וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה: מאחורי הקלעים של בית העיצוב פורנסטי

בית העיצוב האיטלקי פורנסטי נחשב לחותמת של איכות נעלה. את המותג פתח האב פיירו שחרט על דגלו את פניה של זמרת אופרה. לימים, המשיך את דרכו ברנבה - הבן ועכשיו, יש לכם הזדמנות לראות איך זה עובד מאחורי הקלעים

אתר רשמי

המעצב האיטלקי פיירו פורנסטי עיצב כל מה שהתחשק לו, בלי גבולות. ממוצרי טקסטיל, כלי אוכל, ריהוט ואביזרי אופנה ועד אופנועים דקורטיביים. המכנה המשותף למנעד הביזארי הזה היה עיצוב עשיר בדמיון ושמחה. פרחים, פרפרים, כדורים פורחים היו אלמנטים חביבים במיוחד על פורנסטי, אבל יותר מכל הוא אהב את פניה של זמרת האופרה לינה קאבליירי (Lina Cavalieri), שהזכירו לו תווים קלאסיים, ארכיטיפיים ואניגמטיים, כמו של הפסלים היווניים.

פניה וחלקים מהם מתנוססים על פריטים רבים שעיצב. הפנים הודפסו לראשונה בשחור לבן על גבי 6 צלחות בלבד ועם השנים נוצרו 350 וריאציות של צלחות עם הפנים מדוברות, שעיטרו גם רהיטים, מוצרי טקסטיל ועוד.

פורנסטי מת ב-1988 בגיל 75 ובנו ברנבה פורנסטי המשיך את דרכו. הוא החל לעבוד עם אביו ב-1982 ומאז הוא ממשיך את המסורת העיצובית, אותה הגדיר לא פעם כ"שליחות". בשנים האחרונות פנה פורנסטי הבן לנישות חדשות והרחיב את המותג גם לתחום האריחים והאקססוריז, תוך שהוא יוצר שיתופי פעולה עם מעצבי על כמו פיליפ סטארק, ומעצבת התכשיטים בטוני ורנון (Betony Vernon). השנה, ברנבה אף עיצב במהדורה מוגבלת שעון יד חדש לחברת וואוי, שרק 1,000 דגמים ממנו מפוזרים ברחבי העולם. המותג הפך עם השנים לאחד ממותגי היוקרה של עולם העיצוב הבינלאומי בכלל והאיטלקי בפרט.

בסרטון (למעלה) מיוחד שהפיק הסטודיו של פורנסטי לאחרונה, ניתן לראות את רמת הדיוק וההקפדה של המותג היוקרתי. הדפסי פניה של זמרת האופרה קאבליירי, נעשים על גבי הצלחות כמעשה אמנות בעזרת מכחולים וצבעי מים בידיים מיומנות.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully