וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחים שישפרו לכם את מצב הרוח בבית

30.8.2017 / 10:50

חלקם בעלי מראה מרשים, חלקם שתלטניים אך היתרונות שלהם כמו להפיג תחושות חרדה ולנקות את האוויר שאתם נושמים - שווים את ההשקיה. מרוזמרין ועד שושנת העמקים - הנה הצמחים שיעשו לכם נעים בסביבת המגורים

עציצים ורודים. ShutterStock
משהו קטן, טוב ויעיל במיוחד לבית שלכם/ShutterStock

עיצוב הבית שלכם, של חוף המבטחים שאליו אתם שבים בכל יום אחרי העבודה, אמור לספק לכם נינוחות ורגיעה. מכאן, ישנה חשיבות גדולה לבחירות שלכם ברהיטים המסודרים בבית, כך גם לגבי תמונות וצבעים שיש ביכולתם להשפיע על מצב הרוח שלכם. בדיוק כמו שבלגן בסביבת המגורים עשוי להכניס ללחץ אחוז מסוים מהאוכלוסייה. אך מעבר לאלו שצוינו קודם, גם לצמחים שונים יש היכולת לשפר מצב רוח, אם תרצו - מדובר בנוגדי דיכאון נושמים, ולא, אין הכוונה לצמחי הקנביס השונים. הייחודיות של הצמחים הבאים ברשימה באה לידי ביטוי בהתרוממות הרוח בשל הריח שהם מפיצים, המראה או הצבע המיוחד להם.

לקריאה נוספת:
לישון בתוך חממה: הדירה הכי ירוקה שראינו
פנטון קבעו: השנה תעצבו את הבית שלכם בגווני ירוק מרענן
עשו זאת בעצמכם: כך תעצבו בקלי קלות עציץ לתלייה על הקיר

seperator
עציצים. ShutterStock
צבע חיובי ומראה פיסולי - הסחלב/ShutterStock

סחלבים

לסחלב יש מראה חינני וכמעט פיסולי. אחד מיתרונותיהם של הסחלבים מבוסס על כך שפריחתם נעשית בכל ימות השנה וצבעם החיובי משפר את מצב הרוח בימי החורף הקרים והקודרים. על פי הפאנג שוואי סחבלים מונחים בחדרים שבהם רוצים לעורר אנרגיה חיובית.

seperator
עציץ. ShutterStock
הפרח ההפוך והקסום שמזכיר חוויות טובות/ShutterStock

שושנת העמקים

שושנת העמקים הינו פרח ייחודי שהפרחים שלו צומחים בצורה הפוכה, כלפי מטה. הוא הופיע לראשונה בספר "שיר השירים" בו הלל שלמה המלך את הפרח היפהפה. הוא ניחן מראה עדין ואלגנטי וריחו מתקתק. מרגע שקוטפים אותו - אורך חייו נע בין עשרה ימים לשבועיים שבהם, אפשר ליהנות ממצב רוח מרומם. מומחה הפרחים האנגלי דיוויד מרטין דומני שהפך לסלב בממלכה, ערך לא מעט סקרים סביב הפרח שושנת העמקים והגיע למסקנה שאנשים רבים מוצאים את הפרח כמעודד, משום שהוא מזכיר להם חוויות טובות.

seperator
עציצים. ShutterStock
לא רק מפיץ ריח - הוורד גם גורם לתחושת נינוחות/ShutterStock

ורדים

כדי להריח את הוורדים לא חייבים להתקרב ולהסניף אותם. ורד הוא אחד הפרחים שמפיץ ריחו בסביבה, אך מעבר לכך מראהו מלבלב ומחמם את הלב. הצבע והעושר של עלי הכותרת מעוררים בקרב רבים התרככות הלב ורומנטיקה. מחקר שהתפרסם ב-2014 בכתב העת הבריטי "אנתרופולוגיה פיזיולוגית", מצא כי עציץ ורדים שהונח במשרד גרם לעובדים בו לחוש נינוחים יותר ממשרד סמוך שבו לא הונח העציץ.

seperator
עציצים. ShutterStock
לא חתיך כמו האחרים, אך בעל סגולות רבות - הרוזמרין/ShutterStock

רוזמרין

לרוזמרין אמנם אין מראה פיסולי כמו של הסחלב או שיק רומנטי כמו של הוורד, אך יתרונותיו גדולים במיוחד. מדובר בצמח עם עלים דמויי מחטים שמרבים להשתמש בו כתבלין בישול, כניחוח למוצרי קוסמטיקה וברפואה האלטרנטיבית הוא אפילו משמש לשיפור זיכרון ותומך במערכת העצבים. עציץ של רוזמרין בבית נמצא כמעניק שלווה פנימית לדיירים. רצוי לשים אותו בסמוך לחלון וכך, בכל משב של רוח הוא יכניס פנימה את ניחוחו.

seperator
עציצים. ShutterStock
לא רק בסלט או בפסטה - עציץ בזיליקום הוא נכס באדן החלון/ShutterStock

בזיליקום

כידוע, הבזיליקום משמש כעשב קולינרי, אך בנוסף הוא תורם פלאים לדיירים שבוחרים להשתמש בו גם כדקורציה לבית - למטבח. אין הכוונה למראה שלו, כי מלבד העלין הירוקים אין הוא איננו ניחן במראה ייחודי, אלא שהחיוביות שהוא מפיץ משפיעים רבות על סביבתו. הבזיליקום נמצא כמשפר מצב הרוח בדיוק כמו שהוא משפר מתכונים. הוא מעורר את חוש הריח ומעורר תחושות חיוביות.

seperator
עציצים. ShutterStock
עשיר בפרחים וזמין במיוחד - הגרניום/ShutterStock

גרניום

יותר מ-400 זנים שונים יש לצמח הגריום, המאופיין בכתר של פרחים מלבלבים. יתרונו הגדול הוא שמדובר בצמח רב שנתי או לפעמים כדו שנתי וכך, אפשר ליהנות ממנו לאורך זמן כאשר בוחרים למקם אותו בסביבת המגורים, על אדן החלון בחדר השינה או המטבח. יש לו אמנם ריח מתוך אך מראהו העשיר נמצא כמקדם שקט נפשי.

seperator
עציצים. ShutterStock
טוב במיוחד בחדר השינה - ספטיפיליום/ShutterStock

ספטיפיליום

פרח הספטיפיליום דומה לשושן צחור. קל מאוד לגדל אותו והוא נחשב לצמח חזק ולא מפונק. הוא מאופיין בפרחים לבנים ויפים עם עלים גדולים וירוקים, שמחזיקים מעמד גם בתנאי אור קשים, ואחרי ההקדמה של המראה החתיכי שלו אפשר לציין כי לפרח יכולות לרומם את הרוח שכן, הוא משמש כמטהר אוויר אורגני ומספק לדיירים אוויר נקי יותר. מכאן, מרבים להניח אותו בחר השינה.

seperator
עציצים. ShutterStock
מחזיר אהבה עם אוויר נקי יותר - קיסוס החורש/ShutterStock

קיסוס החורש

מדובר בצמח הנפוץ מאוד כצמח נוי בבתים ובגינות. קיסוס החורש מטפס ואפילו עוטף בתים שלמים ברחבי העולם. מעבר ליכולות ההשתלטות שלו הוא מטהר אוויר בחדרים שבהם הוא נמצא, ומאיץ את תחלופת האוויר ויצירת החמצן. גם בנאס"א אוהבים אותו מאוד שכן, הוא ניחן בניקוי האוויר מרעלים ובשיפור רמות החמצן. קיסוס החורש הוא צמח שקל ופשוט לגדל אותו במיוחד כשהוא משיב אהבה בחזרה לדיירים עם אוויר נקי יותר.

seperator
עציצים. ShutterStock
ריח ממכר ומראה מלבלב - לבנדר/ShutterStock

לבנדר

צבעו הסגלגל של הלבנדר מוסיף חן לסביבת המגורים, אלא שניחוחו של הפרח עולה על מראהו. שכן, לבנדר נחשב לצמח המקל על רגשות חרדה. מספיק כמה עציצים קטנים של הצמח הזה בבית והניחוחות עשויים להביא איתם השפעה עקבית, כמו גם תחושה מרעננת.

seperator
עציצים. ShutterStock
גם מעניק שקט וגם מסנן אוויר - שערות שולמית/ShutterStock

שערות שולמית

מדובר בשרך שנפוץ מאוד בישראל במיוחד מקומות לחים ומוצלים, במעיינות ניקבה, במצוקים, במערות ובסדקי סלעים. כששותלים את צמח שערות השולמית בעציץ הוא כמו בוקע החוצה כאילו היה מזרקה ירוקה וחיננית. מראה הפרא הזה לא רק שיוסיף טוויסט בבית, הוא נחשב כצמח המעניק שקט נפשי ובנוסף, יש לו יכולות של סינון אוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully