וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש לכם לחפש בתערוכת ריהוטים 2018?

אור רוזנשטיין

9.10.2017 / 11:09

תערוכת הרהיטים המסורתית המתקיימת בכל שנה בסוכות מציינת 40 שנה. כ-100 חברות שונות חושפות קולקציות לעיצוב הבית שרובן, לא מביאות בשורה חדשה. אז למה בכל זאת מתקיימת התערוכה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הרהיטים של דיור אינטריורס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכל חג יש את המסורות שלו, ולצד ישיבה בסוכה וארבעת המינים, עושה רושם שגם תערוכת ריהוטים קשרה את גורלה בחג הסוכות. התערוכה הוותיקה, שחוגגת 40 שנה להיווסדה, מביאה אל הקהל הרחב כ-100 חברות בתחום העיצוב ופורשת את מרכולתן על פני כ-22,000 מ"ר בגני התערוכה. התערוכה משרתת שתי מטרות: מחד, תערוכה המתיימרת להציג טרנדים, מגמות וקולקציות חדשות, ומאידך אירוע מכירתי לכל דבר ועניין. "אנחנו מעוניינים לספק למבקרי התערוכה את המוצרים הטובים והמעודכנים ביותר," אומרת ירדן תלמי אלחרר, מנכ"לית תים תערוכות המפיקה את התערוכה. "הצרכן הישראלי הרבה יותר וכחן, יודע מה הוא רוצה, הוא שואף למחיר הטוב ביותר ולתנאי העסקה הטובים ביותר".

לקריאה נוספת:
כך השתלטו הילדים על עולם העיצוב
מהם המוצרים הנמכרים ביותר באיקאה?
חמישה טרנדים שימשיכו איתנו גם השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכות ישיבה של רוזטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתערוכה ניתן למצוא דוכנים של חברות כגון ד"ר גב, ניקולטי, ריביירה, האוס אין, עמינח, swiss system, רוזטו, אולטימה, דיבאני סנטר, אירופלקס, אידיאל, גאמה ליין, אגו איטליאנו, נטוצי ועוד רבים אחרים.

בדוכנים השונים הפזורים ברחבי התערוכה מוצגות קולקציות טריות של מותגים מהארץ ומחו"ל המשתמשים בטכנולוגיות חדשות לצד טכניקות מסורתיות יותר. דוגמה טובה במיוחד לאלה היא הייבוא הטרי מדנמרק של חברת דיור אינטריורס, המותג Hjort Knudsen בעל הקו הנקי והאפנתי המשלב אסתטיקה סקנדינבית מובהקת, עם דרישות אוניברסליות עכשוויות. כך למשל עברו תחת ידי החברה הדנית רהיטים כגון ספות גדולות מהסטנדרט האירופאי המתאימות לבתים הישראלים וכן, כורסאות טלוויזיה ארגונומיות מעוצבות להפליא, שלא דומות במאום למראה האמריקאי והמגושם למדי אליו הורגלנו. גם חברת הארונות הישראלית ריביירה הפתיעה עם מגוון רחב של מוצרים הנע בין ארונות מטבח בהם משולבים מסכי טלוויזיה - שכבר ראינו לפני מספר שנים ולא ממש פופולאריות בקרב הציבור הישראלי, לארונות עם דלתות בחיתוך משרבייה אטרקטיבי במיוחד - הנחשבים לבעייתיים עבור המנקים הכפייתיים.

עוד באותו נושא

מחפשים בשורות חדשות? כל החידושים משבוע העיצוב במילאנו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניקולטי זוג שולחנות לינקולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה יכול הצרכן הישראלי להתחבר לתערוכה לא רק דרך הרגליים, אלא גם באמצעות האינטרנט: תחת הסיסמה "מלואו טק להיי טק", עלה קטלוג התערוכה באופן מקוון ונפתחה הרשמה אינטרנטית לאירוע. ההרשמה מביאה אל המבקרים עולם תוכן אינטראקטיבי בתוך התערוכה, המתבצע באמצעות צמיד עם ברקוד אישי אותו עונדים הנרשמים. כמו בכל הצעה אינטרנטית מפתה, הצמיד מקל על המבקרים לתת לחברות השונות את פרטיהם האישיים, אבל מפצה על כך באמצעות הנחות, הטבות וקופונים.

החידושים לא עוצרים בקהל הרחב: שיתוף פעולה עם אתר ARCDB, המאגד בתוכו אדריכלים, מעצבים וספקים, מביא את התערוכה גם אל הקהל המקצועי באמצעות פגישות והרצאות עבור חברי האתר. "החלטנו לשתף את חברינו בתכנים של התערוכה," אומר ד"ר אלי מזרחי, ממייסדי האתר. "אדריכלים ומעצבים נוטים להיות זאבים בודדים לכן, החלטנו להציע להם הזדמנויות מקצועיות בתערוכה כגון, ביקורים בביתנים השונים, הרצאות מקצועיות ויצירת קשר."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלים סניטריים של א. ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההיצע בתערוכה אמנם מגוון כאמור ועושה רושם שעולם העיצוב הישראלי במגמת שיפור באופן כללי, אבל יש להודות שאכזבה קלה מנקרת למראה חלק מהדוכנים. בעוד העיניים עוברות על פני כורסאות טלוויזיה מסורבלות וספות עור כבדות, הלב מתגעגע לבתי הפינטרסט המעוצבים. "היום מאוד קל לצרכן להסתכל על מגזינים, להיכנס לאתרים כגון פינטרסט ולראות דברים שהוא אוהב," אומר ד"ר מזרחי. "אמנם היבואנים והאדריכלים בארץ נוסעים לתערוכות בחו"ל ומתעדכנים בחידושים, אבל הנתק נובע מכך שאין לנו מסורת עיצוב ארוכת שנים. בנוסף, קשה מאוד לראות משהו בתערוכה בחו"ל וליישם אותו כאן באופן מיידי. לחברות לוקח הרבה זמן וכסף להביא לפה מוצרים חדשים, לכן חידושים נכנסים לאט והרבה פעמים מביאים מוצרים דומים להיצע המוכר." הקהל הישראלי, הוא מגלה, דווקא מאוד אוהב טרנדים ומחליף ריהוט לעתים קרובות. "אם לוקחים לדוגמה את שוק המטבחים, המשפחה הישראלית מחליפה מטבח כל שבע שנים, זה הרבה מעל הממוצע בעולם." התופעה הזאת לא נובעת מאפנתיות יתרה. "ישראלים פשוט עוברים דירה לעתים קרובות ואף משפרים דיור, ובכל פעם הם זקוקים למטבח חדש. משפחה איטלקית, לדוגמה, עשויה להחליף מטבח אולי פעמיים כל החיים."

תערוכת ריהוטים, גני התערוכה, תל-אביב, עד ה-12 באוקטובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן אוכל של עץ המשאלות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכות ישיבה של קאנטרי שיק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטת אירופלקס מדגם ELENA/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה זוגית של swiss system/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully