וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה 2017: מה חדש בקטלוג שממחזר את עצמו בכל שנה?

4.8.2016 / 8:59

החודשים החמים האלה בשנה מביאים איתם לא רק את הכמיהה למזגן, אלא גם את ההמתנה להופעת הקובץ העיצובי של איקאה. השנה הוא חוגג 66, יש לו מראה חדש, אבל מה לגבי המוצרים? אין יותר מדי בשורות מרעישות בפנים

מערכת וואלה!

(בווידאו: שלושה ריקולים של איקאה לשנת 2016)

קטלוג איקאה 2017, יושק בימים הקרובים ברחבי העולם אבל אלינו - כמו הרבה דברים, הוא יגיע באיחור. המפגש הראשוני עם הכריכה מביא איתו זיק של סקרנות. שערי מהדורות קודמות הציגו בפנינו חלל מגורים מוקפד, מעוצב וחף מפגמים. השנה לעומת זאת במהדורה ה-66, בחרה ענקית הריהוט השבדית לטלטל את עולמנו עם מסר חדש לקהל המעריצים. על השער- ארוחת ערב של חברים היושבים סביב השולחן (לא כל כך מעורר תאבון) על כיסאות מאולתרים שגויסו מכל חדרי הבית, ואיך לומר - הם נראים ממש כמונו. המסר שמסכם את כל מה שעתיד לבוא בעמודים הבאים: "אנחנו מעצבים לאנשים, לא ללקוחות!". ומן הראוי לציין שמסרים טובים מאלו כבר היו לחברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת קטלוג איקאה 2017, כיסאות מאולתרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בואו נודה על האמת, הרבה אנשים מצפים לו ומאוהבים בו, אבל כמו בכל שנה שהוא מגיע לידינו אנחנו נוכחים לדעת שהוא לא בהכרח מחדש במגוון ואופי הריהוט. לרוב, הפריטים נראים ממש כמו בשנה שחלפה (וזו שקדמה לה). כאשר סוד ההצלחה של הקטלוגים נעוץ ביכולת המופלאה של איקאה ל"טרוף את הקלפים" ולהציג את אותם פריטים בצירופים שונים ומעוררי קנאה. אולם נדמה שהשנה בחרה ענקית הריהוט לשנות כיוון ולהציג את המציאות כפי שהיא. עדיין לא מרעיש, אם כי שונה.

עוד באותו נושא

איקאה 2016: הכל קורה במטבח

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי ילדים שוודים שיושבים מסורקים סביב השולחן בקטלוג החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לזרוק את הציפיות ולאהוב את הפגמים

אם גם אתם ניסיתם להקים לתחייה את אחד מעמודי הקטלוג ונחלתם אכזבה שהחיים בבית לא ממש נראים כמו במהדורה המודפסת- אל תתייסרו, מסתבר שאתם לא לבד. אחרי שנים שהדגימו לנו כמה זה פשוט וזול לעצב בית משמיט לסתות, בשיטת הקופי פייסט מהקטלוגים לדורותיהם- מגיע הקטלוג שמציג את כל האמת בפרצוף. "להתראות ציפיות!" (או כמו שאנחנו נוהגים לומר: ציפיות יש רק בכריות), הוא המוטו הנבחר לקידום המסר החדש של החברה. במקום מטבח מצוחצח וארוחות מעוצבות ופוטוגניות – תוכלו למצוא חגיגה של פגמים ותקלות. הקטלוג החדש של איקאה מדגים רצפת מטבח שנהנו לבשל בו, תבשיל שבושל יותר מידי וגלש על הכיריים ושולחן קפה שסביבו נערכת ארוחת ערב מאולתרת. "אנחנו רוצים לייצר שיח בנוגע ללחץ שאנו מפעילים על עצמנו בקשר לחיים ולנראות של ביתנו", הסביר שידה אשאמי, מנהל השיווק של איקאה ארה"ב בהודעה שמסר לעיתונות, " הכוונה היא לאפשר לאנשים להירגע, לקבל את הפשטות ולהינות מהשהייה בביתם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשים שנבחרו לספר את הסיפור האישי שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצד זה, המסר הנינוח של החברה מציג לראשונה בתולדות הקטלוג, 13 אנשים אמיתיים מכל קצוות העולם (לא כולל ישראל - כמובן). הקוראים מוזמנים לצאת לסיבוב חובק עולם שמתעד איך איקאה מתחברת לאנשים ותרבויות שונות. מקבץ הסיפורים האישיים מבקש לחשוף אותנו לדוגמאות אמיתיות ומעוררות השראה. כדי להשליך את הציפיות המוגזמות שיש לנו מהמטבח הביתי, נבחר השף החובב, גונה ריידר, להצטלם לקטלוג ולעודד את הקוראים לאמץ את הפגמים, להיפרד מהחוקים ולהחזיר את ההנאה והרוגע לחויית הבישול. הפרויקט המצולם מבקש לענות על שאלת השאלות- מה הופך מרחב לבית? הצצה אל המרחב הפרטי של המצולמים והסיפורים שמתעדים את התנהלות חייהם- הם לא בדיוק הדמויות הצעירות והנכונות שהורגלנו אליהם עד כה. דבר אחד בטוח, המושלם האמיתי הוא אנושי למדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צהוב נכנס חזק לסביבת המגורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כידוע, המערך העיצובי של הרשת מתבסס על מחקרים וסקרים שבוחנים את אורח החיים שלנו. התובנות החדשות שהניבו מחקרי החברה השנה הובילו ליצירת קולקציה שאמורה לתת מענה לחמישה סגנונות חיים שונים. הפוקוס העיצובי שם דגש על: פתרונות חכמים עבור חללים קטנים, ריהוט רב תכליתי, מוצרים ידידותיים לסביבה, פתרונות עיצוב חכמים ופתרונות עבור חיי משפחה ואירוח. עד כה שום דבר איננו מהווה בשורה מחדשת. אלא שהרעיון הפעם היה ליצור פתרונות ריהוט שיאפשרו נוחות מירבית עבור הדיירים וכל זאת מבלי להתחשב במה שיגידו האורחים.

בין היתר תוכלו למצוא בתמהיל החדש מערכת ישיבה מודולרית לחללים קטנים שכוללת איחסון נסתר ומיטת ספה, סדרת מערכות איחסון שמתאימות לכל חלל, מיני מטבח עבור חללים קטנים במיוחד, שולחן צד עם פתרונות לכבלים השונים, אדניות שעשויות מנייר ממוחזר ועוד.

ב"מניפסט" החדש של רשת איקאה, מצהירים ש-2017 עמוסה ברעיונות חדשים, מוצרים חדשים, צבעים חדשים, חומרים חדשים. ולסיום, הם מציינים שגם תג המחיר יהיה זול במיוחד. אותנו מעניין איך תג זה יבוא לידי ביטוי בישראל, כששנה אחר שנה המחירים עדיין ממשיכים להיות יקרים פה יותר ממדינות אחרות.

הקטלוג החדש צפוי לצאת בישראל בתחילת ספטמבר.

עד שהקטלוג החדש ייצא בישראל, הנה כמה מהמוצרים החדשים. שווה להשוות מחירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
SUNNERSTA מיני מטבח – 112.02 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטבח הקטנטן הוא ניסיון חביב להציע פתרון לחללים קטנים במחיר שכל אחד יעמוד בו. אבל בתכל'ס, התוצאה קצת מאכזבת ודלה- בלי מקומות איחסון ומשטח עבודה מספק, היחידה החשופה נראית כמו תחילתו של רעיון לא גמור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Lixhult יחידות איחסון צבעוניות- 15-35 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקצית האיחסון הזאת היא הדוגמה המושלמת למסר החדש. קומפקטים, ניתנים להרכבה ביחד ולחוד, צבעוניים וזולים. יחידות האחסון השונות מציעות פתרונות אחסון מעוצבים וצבעוניים לכל חלל בבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
VALLENTUNA מערכת מודולרית- 1,100-1,925 דולר ים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך היחידה נפתחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת הספות המודולרית תוכננה במיוחד עבור חללים קטנים. הרעיון הוא שכל אחד יוכל להרכיב את הפתרון הנכון עבורו. איחסון נסתר עבור מצעים ושמיכות ויחידה שמתפקדת כמיטה יהפכו את מערכת הישיבה לחדר אורחים ברגע. תפרדו לשלום מהמראה התואם, המערכת הזו מזמינה אתכם לשלב בין בדים, צבעים והדפסים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ELVARI מערכות אחסון - 587-700 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ELVARI מערכות אחסון - 587-700 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי לא מעט ספריות ויחידות אחסון ראויות לשבח, מגיעה קולקציה מעוצבת ומעודנת של אחסון פתוח. יחידות מעוצבות לשרת את כל חללי הבית: מסדרון, חדר ארונות ומטבח שזקוק לתוספת איחסון. באיקאה מדגישים שהיחידה מתאימה לתפקד כחיץ להגדרת איזורים בתוך החלל. הקולקציה מציעה מגוון יחידות שניתנות להרכבה על פי המידות הנדרשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
KLÄTTA מסגרות נדבקות- 14.99 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סט חדש של מדבקות קיר מציע דרך מהירה וזולה לקשט את הבית. אם אתם מעונינים להסתיר כמה פגמים בדירתכם או שאתם מחפשים דרך מקורית ופשוטה לתלות תמונות על הקיר- המוצר הזה בשבילכם. כך תוכלו, למסגר את התמונות בקלות וגם לשנות ולהחליף את התמונות שבתוך המסגרת. מדבקות הקיר ניתנות להסרה בקלות ומבלי לקלף או להזיק לקירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LOBBÄK שטיח עמיד- 79.99 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגף הטקסטיל ישנה קולקציות חדשות של מצעים, כריות ושטיחים בצבעים מרגיעים של אפור, כחול בהיר ולבן. השטיח הבא עשוי מסיבים קצרים ועמידים שמאפשרים להנות ממנו סביב שולחן האוכל. השטיח הקשוח יכול גם לשמש אתכם במרפסת או בחצר מפני שהוא עמיד בפני שמש ורטיבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
KVISTBRO שולחן איחסון- 49.99-59.99 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רהיט המשלב בין שולחן צד ליחידת אחסון. בסיס השולחן עשוי מסלסלת מתכת שבתוכה ניתן לאחסן: ספרים, כרבוליות ואפילו צעצועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
GRUNDVATTNET גאדג'טים לכיור- 3.49-12.99 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדרה הבאה עוצבה כדי להקל על הכנות הבישול. המוצרים שמיועדים בעיקר לסביבת הכיור יעזרו לכם לשטוף את הירקות, להדיח כלים ולאחסן בצורה יעילה ונוחה יותר. בנוסף, היא נועדה לחסוך במים ולשמור על סביבה יותר היגיינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
GRÖNADA כיסא נדנדה- 249 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפגש בין מלאכת יד ויאטנמית לעיצוב סקנדינבי יצר את כיסא הנדנדה החדש. שילוב לא שגרתי של חומרים כמו ראטן עם מתכת ועץ יצרו כיסא מודרני עם טוויסט מסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully