וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאופק ומיושן או מוזהב ופומפוזי: איך יראה עיצוב הפנים בבית הלבן?

הבית הלבן יקבל בקרוב בעל בית חדש. שני טיפוסים שונים לחלוטין שלא רק מחזיקים באג'נדה שונה אלה גם בעלי סגנון וחוש טעם מנוגד לחלוטין - מתמודדים להכנס לתוכו. איך צפוי להראות משכנו של נשיא או נשיאת ארצות הברית?

צילום מסך

(בווידאו: הצצה לפנטהאוז של דונלד טראמפ)

בקרוב הבית הלבן הולך להשתנות. לא רק הדייר או הדיירת הראשיים יכנסו לנעליו של ברק אובמה, אלא גם לתפקידה של מישל אובמה מישהו יכנס, שכן, הגברת הראשונה מחזיקה על כתפיה בין היתר בתפקיד עיצוב הפנים של הבית הלבן. סר וינסטון צ'רצ'יל, שכיהן כראש ממשלת בריטניה באמצע המאה ה-20 אחראי למשפט האלמותי: "קודם אנו מעצבים את ביתנו ובהמשך הבית שלנו מעצב אותנו" ואכן, כמו כל בית, כך גם בבית הלבן. הילרי או דונלד, הם שיכתיבו את הקו המנחה שיקיף אותם. את סגנון המגורים שיתאים לאופיים ולמזגם. ובאופן כללי ישדר את האג'נדה שתונח על שולחנם. אז איך יראה בקרוב המשכן בוושינגטון די סי? הנה התחזית שלנו.

הבית הלבן. ShutterStock
מה יעלה בגורלו בקרוב? הבית הלבן בוושינגטון די סי/ShutterStock

מוזהב ופומפוזי

במקרה שבו דונלד טראמפ יקח את התפקיד הנחשק בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, הבית הלבן יזכה ללוק נוצץ במיוחד עשיר בפרטי זהב, שלא לומר מצועצע וצעקני. את סגנון המגורים המועדף על טראמפ אפשר להבין ממבט חטוף בהפנטהאוז בו הוא מתגורר בימים אלה, עם מלניה אישתו ובנם הצעיר. הפנטהאוז שוכן בלב מנהטן, בשדרה החמישית בקומה ה-66. הוא משקיף לסנטרל פארק ונהנה מנופו המדהים של התפוח. עלות הפנטהאוז החולש על שלושה מפלסים מרווחים כ-100 מיליון דולרים. אז נכון שלדונלד טראמפ יש ערימות של מזומנים, נכסי נדל"ן, מניות וחברות, ב- 2015 העריך מגזין פורבס את הונו ונכסיו של טראמפ בסכום של 4.5 מיליארד דולר.‏ ועדיין, הרי לכם ההוכחה הברורה ביותר שכל אלה - אינם קונים טוב טעם.

עוד באותו נושא

הצצה מיוחדת למתחם המגורים הפרטי של משפחת אובמה בבית הלבן

לכתבה המלאה
הפנטהאוז של דונאלד טראמפ במנהטן. דיילי מייל, צילום מסך
ההשראה לפנטהאוז של טראמפ - ארמון ורסאי/צילום מסך, דיילי מייל

עיצוב ביתו הפרטי של טראמפ מבוסס על ארמון ורסאי. הדייר, ככל הנראה מדמיין שהוא מלך בשגרה היום יומית שלו. הכל מוזהב בביתו הפרטי, מעוטר ועשיר בפרטים. לא תמצאו בפנטהאוז האמור שום פינה ריקה וכך, צפוי להתמלא גם הבית הלבן. טראמפ שרגיל לתקרות מצוירות בציורים מתוך המיתולוגיה היוונית, אולי אפילו יזמין אמן שישתלט על התקרה גם במשכנו החדש למקרה שאכן יבחר, ואף יבקש לתלות שנדליירים עצומים מקריסטל בדיוק כמו בביתו הפרטי. הרהיטים המועדפים על טראמפ ומלניה מעוצבים בסגנון הרנסנס ואר דקו. בבית הלבן אמנם ישנם כמה פריטים בודדים שמתקרבים למראה האמור, אך למקרה שהזוג יחשוק בחיזוק הסגנון, הוא יאלץ להזמין כמה מכולות מלאות ברהיטים מקוריים.

כפי הנראה, טראמפ שמוגדר כאחד המיליונרים המוכרים בעולם, אוהב במיוחד את הצבע הזהב. זה הצבע שאיתו הוא מתעורר בבוקר והולך לישון איתו בלילה ואם להודות על האמת הבית הלבן נראה די חיוור ליד התפאורה שטראמפ רגיל אליה ומכאן, הוא צפוי לעבור מייקאובר רציני שיטלטל במיוחד את אנשי התחזוקה.

דונלד טראמפ ואישתו. GettyImages
טראמפ ומלניה בפנטהאוז שבמנהטן בראיון עם ברברה וולטרס/GettyImages

מאופק ומיושן

אי אפשר להתעלם מהעובדה שבהשוואה למישל אובמה או אפילו לג'קי קנדי-אונסיס, הילרי קלינטון מתחזקת לוק מנומנם. לא נוכל לתלות את הנושא בגילה של הילרי בלבד, מאחר שגם בתקופת כהונתו של בעלה, ביל קליטון כנשיא ארצות הברית - הילרי אף פעם לא בלטה בלוק ייחודי, או ככזאת שמכתיבה טרנדים (ראו קייט מידלטון). הדבר דומה גם לעיצוב הפנים בבית הלבן. שני תחומים משיקים, שהולכים על פי רוב ביחד. יאמר לזכותה של מישל אובמה, שהצליחה בשנים האחרונות לחולל מהפכים של ממש בכמה חדרים במשכן הנשיאותי השוכן בוושינגטון די סי. היא החליטה לקדם את האופנה המקומית ובדומה לכך, גם את האמנות האפרו אמריקנית שנתלתה בפעם הראשונה על הקירות המרכזיים והבולטים בתוך הבית הלבן. מי היה מאמין לפני עשרות שנים - שזה יקרה? כאמור, מישל אחראית למהפכים חברתיים לא פחות מבעלה האהוב ולכן, בשדה הזה להילרי תהיה משימה לא פשוטה (סביר להניח שלא רק בזה).

הבית הלבן. GettyImages
וילונות צהובים כיכבו כמעט בכל החלונות בבית הלבן בתקופתם של הקלינטונים/GettyImages

מן הראוי להוסיף כי בתקופה שבה הילרי התגוררה בבית הלבן בסוף שנות התשעים, הרהיטים היו בעלי אופי שמרני ומסורתי, כמו למשל שעון מטוטלת גבוה מעץ עתיק שכיכב בחדר הסגלגל ומשך את תשומת הלב. על פי הערכות - הצבע האהוב על קלינטון הוא צהוב (לא זהב), והוא גם הולך לככב בקרוב בבית הלבן למקרה שהיא תגרוף את מירב הקולות.

במלאת 200 שנים לבית הלבן, היה זה ביל בעלה, שכיהן בתפקיד הנשיאות ולרגל המעמד הוזמן מטעמו ומטעם הילרי סט מיוחד של כלי אוכל, חגיגי ויוקרתי. צלחות בכמה גדלים עם מסגרת צהובה שבמרכזו מתנוסס איור של הבית הלבן - בצבע צהוב. גם הווילונות, הטפטים וחלק מהקירות היו צהובים בסוף שנות ה-90. ןבנוסף, השטיחים היו פרחוניים וכך גם הרבה מריפודי הכיסאות המארחים. עדין, מקושט ולא ממש בסטייל, כך הוא צפוי להראות גם בקרוב המשכן הלבן.

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בכנס בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
מאוהבת בצבע הצהוב, הילרי קלינטון/רויטרס
המתחם הפרטי של ברק ומישל אובמה בבית הלבן. מערכת וואלה!
מתחם המגורים הפרטי של ברק ומישל אובמה בבית הלבן/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך עוצבו השולחנות בארוחה האחרונה של ברק ומישל אובמה בבית הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
הבית הלבן בתקופת קנדי. מערכת וואלה!
מתחם המגורים הפרטי בבית הלבן בתקופת קנדי/מערכת וואלה!
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
חדר האוכל הרשמי בבית הלבן אחרי מייקאובר של מישל אובמה/AP
הבית הלבן. GettyImages
החדר הסגלגל בתקופת כהונתו של ביל קלינטון עם שעון המטוטלת הזכור/GettyImages
הבית הלבן. GettyImages
הבית הלבן מלא חיים בתקופת כהונתו של רונלד רייגן, כשננסי על העיצוב/GettyImages
הבית הלבן. GettyImages
מראה אלגנטי ורציני בבית הלבן בתקופת כהונתו של הארי טרומן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully