וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכרת אחרונה מזאהה חדיד: כלי קריסטל פיסוליים

במרץ האחרון נפל דבר בעולם האדריכלות והעיצוב, זאהה חדיד הלכה לעולמה והשאירה אחריה עשרות פרויקטים עוצרי נשימה. היום, מושקת קולקציית כלי קריסטל פיסוליים של חדיד שיהפכו בקרוב לפריטי אספנים

יוטיוב

(בווידאו: הפרויקטים המיוחדים של זאהה חדיד ברחבי העולם)

"תמיד הייתה לי תשוקה לזכוכית וקריסטל" כלשונה של זאהה חדיד ב-2014 עת החלה בשיתוף פעולה עם מותג הקריסטל הצרפתי Lalique. "כבר בגיל צעיר התחלתי לאסוף פיסות במגוון רחב של צורות, גדלים וצבעים. המפגש עם חברת לליק לה מסורת של למעלה ממאה שנים, היה טבעי ומשמח עבורי".

שנתיים חלפו מאז שיתוף הפעולה הראשון של זהה חדיד עם מותג הקריסטל. שנתיים, שבמהלכן היא הספיקה לעצב קולקציית כלים ובכלל, לתכנן עוד עשרות מבנים ברחבי העולם כשהשיא הגיע עת הלכה לעולמה באופן מפתיע בחודש מרץ האחרון. זה קורה בעיצומם של תכניות, פרויקטים ומיזמים שעדיין לא זכו להסתיים והם שיהפכו לחותם האחרון בקריירה הגרנדיוזית של חדיד.

ב-2014 כאמור, הושקה קולקציית אגרטלי קריסטל ראשונה של חדיד המאופיינת בתפישת עולמה המוכרת. מדובר במראה אדריכלי, מפותל וכמו מתנגד לחוקי החומר שממנו נעשו הכלים. שנתיים מאוחר יותר מגיעה תוספת מעניינת לקולקציה – Fontana. קערות ואגרטלים המעוצבים בסגנון אקספרסיבי שהפך לסימן ההיכר של חדיד. אלו נעשו בשלושה צבעים: כחול, לבן ושחור ותואמים אחד לאחד למוטיבים אדריכליים של חדיד.

בשל הנסיבות הטרגיות, הכלים החדשים שהושקו בתערוכת העיצוב Maison & Objet שנערכה השבוע בפריז, הפכו למחווה לזכרה של האדריכלית עטורת השבחים ולזכר המורשת שהותירה אחריה האישה הראשונה שזכתה בפרס פריצקר לאדריכלות. לא מן הנמנע שכלים אלו ועוד פריטים נוספים שעיצבה חדיד בחייה יהפכו לפריטי אספנות יקרים.
הקולקציה החדשה צפויה לנחות לכבוד החגים בישראל ,בחנות רנבי הום קוטור, החל מ: 18 אלף שקלים לכלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זאהה חדיד לא זכתה לראות את הקולקציה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאפיין את קו ידה המוכר של חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהפוך לפריט אספני עיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תראו כמה הכלים דומים למבנה גלקסי סוהו שעיצבה זאהה חדיד בבייג'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישיות גדולה בעולם האדריכלות שהצליחה לפרוץ גבולות - זאהה חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully