וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח סוס: המיטות של משפחת המלוכה השבדית הגיעו לישראל

מנכ"ל ובעלים של מותג המיטות השבדי הסטנס מציע שלא תצאו לדייט אם לא ישנתם טוב בלילה, וגם לא תיגשו לראיון עבודה אחרי שעות ארוכות ללא שינה. ואם כבר שינה - אז כמו של מלכים, במיטה שתעלה לכם עשרות אלפי שקלים

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: תהליך העבודה על מיטות הסטנס)

"אם לא ישנתם טוב בלילה, התהפכתם, התגלגלתם או בהיתם בתקרה - כדאי מאד שתוותרו על הדייט שתכננתם לעצמכם ביום למחרת. כך גם תנהגו במקרה של ראיון עבודה שנקבע לכם". כך פתח את דבריו יאן ריד מנכ"ל ובעלים של מותג המיטות השבדי - הסטנס, במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בחודש שעבר במילאנו. "שינה היא סוג של אוכל, היא לא מצרך תענוגות ולא צורך ששמור לעשירים בלבד. זה צורך קיומי שכולנו חייבים אותו ויתרה מכך - חייבים אותו בצורה הטובה ביותר".

המותג שריד עומד בראשו נחשב לאחד המותגים היוקרתיים והאיכותיים בעולם. הסטנס (Hastens) מתמחה בייצור של מיטות, מזרנים, מצעים, מגבות שמיכות, חלוקים ושאר אביזרים הקשורים לעולם השינה. הוא נוסד ב-1852 על ידי פר אדולף יאנסן, שזכה בתואר רב אומן על ידי מלך שבדיה, בזכות ייצור של אוכפים, מיטות ומזרנים. מאז, גדל והתרחב והיום, 165 שנים אחרי המותג המזוהה עם לוגו הסוס הדוהר, מונה למעלה מ-160 חנויות הפזורות ברחבי העולם. תו האיכות המוקפד של הסטנס הוא שהביא אותה להפוך לספקית הרשמית של בית המלוכה השבדי כבר 65 שנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודת יד של אמנם מתמחים, התופרים מיטה אחר מיטה בסבלות ובקפדנות באותן השיטות כבר 150 שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריד הינו דור חמישי של החברה. צורת דיבורו השקט והשלווה המאפיינת את התנהגותו מעידים על האיש שהוא ישן טוב מאד בלילה. הסיבה היא לא רק המזומנים שנכנסים לכיסו (אולי גם), אלא החומרים שאותם הוא פוגש בכל פעם שהוא נכנס למיטה. הסטנס למעשה הוא שילוב של מיטה ומזרן שנעשים בעבודת יד ובחומרים טבעיים בלבד. מסגרת המיטה עשויה מעץ אורן הגדל בצורה איטית במיוחד באזור נורלנד שבשבדיה. צידי המסגרת מחוברים בחיבור מיוחד ללא מסמרים, ורגלי המסגרת עשויות מעץ אלון משומן. פנים המסגרת מרופד בפשתן, והקפיצים מחוברים ומהודקים ביד, מה שמבטיח אלסטיות. המזרנים עשויים מתערובת של שיער סוס, כותנה, פשתן, צמר ועץ. שכבות החומרים מונחות זו על גבי זו ביד. שיער הסוס כך מסתבר, נחשב להיפו-אלרגני ובעל יתרונות בריאותיים בעולם השינה, ביניהם אוורור עודף חום ולחות וכן, הוא מאפשר כניסה של אוויר צח פנימה.

גם לפשתן איכויות נעלות בכל הנוגע למגע עם הגוף. בדומה לבגדים שעשויים מפשתן ומצעים, גם במיטות ובמזרנים הפשתן מבודד ובדרך הזאת במיטות של הסטנס לא סובלים מזרם סטאטי (שעשוי לגרום לכאבי ראש במהלך השינה), אין בהן הזעה במהלך השינה ואין טמפרטורות לא נוחות לגוף. השמיכות המשלימות שעשויות פלומות אווז (מאזור החזה) קלות במיוחד ומעניקות לגוף את הטמפרטורה המתאימה לו בין אם זה חורף או קיץ. (ישנם שלושה סוגי שמיכות, מהדקה לעבה שמתאימה יותר לעונה הקרה).

עוד באותו נושא

עוד חדשות משבוע העיצוב במילאנו: נטוצי בשיתוף פעולה מפתיע

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזרן אחד עם דרגות קושי שונות שמתאימות לשני אנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודת החייטות על המיטות כאמור נעשית בעבודת יד. ממש כמו במפעל הוט קוטור, יושבים עובדי הסטנס ותופרים מזרן אחר מזרן עם מחטים גדולות. זה נעשה בצורה מדויקת, בסבלנות ובקפדנות המאפיינת את המותג מיום הקמתו. אין תוספת של דבקים במפעל של הסטנס ואין ברגים. הכל נעשה בשקט מופתי, בדיוק כמו ששינה צריכה להיות. בד המשבצות כחול-לבן הפך לסימן ההיכר של החברה -Blue Check (בנוסף לסוס הצוהל). מדובר בבד ג'קארד ארוג, 100% כותנה ידידותי לסביבה. אך לטובת אלו שמעדיפים צבע אחר נבשר כי אפשר להשיג את המיטות ומעטפת המזרן בגווני צבעים שונים: חום, אפור ובז' וגווני הביניים.

אין טעם לחפש במיטות הסטנס את שלט הכיוונון. לא מדובר במיטות מתכווננות חשמליות, בדיוק מהסיבה שלא מדובר במיטות מדגם טרנד בר חלוף. דרגות הקושי של כל מיטה ומיטה מותאמות באופן אישי לצרכן. גם כאשר ישנם שניים הישנים על אותה המיטה עם צרכים וחשקים שונים, אין צורך בשני מזרנים נפרדים, הבשורה המרעישה: יש אפשרות להזמין את המזרן הזוגי בדרגות קושי שונות, שיתאימו לו ולה.

מיטות של הסטנס.
המשבצות כחול לבן שהפכו לסימן ההיכר של מיטות הסטנס

אז מי קהל היעד של המיטות היוקרתיות, אלה שמפנקות את משפחת המלוכה השבדית, טום קרוז ואנג'לינה ג'ולי? כולם! למה? כי שינה טובה, כמו שריד אומר מגיעה לכולם "אין אנשים שצריכים לישון פחות טוב, ולאף אחד לא מגיע כאבי גב ושקיות מתחת לעיניים" כלשונו של ריד.

"החלטתי להביא את המותג היוקרתי הזה לארץ לא בגלל הפרסטיז' שלו ולא בגלל השם שהוא צבר לעצמו ברחבי העולם" אומר רונן קאופמן מבעלי קבוצת קאופן בעלת חברות ד"ר גב, נטוצי, איטלסופה ויוניק, שפתח החודש את חנות הדגל של הסטנס בישראל. "אני חושב שגם לישראלים מגיע לישון טוב. אנחנו נמצאים בעידן שבו הצרכן הישראלי, מכיר, יודע, מודע, ערני ובעיקר מפותח. ואם מלך שבדיה ישן על כזאת מיטה ומרוצה ממנה - אין סיבה שאנחנו לא נישן עליה".

החנות החדשה שנפתחה בישראל עוצבה בדיוק לפי הסטנדרטים ותכתיבי החברה בשבדיה. החנות מחולקת לשני חללים. החלק הראשון כמו מעורר את בלוטות החשק אם תרצו, לגלות מיהו ומה טומן בחובו מותג השינה החדש שמבטיח חלומות ורודים. בחדר השני שמופרד בדלתות הזזה, שש מיטות המציעות לצרכן להתנסות בעצמו על כל מיטה שיבחר (כל מיטה הינה דגם אחר ובהתאמה גם המחיר), ברוגע בשקט ובאווירה המדמה שינה. האור מעומעם, הצבע הכהה והעמוק שעל הקירות גורם לעפעפיים להיות כבדים ומכאן ועד לצניחה על אחת המיטות הדרך קצרה מאד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשאדם שלא ישן טוב בלילה, הרכב לא יהיה זה שיציל אותו" יאן ריד מנכ"ל ובעלים של הסטנס, במסיבת העיתונאים שנערכה במילאנו בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחושת הציפה והמעטפת המפנקת שמיטות הסטנס מעניקות, לרבות עבודת היד והשימוש בחומרים טבעיים מגולמים כמובן במחיר. אף אחד לא משלה את עצמו שמדובר במותג יוקרה במחיר השווה לכל כיס. אז איך מתיישבת ההצהרה של ריד כי שינה טובה במיטות הסטנס מגיעה לכולם - במחיר שנע בין 28 אלף שקלים ל-140 אלף שקלים?
"אנשים מוציאים הון עתק על רכב. הרכב משרת אותם מספר שעות ביום. מי יותר מי פחות. אותו הרכב מאבד מערכו ברגע שהוא יוצא מסוכנות הרכב ועדיין, אנשים חושבים שרכב יותר חשוב ממיטה ומשקיעים בו בצורה משמעותית הרבה יותר. הרי אם אדם לא יישן טוב בלילה, הרכב היקר לא יהיה זה שיציל אותו. מכאן, אני בטוח שמדובר בחינוך שוק. מיטה היא לא עוד רהיט בבית. היא לא כיסא בשולחן האוכל, למרות שגם הוא צריך להיות נוח. אלא שמיטה היא אחת הפרמטרים לאיכות החיים. כמו כן" מוסיף ריד, "אדם שקונה בכל בוקר כוס קפה בדרך לעבודה, צריך לחשב פעמיים כמה זה עולה לו במשך עשר שנים, ואז לחשב את סדר העדיפויות הכלכליות. הכל מתחיל וניגמר באיך שאנחנו מתייחסים לעצמנו, לגופנו ולאיכות חיינו".

הסטנס, דן דזיין סנטר, לח"י 2 בני ברק

הכתבת הייתה אורחת של קבוצת קאופמן בתערוכת העיצוב במילאנו שנערכה בחודש אפריל

הסטנס – מותג המיטות השבדי נוחת בישראל.
עבודת יד וחומרים טבעיים בלבד שמשפיעים על איכות השינה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות הדגל בישראל, עם חדר המציע ללקוחות לצלול לשינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully