וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואהבת לרעך כמוך? לא כולם כאלה: כשהישראלים עוברים דירה

12.9.2017 / 8:17

אלפי גולשים השתתפו בסקר מקוון של וואלה! בית בשיתוף yes, שבדק מה מאפיין את הישראלים במעבר דירה – הדרך שבה אנחנו אורזים, האופן שבו מתמודדים עם ביורוקרטיה וכמה מאיתנו מצחצחים את הדירה שעוזבים כדי שיהיה נעים לדיירים שנכנסים אחרינו. כל הנתונים בפנים

חברת הובלות עובדת ביום הכי חם בשנה, תל אביב, יולי 2012. דרור עינב
חברת הובלות עובדת ביום הכי חם בשנה, תל אביב, יולי 2012/דרור עינב

רובנו עברנו כמה דירות בחיים ואנחנו מכירים היטב את התחושה - מצד אחד מדובר באירוע מרגש המעניק תחושה של התחדשות עם המעבר למקום אחר, מצד שני, מעבר דירה יכול להיות מתיש, ואם הוא קורה מדי כמה שנים זאת בכלל מעמסה גדולה. בשבועות האחרונים ערכנו בוואלה! בית סקר מקוון בשיתוף yes, שביקש לבדוק מהו סוג ההתנהלות שלכם במקרה של מעבר דירה. האם אתם מסוג האנשים המאורגנים והמסודרים שלא משאירים דבר ליד המקרה ודואגים לפרטים הכי קטנים מראש - מאריזה נכונה והדברת הדירה ועד לתזמון צוות המובילים, או שאולי אתם זקוקים ליד מכוונת, משום שמדובר במהלך מורכב הדורש תאום והכנה שלא תמיד עולים יפה בגלל חוסר ידע או עיסוקים רבים הגוזלים מכם זמן.

יותר מעשרת אלפים גולשים ענו על השאלון והתוצאות מסקרנות. האם הישראלים אוהבים לארוז בשיטת הזבנג וגמרנו או שדווקא מתארגנים מבעוד מועד? ובכן, מסתבר שאנחנו אוהבים לארוז באופן מסודר ושיטתי - 66.7% מהגולשים ענו שחודש לפני המעבר המיועד הם אוספים קרטונים מהסופרמרקט ומתחילים לארוז את תכולת הבית בהדרגה. רק 16.6% מגייסים כמה חברים ובני משפחה ואורזים בתוך יומיים את תכולת הבית.

סקר yes על מעבר דירה. צילום מסך
סקר yes על מעבר דירה/צילום מסך

מנצלים את האינטרנט ולא לוקחים סיכונים לגבי התכולה

מעבר דירה טומן בחובו ביורוקרטיה רבה - שינוי כתובת, עדכון פרטים, קשר עם הרשויות השונות, תיאום טכנאים ומובילים ועוד. מהנתונים עולה ש-42.8% מהגולשים פונים לחברת הטלוויזיה בלוויין שבועיים לפני המעבר כדי לתאם טכנאי ובודקים באתר משרד הפנים איך מעדכנים כתובת חדשה. 48.8% מהישראלים יודעים לנצל את הנוחות שמאפשרת רשת האינטרנט ומבצעים את הביורוקרטיה הנלווית למעבר באמצעות המייל, אתרי הרשויות השונות או בטלפון.

מעבר דירה הוא הזדמנות לקבל הטבות באופן קל ומהיר באמצעות האינטרנט. לדוגמה, חברת yes מספקת הטבות מפנקות למתאמים מעבר דירה באמצעות האתר, המאפשר תיאום מהיר ונוח במועד שנוח לכם. בכלל, שימוש באפליקציות ובאתרי אינטרנט בתהליך המעבר יחסוך לכם זמן ומאמץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סקר yes על מעבר דירה. צילום מסך
סקר yes על מעבר דירה/צילום מסך

איך הישראלים נוהגים לארוז - לסמן רק את הארגזים שחשוב לפרוק את תכולתם ביום המעבר? לסמן את כולם? או אולי לא לסמן אף ארגז כי ממילא יש לפתוח את כולם? ובכן, הרוב המכריע לא לוקח סיכון - 76% השיבו כי הם מסמנים בפירוט את תכולתו של כל ארגז ומדגישים את הארגזים שמכילים תכולה שבירה ויקרה. 47.1% מהמשיבים כותבים "שביר" על הארגזים הרלוונטיים ועוטפים את הפריטים העדינים והיקרים בנייר עיתון וניילון נצמד. 30% משתמשים גם ב"פצפצים" ובקופסאות קשיחות. המשמעות ברורה: מעטים לוקחים סיכון לגבי החפצים והפריטים היקרים והשבירים. כן, מעמדם של הסרוויס המיוחד לליל הסדר והפמוטים המיוחדים שירשתם מסבתא איתן כתמיד.

מובילי רהיטים. ShutterStock
לא חבל על הסרוויס של ליל הסדר? תעשו לעצמכם טובה ותארזו נכון את החפצים השבירים/ShutterStock

מפרגנים לדיירים שנכנסים בדירה מתוקתקת? לא ממש

כל אחד מאיתנו היה שמח להיכנס לדירה נקייה ומצוחצחת שלא דורשת תיקונים ויהיה נעים לסדר אותה. כשאתם עוברים דירה המשמעות היא שמישהו נכנס אליה במקומכם. באיזה מצב תשאירו לו את הדירה הישנה? בדקנו את הפתגם "ואהבת לרעך כמוך". מסתבר שרוב המשיבים לא ישקיעו יותר מדי בניקוי הדירה הישנה. 62.6% ענו כי ינקו את הדירה בעצמם בלי לדקדק יותר מדי, "רק שתיראה סביר". 25% מכם דווקא ינקו אותה באופן יסודי כדי שלדיירים החדשים יהיה נעים להיכנס אליה.

סקר yes על מעבר דירה. צילום מסך
סקר yes על מעבר דירה/צילום מסך

יום המעבר הוא מורכב. זהו יום שבו מפנים דירה אחת ומתחילים לסדר דירה אחרת. השאלה היא לאיזו דירה אתם נכנסים. 39.5% השיבו כי הם מתאמים עוד לפני יום הכניסה את הצבעים, הטכנאים או עוזרת הבית. 48.5% ענו שהם לוקחים שני מי חופשה מהעבודה ומארגנים את הבית החדש תוך כדי תנועה. 42.6% השיבו כי הם מתאמים מדביר חרקים כמה ימים לפני המעבר ואם צריך אפילו דוחים את מועד הכניסה רק כדי שהבית החדש יהיה נקי מחרקים ומזיקים.

בשורה התחתונה המספרים ברורים. הקלישאה אומרת שהמנטליות הישראלית מתמצה במילים "סמוך" ו"יהיה בסדר" אבל לפחות בכל הנוגע למעבר דירה אתם מסודרים ומאורגנים.

אחרי שחיפשתם דירה, מצאתם בית כלבבכם וסגרתם חוזה, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד על החלק הקשה והפחות נעים בכל התהליך והוא אריזת הבית, ניקיון וארגון כל מה שנלווה לכך.

קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את המעבר בצורה יעילה ונוחה:

לא כדאי לשבת רגל על רגל ולהיזכר ברגע האחרון, לכן כדי שהמעבר יהיה חלק, עליכם לנצל היטב את הזמן שיש מרגע הבחירה בבית החדש ועד לרגע הכניסה אליו.

אף אחד לא רוצה לגלות כלים שבורים או לבלות חצי יום בחיפוש אחר כלי המטבח. הקפידו לארוז את חפציכם בצורה שתמנע נזק ותהפוך את פריקתם ליעילה – מקופסאות קשיחות ושימוש ב"פצפצים" ועד לרישום של תכולת כל ארגז

מעבר דירה הוא הזדמנות מצוינת ל"הורדת משקל" - היפטרו מבעוד מועד מחפצים שלא ממשיכים אתכם לבית החדש ונסו למכור אותם או לתרום אותם מבעוד מועד

תתאמו הובלה לפחות חודש מראש ועדכנו את המובילים האם יש חפצים גדולים או שבירים שדורשים טיפול מיוחד

נכון שאתם מנהלים את החיים דרך הסמארטפון שלכם וקובעים חופשות או מזמינים כרטיסים לסרט דרך האינטרנט? אז זה הזמן לגלות כמה זמן ומאמץ יחסוך לכם השימוש בשירותים המקוונים כדי לעדכן פרטים אצל הספקים השונים והרשויות

אל תתביישו. אתם לא עוברים דירה בכל יום ובמדובר במהלך ארוך ומתיש כך שאם מציעים לכם עזרה – קבלו אותה. ואם לא? תבקשו.

זוג אורז רהיטים וחפצים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
אם תעשו זאת נכון, מעבר דירה יכול להיות חלק, מהיר ואפילו מהנה/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף yes
  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully