וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיליפ סטארק ועד משה ספדיה: הראיונות הגדולים של 2016

התותחים הגדולים של עולם העיצוב לא היססו לספר לנו את אשר על ליבם בראיונות שערכנו איתם השנה. מי מסרב לעצב לראש ממשלת ישראל את הבית, מי חושב שמוזיאון העיצוב בחולון הוא נפילה ומי הרתיח את האדריכלית זאהה חדיד?

קרדיט תמונה: ראובן קסטרו

שנת 2016 הביאה משב רוח מרענן וצבעוני הודות למעצבים והאדריכלים הגדולים שהשכילו להפתיע ולאתגר את השוק הרווי והיצירתי. כמה מהדמויות הבולטות בסצנה הבינלאומית התראיינו אצלנו כאן בוואלה! בית ועיצוב במהלך השנה הזאת. מפיליפ סטארק שסירב לעצב לבנימין נתניהו את הבית, משה ספדיה שהרתיח את האדריכלית הגדולה בעולם, דרך רון ארד שמתכנן לפתוח משרד בישראל, פיירו ליסוני שירד על רון ארד ואחרון חביב - קלאודיו בליני שפוזל השנה לעולם האופנה.

משה ספדיה - האדריכל שהצליח להרתיח את זאהה חדיד
ברשימת הפרויקטים המרשימה שלו תמצאו בין היתר את העיר מודיעין, נתב"ג 2000, מתחם ממילא, מרכז יצחק רבין ומוזיאון יד ושם. גם ברחבי העולם יש לו כמה פניני אדריכלות דומיננטיות כמו הספרייה הלאומית של ונקובר, הגלריה הלאומית של קנדה, שדה התעופה בסינגפור ומלון מרינה ביי בסינגפור. השנה נערכה תערוכה של עבודותיו הנבחרות של אדריכל הבינלאומי משה ספדיה, שנדדה מניו יורק לבוסטון. בראיון מיוחד בוואלה! בית ועיצוב (ראו מעלה) ספדיה מדבר על הביקורות שהופנו כלפי תכנון העיר מודיעין, למה היה צריך ללמוד את הקוראן ומה הוא אמר שכל כך עצבן את האדריכלית המצליחה בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מוכן לעצב ליין לבעלי חיים - פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיליפ סטארק נמנע מלעצב את הבית לבנימין נתניהו

זאת הייתה השנה שבה פיליפ סטארק לא נח לרגע. הוא קפץ מפרויקט לפרויקט בקצב מואץ, כאילו רצה לשבור את השיא של עצמו. בין העיצובים החדשים של סטארק שזכו לתהודה בלטו קולקציות מיוחדות לילדים שעיצב עבור קרטל, קמין עצים טכנולוגי ורהיטים מפלסטיק שנראים כמו קריסטל אמתי. בשבוע העיצוב שנערך במילאנו בחודש אפריל האחרון, ישבנו עם סטארק לשיחה מעמיקה שחשפה צד נוסף של הסופר-סטאר בעולם העיצוב. למה הוא לא מוכן לעצב לראש ממשלת ישראל את הבית, למה הוא מסרב לעצב ליין מיוחד עבור חיות המחמד שלנו ואיזה ישראלי הוא מעריץ? תשובות לאלה ועוד - בראיון המלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המעצב והאדריכל רון ארד. AP
לא שולל לפתוח משרד בישראל - רון ארד/AP

רון ארד מוטרד ממה שקורה במוזיאון העיצוב בחולון

מודאג מהשינויים הארגוניים שנערכו לאחרונה במוזיאון העיצוב שחולון, שוקל לפתוח משרד בישראל יחד עם האדריכל אבנר ישר ומעדיף לשכוח את האמירה שלו מ-2003 בה טען כי ישראל היא פריפריה. המעצב והאדריכל רון ארד השיק השנה ספר חדש בו הוא תיעד את העבודה על בניית המוזיאון בחולון. ובראיון שערכנו איתו באפריל האחרון, סיפר ארד על מחווה גדולה שנערכה לכבודו במילאנו הודות לשיתוף פעולה בינו לבין המותג האיטלקי מורוסו, כמו גם על פרויקטים מיוחדים שהוא הולך להקים כאן בישראל. לראיון המלא כנסו לכאן.

האדריכל והמעצב הבינלאומי פיירו ליסוני מספר על עבודתו. יוטיוב, צילום מסך
אוהב את ישראל ומרבה להקים בה פרויקטים - פיירו ליסוני/צילום מסך, יוטיוב

פיירו ליסוני - יורד על רון ארד

פיירו ליסוני נחשב לאחד הסטארים הגדולים בעולם העיצוב אך מתעקש לא להיצמד לתואר הזה. הוא מתכנן מלונות רבים מסביב לעולם, רהיטים ואפילו צעצועים ולמרות זאת, שומר על ענווה וצניעות כובשת. בראיון שערכנו איתו השנה הופתענו לגלות מה הוא חושב על מוזיאון העיצוב בחולון: "זה נראה כמו מתנה ללא תכולה" - אמר במבטא איטלקי ומתגלגל בלי שום פוליטיקה מוסווית כלפי הקולגה - תכנן רון ארד. המצב ביננו לפליסטינים מטריד את ליסוני במיוחד ולא מתוך התייפיפות נפש - אלא בשל העובדה כי אי שם באילן היוחסין שלו נמצאים שורשים יהודים. ליסוני מבקר הרבה בישראל לאור פרויקטים פרטיים שהוא מעצב ותמיד נעים לו לראות את מלון ממילא בירושלים עליו הוא חתום. לראיון המלא עם המעצב כנסו לכאן.

רהיטים בעיצוב קלאודיו בליני לנטוצי.
קלאודיו בליני - ממשיך המורשת המשפחתית של משפחת האדריכלים באיטליה

קלאודיו בליני - פוזל לעולם האופנה

קלאודי בליני גדל על ברכי אביו, גדול האדריכלים האיטלקיים- מריו בליני וממנו, שאב כבר מינקות את היצירתיות והאסתטיקה הנעלה. בליני האב נחשב לאחת הדמויות החשובות ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות ואחראי על כמה מהפנינים המיוחדות בארץ המגף. הבן, שעבד מספר שנים במשרדו של האב, פרש כנפיים ב-2006 ופתח משרד עצמאי בלב ליבה של מילאנו עם די אן איי משלו והחל לחתום בשמו על הפרויקטים השונים. השנה בליני העלה הילוך בשיתוף הפעולה שלו עם מותג הרהיטים נטוצי ויתרה מכך, הקים מותג אופנה מאתגר ביחד עם אשתו - לארה. המותג, מציע תיקים ואבזרים שמאופיינים במראה אדריכלי ומביאים איתן ניחוח חדש ומיוחד לחובבות האופנה. לראיון המלא שנערך עם בליני במהלך השנה כנסו לכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully