וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים על הקצה: בית מוטרף השוכן על צוק

15.3.2016 / 13:27

זה אולי יראה לכם כמו בית בסרט בדיוני, אבל הדבר הזה הוא לגמרי אמיתי. מדובר בסביבת מגורים השוכנת על צוק בדרום ספרד, עיצובה שואב השראה מעבודות של גאודי ואין ספק שהיא מרוממת את נפש הדיירים (וגם הצופים)

יוטיוב

זוג צעיר רכש חלקה חלומית על צוק שמשקיף לים התיכון, בעיר גרנדה שנמצאת בדרום ספרד. המיקום הפסטורלי זימן לא מעט אתגרים- איך בונים את בית החלומות על הצוק התלול? משרד האדריכלים הספרדי, GilBartolomé Architects, תכנן את הבית הייחודי שמוטבע בתוך המצוק. המתחם המרהיב הוא תוצר של רעיונות שאפתניים שחלקו בעלי הבית והאדריכלים.

המשימה הייתה לשלב את הבית בתוך הנוף המרהיב שמקיף אותו ולכוון את החללים הפנימיים לכיוון הים. לשם כך, תוכנן מתחם בן שתי קומות אשר רובו קבור באדמה. חלקו החשוף זכה לקורת גג ייחודית- רעפי אבץ שנעשו בעבודת יד על ידי מהנדס מקומי. על פי האדריכלים, צורתו הגלית של הגג נעשתה בהשראת האדריכל הספרדי הנודע, גאודי. הרעפים המיוחדים ומבנהו הגלי מקנים לו מראה מטאלי שזיכה אותו בכינוי –" מערה גאודית עכשווית".

הקומה התחתונה משמשת כאיזור מגורים ומשתרעת על פני שני מפלסים שמובילים למרפסת תלויה עם ברכת שחייה. הקומה העליונה כוללת שלושה חדרי שינה שנהנים מחלונות גדולים ויציאה למרפסות שקופות הפונות לים. תקרת החלל מחופה במעטפת מפותלת מבטון. התקרה המיוחדת יוצרת משחק גיאומטרי בחלל שממסגר את הנוף שנשקף מבחוץ. בנוסף, קימוריה מאפשרים לזרמי האוויר שמגיעים מן הים לצנן את כל החללים הפנימים.

עיצוב הבית מייצר שילוב מחושב בין טבעי למלאכותי. הבחירה בריהוט פיברגלס ופוליאסטר מחדד את השילוב המנוגד- ובאופן מפתיע יוצר אסתטיקה והרמוניה. הריהוט תוכנן באמצעות תכנה דיגיטלית, אך נעשה בעבודת יד באתר. חלל המגורים הבהיר עוצב כחלל אירוח שביכולתו להכיל כ-70 אורחים. כל מי שנמצא במבנה הייחודי הזה נהנה מתחושה של שהייה על סיפונה של יאכטה לבנה בלב ים.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully