וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלאל מציגים: רהיטים מושלמים לגני ילדים ומנורות משמרים

22.7.2016 / 10:35

מי יצליח להשתלב בשוק המקומי ומה ישבה את ליבם של המשקיעים? בוגרי המחלקות לעיצוב תעשייתי מציגים החודש את פרויקט הגמר. וואלה! בית ועיצוב מסמן את הסטודנטים המבטיחים. כך זה נראה בבצלאל

צילום: אבי כהן; עריכת וידאו: עמרי וייס

בוגרי החוג לעיצוב תעשייתי בבצלאל התייצבו השבוע נרגשים אחרי 4 שנים מרוכזות, כדי להציג את פרויקט הגמר. תמהיל העבודות מגוון ומרשים אך מה מכל אלה צפוי להכנס לשוק, אם לא בצורתו הנוכחית או כהתאמה לשוק ופיתוח?

חיים פרנס, ראש החוג לעיצוב תעשייתי בצלאל מסר בהודעה לעיתונות: "בריאות ויופי אצל חפצים. תערוכת סוף השנה היא תחנה חשובה במסע לאחד ההישגים המרכזיים בעבודתם של מעצבים יופי. המילה החמקמקה הזו הייתה טאבו בשפת הביקורת המחלקתית בעשורים הראשונים מתוך הבנה שמדובר במהלך אבולוציוני שיש לו התחלה וכוונה, ושיעבור זמן עד שהתהליכים להשגתו יבשילו. כשמייצרים יופי לומדים להכיר את גווניו השונים ואת מורכבותו. היופי הקשה ביותר להשגה והנחשק ביותר בעיניי הוא יופי הנובע מתוך 'בריאותו' של המוצר. מוצר המתוכנן כראוי המקיים תרחיש מדויק והדוק והמזוקק במהלך עיצובי מבריק לשלמות תפקודית זוכה לעתים בתהליך לנגיעת החסד החמקמקה הזו, וברגע שהקוד הגנטי החדש נברא בו – נוצר היופי הזה המסוים. כרישים ופרחים, עננים ומטוסים הם דוגמה ליופי כזה. ככל שהתרחישים קיצוניים יותר, הדרישות תובעניות יותר וכשרונו של המעצב עז יותר כן גדל הסיכוי לצרוף את החפץ בלהבה צלולה יותר. ככל שקשה התצרף להרכבה – גדול ההישג. שירת הסירנה של ההדמיה מעולם לא הייתה מפתה יותר, אך בהתאם האכזבה ממנה כשהיא מתגלה כריקה.

הסטודנטים שרכשו בשנתיים הראשונות ללימודיהם את היכולת לעצב מוצר מול תרחישים תובעניים ורצופי מהמורות, ובעשותם כך תרגלו את יכולות הליבה ויצקו לעצמם יסודות עמוקים - ימשיכו וימסללו עצמם לטריטוריות פואטיות תרבותיות וטכניות מתקדמות מן הסוג שניתן לבנות על יסודות איתנים. זו לתפיסתי נקודת הזינוק הנדרשת לאלו השואפים אל הלא נודע, אל האחר ואל החדש. מהם תבוא הבשורה.
אני מסיים השנה 8 שנות ראשות מחלקה שבהן נשמתי וחלמתי את המחלקה ושמתי אותה בראש דאגותיי. המשכתי את עבודתם של ראשי המחלקה שקדמו לי וניסיתי להכיל את דעותיהם של המרצים והמרצות והסטודנטים כולם בכל החלטה.
סדנאותינו כבירות ומזמזמות, וחכמה פורצת משולחנות הסטודיו שלנו. נשים וגברים נוצצי עיניים בבגדי עבודה מטונפים, מעשיהם מבהיקים כזוהר צפוני, המרחף, בלילות המידול המתוקים מעל הר הצופים ומצטרף לזריחה מעל ים המלח.

זו המחלקה וזה החומר שממנו נוצרים חלומות.
ראש מחלקה כשמו כן הוא, נסמך ומחובר לגוף המחלקה וממנה שואב את עוצמתו. דור של סטודנטים פורש כנפיים ודור חדש מצטרף. כבר כ- 45 שנה שהמחלקה מכיילת עצמה תדיר, מייצרת שינויים ומגיבה לשינויים.
סטודנט הייתי וגם בגרתי, לימדתי במחלקה ועמדתי בראשה ולא יכולתי לקוות לטוב מזה".

תערוכת הבוגרים של בצלאל תוצג בקמפוס בצלאל, הר הצופים, ירושלים. עד ה-29 ביולי

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully