וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה דירת קבלן אנמית לדירת רווק מושקעת

25.5.2016 / 13:04

איך הופכים דירת קבלן, לא ייחודית עם לא מעט אילוצים לדירת רווק עירונית ושובבה? ככה זה נראה בנווה שאנן שבתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח פתוח לסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

רווק בשנות הארבעים לחייו רכש דירת קבלן בשכונת נווה שאנן שבדרום תל אביב. הדופלקס שנמצא בליבה של השכונה המתפתחת היה במתכונתו המקורית סטנדרטי למדי. מטרת השיפוץ הייתה להעניק לדירה מראה גברי, נקי ומעודכן שמותאם לאירוח. "החזון היה ליצור פינות אירוח ומטבח עם שטח עבודה גדול", מספר מעצב הפנים, יוסי קאלו. קאלו נדרש להתגבר על לא מעט אילוצים. שטח החלל המרכזי הינו קטן, בעל זוויות חדות וגרם מדרגות שמוביל אל הקומה העליונה. בשל התקציב המוגבל נאלץ קאלו להתמודד עם המעטפת הקיימת וליצור באמצעות צבע, אבזור וריהוט את התוצאה המבוקשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים יחסית קטנים יוצרים אשליה של שטח גדול/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלל המאתגר בנוי בשני מפלסים. בקומת הכניסה- מסדרון ארוך וצר מוביל אל החלל המשותף, חדר השינה וחדר הרחצה. הקומה העליונה מכילה חלל לא גדול עם לא מעט מפתחים שמוביל למרפסת. " נקודת ההתחלה הייתה בחירת הצבע", מסביר קאלו, " בחרתי פלטת צבעים גברית ואורבנית שתתמזג עם המשקופים, תחמיא לריהוט ותעצים את הנוף שעוטף את הדירה". קיר מסדרון צר, באורך של כשבעה מטרים, מוביל את הנכנסים לחלל המשותף. " חשבתי הרבה על פתרון שיעניק למסדרון חיות ומשמעות", מסביר קאלו, " בחרתי לעטר אותו בגרפיטי שמסמל בשבילי עירוניות". מפגש מקרי עם KEF, אמן גרפיטי גרמני שהגיע ארצה לרגל תערוכה הסתיים בקיר מקורי ששובה את העין והופך את המסדרון לחגיגה אורבנית. " מבחינתי, הקיר הזה הפך ליצירת אומנות חד פעמית שמכבדת את החלל", מסכם קאלו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה חשק לבשל פה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלוקת החלל המשותף נעשתה באמצעות יחידה שמפרידה בין הסלון למטבח. " חיפשתי פתרון שיפריד בין הסלון למטבח, יתפקד כשלוחה של המטבח וישרת את הסועדים", מנמק קאלו. משטח שעשוי מMDF צבוע באפור ועמיד לרטיבות נבחר להגדיר את החלל באופן נטרלי. המטבח שהתקבל מהקבלן זכה ליחידות נירוסטה עליונות ואבזורים נוספים מנירוסטה אשר העניקו לו מתיחת פנים חדשנית. גוף תאורה דמוי עכביש מדגישי את איזור המטבח ומאיר את סביבת העבודה. הסלון ממשיך את בחירת הגוונים בדירה ומציע פינת ישיבה מרווחת שמורכבת משתי כורסאות וספה תלת מושבית. " אני מאוד אוהב להשתמש במה שכבר קיים. הכורסאות היו שייכות ללקוחות שכבר לא רצו אותן ואת הספה הבאנו מביתו הקודם", מספר קאלו, " וכך יצרנו סלון אקלקטי ונעים ממה שהיה ברשותינו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר עבודה עם הספרייה המפורסמת של רון ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומה העליונה הפכה לחדר עבודה אינטימי. החלל העליון שמרובה בפתחים אל המרפסת גרם להיטשטשות בין החוץ לפנים. על מנת להפוך אותו לחדר עבודה עוטף ושקט בחר קאלו להשתמש בצבע. החלל כולו (כולל התקרה) נצבע בגוון חום אספרסו אשר מהווה רקע עוטף ומרגיע. במקום שולחן משרדי נבחר שולחן אוכל של אריק בן שמחון שיחמם את האווירה וישתלב עם המעטפת. ספריית " תולעת הספרים" של רון ארד ויחידת מידוף מברזל משלימים את המראה והופכים אותו לפינת עבודה חלומית.

טיפ: "לא לפחד מגוונים כהים בחללים קטנים. אני לא מסכים עם זה שצבעים כהים מקטינים חלל. צבע כהה יוצר סוג של עומק ולעיתים נותן תחושה של גודל".
הכי גאה שיש: "אני מאוד אוהב את המסדרון עם הגרפיטי ואת קיר התמונות שמגיע מיד אחריו. וכמובן, את הפונקציונליות של היחידה שמפרידה בין הסלון למטבח".

הנה תכשיר שישים סוף לעקיצות היתושים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלונות נראים כאן כמו תמונות של ממש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully