וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש כדורסל וכדור עף: תכירו את מגדלי YOO החדשים

שיתוף פעולה בין שני ענקי העיצוב - מרסל וונדרס ופיליפ סטארק הוליד את מגדל המגורים היוקרתי YOO. הוא צפוי להתרומם בקרוב בשמי אקוודור. הנה מה שמצפה לדיירים בפנים

צילום מסך

(בווידאו: קולקציית הכלים של מרסל וונדרס בהשראת הקרקס. מתאימה במיוחד לפורים)

מגדלי YOO שהתרוממו בשמי תל אביב לפני כעשור הציבו רף חדש וגבוה במיוחד בענף מגדלי היוקרה. פיליפ סטארק כיהן כמנצח על השטחים הציבוריים שהפכו לשיחת היום בקרב מביני דבר, בארץ ובעולם. בשכונת פארק צמרת אמנם נבנו עוד מספר מגדלים בסמוך ל-YOO אבל אף אחד מהם לא הצליח לגרוף את אותן המחמאות וההתפעלות שגרף הראשון. אבל זה ככל הנראה הולך להשתנות. YOO, מותג המגדלים הבינלאומי של סטארק משיק יעד נוסף והפעם, גם מעצב על נוסף חובר לפרויקט. מדובר במרסל וונדרס שנחשב לאחד הכוכבים הבולטים בעולם העיצוב שלקח על עצמו את הפרויקט האמור.

עוד בנושא:
"הישראלים רוצים לדעת הכל. לא?": ראיון מיוחד עם מרסל וונדרס
קרקס: קולקציית הכלים החדשה של מרסל וונדרס
עושה חשק לילד: ליין מוצרי הילדים של מרסל וונדרס

מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
שטחים ירוקים כמו גינות פנימיות/צילום מסך, הדמיה

מבנה המגורים החדש שוכן בלב קיטו, בירת אקוודור, העוברת בשנים האחרונות שינוי עירוני מרשים. הרעיון שעומד מאחורי מבנה המגורים החדש שזכה לצורה מפותלת בן ה-18 קומות הוא פיסול עירוני. וונדרס, הנחשב לרוק סטאר של עולם העיצוב, הסביר בראיון לבלוג העיצוב המוערך designboom: "החזון העיצובי נעשה בדגש על חללים ירוקים חיים. העיצוב נובע גם מהיסודות הבסיסיים אדמה, אוויר ואש". כפועל יוצא מכך, המראה הכללי מאופיין בגווני אדמה, שימוש באור טבעי ו פריטים בעבודות יד. לדברי וונדרס, כשיושלם הבניין הלא סטנדרטי הנראה כמו מסובב על צירו, הוא יהיה מקום ליהנות בו מתענוגות אסתטיים ופונקציונליים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
מגרש כדורסל פנימי/צילום מסך, הדמיה

מן הראוי לציין כי בראיונות שונים שוונדרס נתן בעבר הוא נטה לבוז לפונקציונליות כערך עליון בעיצוב וטען שיש ברשותנו חפצים רבים שהם ההיפך מפונקציונליים, אך הם איתנו בשל התשוקה שלנו כלפיהם. הוא נתן לדוגמה נעלי עקב, עצי אשוח ואפילו ילדים וחיות מחמד. "אני מעדיף לעצב דברים שאנשים יאהבו, לא רק כאלו שיהיה להם נוח עליהם ואיתם".

בנוסף לעיצוב החדשני, גם החומרים שנבחרו לפרויקט הם אקולוגיים. כך למשל יותקנו חיישני אור ותנועה לשימוש יעיל באנרגיה, יבנו טרסות ירוקות באזורים החשופים לאור השמש כדי למזער את ההשפעה של חיפוי הזכוכית על הפנים, וכך יזדקקו הדיירים לפחות חשמל לקרר לדוגמה. בבניין יהיו גם מתקני פנאי וספורט כמו מגרשי ספורט חדשניים למגוון שימושים – כדורסל וכדורעף. עד כאן הרבה יותר ממה שזוכים דיירי YOO התל אביביים.

מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
בריכת נוי במועדון הדיירים/צילום מסך, הדמיה

פרויקט YOO החדש נחשב לשאפתני, שכן קיטו נתפסת בעיר מסורתית, עם מרכז עתיק ובנייה נמוכה ברובה. היזמים משיקים את הפרויקט בתקווה ליצור גרסה מקבילה ועכשווית בסמוך למרכז ההיסטורי של קיטו. מעין פרשנות עדכנית למגורים וחיים בעיר כפי שהם צריכים להיראות בימים אלה. המבנה הייחודי מפותל כאמור ונועד לייצר תנועה לכיוון השמים ובכך, להעניק אופי שונה בהשוואה ליתר הפרויקטים במרכז קיטו.

מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
תהיה גם "גינה" בגג המבנה/צילום מסך, הדמיה
מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
מועדון הדייירם הזה נראה יותר אטרקטיבי מהתל אביבי/צילום מסך, הדמיה
מגדלי YOO באקוודור בעיצוב מרסל וונדרס. הדמיה, צילום מסך
מבנה פיסולי בצורה מפותלת שיראה למרחקים/צילום מסך, הדמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully