וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורדים נמוך: טום קרוז וטרנד הבונקרים המפוארים

חדוה קלינהנדלר

21.11.2012 / 0:24

לא משתעממים בהם לרגע וגם לא ממתינים בדריכות שפיקוד העורף יאשר לצאת מהם - הבונקרים המפוארים בעולם עושים חשק לבלות בהם לא רק במצבי חירום. טום קרוז סידר לעצמו אחד כזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הפסיליטיז והפינוקים עשרות מטרים מתחת לאדמה - הדמיה של חברת Vivos/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים למדנו להכיר היטב כל סנטימטר רבוע של המרחב המוגן, בין אם מדובר בחדר מדרגות, מקלט או ממ"ד. בעוד שבארצנו למודת הלחימות, המרחבים הללו פעילים מדי פעם כהכרח, הרי שהאמריקאים מספקים אתנחתא קומית חביבה עם אובססיה כבדה לבונקרים ומקלטים שהחלה עוד בשנות ה-50 של המאה הקודמת, במלחמה הקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה כמו מלון יוקרתי מאשר מרחב מקלט - הדמיה של הבונקרים לחברת Vivos/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבים או מבקרים ברחבי ארצות הברית, עם כמה סנטים מיותרים וחשש ממתקפה גרעינית, צונאמי, הוריקן או פלישת חייזרים בוודאי לא יהססו להשקיע בבונקר תת - קרקעי של Vivos. החברה, כפי שסיפר מנהלה רוברט ויסינו ל BBC, מפעילה קומפלקסים של 20 בונקרים כל אחד, שב-1,800 מ"ר יכולים להיכנס 4,000 איש וליהנות מאוויר נקי, לחות שמתאימה לחיים אנושיים, מים, וגם פסיליטיז כמו חדרי קולנוע מרווחים ומסכי טלוויזיה משוכללים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טום קרוז, לעומת זאת, כנראה מעדיף את הבונקר שלו לעצמו. על אף האמונה החזקה שלו בתורת הסיינטלוגיה הרוחנית, הכוכב ההוליוודי רכש על פי הדיווחים בונקר פרטי ומושקע באזור קולורדו בעלות של 10 מיליון דולר. בבונקר הוי אי פי הזה, מקום מרבי לעשרה אנשים (שכנראה יכללו את בתו סורי ושני ילדיו המאומצים מנישואין לניקול קידמן) שיזכו לאוויר נקי על אף השהייה בחלל השוכן עמוק עמוק באדמה. תנאים נוספים להם דאג קרוז הוא מנחת מסוקים ובריכת שחייה, כך ששעמום וחיפוש מייגע אחר תעסוקה כנראה לא יהווה בעיה במרחב המוגן הזה.

טום קרוז. AP
פוחד מחייזרים - טום קרוז רכש לעצמו בונקר ב- 10 מיליון דולר/AP

קדחת הבונקרים היא שיגעון ישן מאוד בארצות הברית. בשנות ה-50 עם המלחמה הקרה והפחד ממתקפה גרעינית מכיוון ברית המועצות, נבנו במרץ כמויות של בונקרים בארצות הברית. הקונגרס, כמובן, לא עמד להסתפק במבנה אפור ומאובק, ובונקר מיוחד נבנה עבור אנשי הממשל במערב וירג'יניה, מתחת למלון Greenbrier היוקרתי, הידוע בעיצובו הייחודי. אפילו הכניסה לבונקר קושטה בטפט צהוב מעוטר באלמנטים אדריכליים לבנים. הבונקר לא רק נבנה ועוצב באותן שנים, אלא נשמר בסוד במשך 30 שנה שבהן תוחזק ברציפות. רק בשנים האחרונות הותר לגלות את סוד קיומו, וכעת מתקיימים בו סיורים מודרכים שמושכים סקרנים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון גרינברייר הוירג'יניה שמתחתיו שכן בונקר הקונגרס האמריקאי במשך 30 שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לבונקר הממשלתי החשאי חופתה בטפט צהוב ניאוני - היום מהווה אתר למבקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר בין עיצוב לבונקרים לא מסיים כאן. המבנים המיוחדים ואף המשונים שבו את דמיונם של אדריכלים ומעצבים רבים, והיוו כר ללא מעט פרויקטים: ביניהם מעניינים, ביניהם מעוררי מחשבה וביניהם הזויים. יש שמביעים מחאה באמצעות קישוט ועיצוב בונקרים ישנים, כמו האלמונים שהוסיפו ראש סוס וזנב לבונקר ישן בדנמרק, ויש שמשתמשים בהם כבסיס לפרויקטים מסחריים.

סטודיו Unstudio ההולנדי- סיני בנה בין השנים 2004-2006 מלון עסקים על שטחם של שני בונקרים בעיר ורילנד שבהולנד. אלו נבנו ב- 1936 כתוספת לקו המים ההולנדי החדש – קו הגנה שאפשר הצפת מישורים שסביב הערים במים כדי למנוע גישה צבאית של סירות אויב. לאחר שנות המלחמה, האזור הפך למרכז עסקים, קניות ורכיבה, ואנשי הסטודיו בחרו שלא להתעלם מהשימוש הקודם של המבנים, אלא לחדד את מראהו האורבאני והלוחמני באמצעות שימוש בפלדה, זכוכית וצורות גיאומטריות שמקנות לו מראה המזכיר כלי תחבורה. בחירה זו עשויה להיות שנויה במחלוקת ולהעלות את השאלה האם לא עדיף היה למחוק את הייעוד הקודם של השטח? במיוחד בשעה שהמבנה החדש אינו משמש כאנדרטה אלא נועד לשימוש מסחרי.

כן או אחרת, יש לקוות שיבוא יום ובו בונקרים ברחבי העולם, מעוצבים, מקושקשים, מחופים בטפטים או מאובזרים בכל הפינוקים האפשריים, יהיו רק תזכורת עמומה לזיכרון רחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוס וגרפיטי כקישוט בונקר בדנמרק כאות מחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון עסקי בנוי על שני בונקרים משנת 1936 בעיר ורילנד שבהולנד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קווים גיאומטריים, פלדה וזכוכית במראה של כלי מלחמתי - משתלבים עם הבונקרים שבפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת חתך מלמעלה על אחד מהבונקרים המפוארים שחברת vivos מציעה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחושה של בית לכל דבר - המקלטים של Vivos/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פחות טוב ממלון - בונקר של Vivos/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully