וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הניצחון: ירחוני העיצוב מעניקים הצצה לעתיד

31.12.2015 / 17:30

זאת הולכת להיות שנה חמה וחומה. הלוק התעשייתי והקודר ינטוש את הבית שלנו לטובת גישת הפרי-סטייל ובכלל, 2016 מסתמנת כעשירה בחומרים הסולדת מהאינסטנט. כך מבשרים לנו שערי המגזינים המובילים

צילום מסך

(בווידאו: מייקינג אוף לשער מגזין וולפייפר, ינואר 2016)

לכאורה, שער וולפייפר הבריטי מציג תמונה בנאלית שבה הוא מכריז על הבשורה בתוכו באמצעות כיתוב גרפי של אותיות צבעוניות בנוסח: The Next Big Things (הדברים הגדולים הבאים). מככבים בתוכו הטובים ביותר בתחום עיצוב מוצר, עיצוב פנים למגזר הפרטי, עיצוב מקומות בילוי ועיצוב אופנה. כידוע, עולם העיצוב יצירתי הוא כמו מעיין נובע בכל שנה ועל עורכי המגזין הוטלה משימה מאתגרת במיוחד. אלא שהבחירה באלו נעשתה באופן שקול. העבודה הידנית הירידה לפרטים, הקונספט, או אם תרצו הפילוסופיה שמתלווה לנבחרים הם שנתנו את כרטיס הכניסה לרשימת הדברים הגדולים הבאים בגיליון החדש.

אז איך מרכזים את כל הקריטריונים הללו לכדי שער אחד חגיגי שפותח את השנה? תשכחו מפוטושופ! מדובר בתהליך ארוך שבו השתתפו מספר אנשי מקצוע. האותיות הצבעוניות נוצרו ממאות אבנים קטנות שנגרסו. אלו נמזגו לתבניות עם צבע בהיר, נשטפו, שוייפו והועמדו בסטודיו לצילום כמו היו מודליות. המסר הנסתר (שאם לא תצפו בווידאו למעלה לא תבינו מהו) מכוון לסלידה מתרבות אינסטנט. ולמרות שתרבות זאת כמעט תפסה את מקומה היציב, עולם העיצוב עצר אותה בדיוק בזמן, בגיבויים של המושכים בחוטים. מעצבים בשיטת הקאפט מקבלים ביטוי גדול יותר השנה וכך, גם עשויים להיות הדבר הגדול הבא.

"ה-דבר (הגדול הבא) הוא שגורם לאנשים לזכור אתכם" מציין טוני צ'אמברס, העורך הראשי של וולפייפר, בפתח הדברים של הגיליון החדש. "קארל לגרפל, סטיב ג'ובס ולה קורבוזייה, כולם היו מוכשרים לדבריו של צ'אמברס, אבל מעבר לכך היה להם גם את ה"דבר" שאפיין אותם. כל אחד צריך שיהיו לו דבר משלו מציע העורך.

העיצוב הישראלי כיכב במגזין וולפייפר, גליון ינואר 2015

שערי המגזינים לעיצוב, ינואר 2016. ראובן קסטרו
יריית הפתיחה של עולם העיצוב לשנה החדשה בקאברים של ירחוני העיצוב/ראובן קסטרו

המגזין הצרפתי מרי קלייר מייזון (marie claire maison) הקדיש את שער הגיליון של תחילת השנה ללוק צבעוני ואמיץ. הפריים מתרכז בסלון ירוק עמוק ודומיננטי, שבו הקירות ירוקים והרהיטים בגוון דומה, מקבלים מנת חיזוק באמצעות פרחים בגוון ורוד פוקסיה ויוצרים פצצת אנרגיה שקשה מאוד להתעלם ממנה בדוכן המגזינים. חגיגה, אם תרצו שמאחוריה עומדת החנות של מעצבת התכשיטים הידועה סולאנג' אזגורי פרטריג'. מספיק מבט חטוף בתכשיטים של סולאנג' המככבים על אצבעות, אוזניים וצוואר הכוכבות הגדולות בהוליווד, כדי להבין מיד את אופי הסגנון. כך, בדיוק באותו הדי אן איי גם חנויות התצוגה של המעצבת, שהשנה מקבלות במה בעיצוב הפנים, ומתמצתים בתמונה אחת את הטון הצבעוני של השנה והתפיסה שעומדת מאחוריו. גם לחומרים כמו קטיפה וקריסטל יש ביטוי ב-2016 על פי המגזין הצרפתי שמספיד בגיליון זה את המינימליזם המנוכר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שערי מגזינים לעיצוב, ינואר 2016. יח"צ,
מי מפחד מצבעים עזים וחומרים כבדים? שער מרי קלייר מייזון/יח"צ

מגזין האדריכלות האמריקני ארכיטרטורל דייג'סט (Architectural Digest) הקדיש את גיליון 2016 ל-100 הפרויקטים הטובים של השנה. הבית הפומפוזי שמככב בשער שוכן בהרי הרוקי. פטר מרינו, האדריכל הפרובוקטיבי שחתום על חנויות המותגים הגדולות בעולם (מלואי ויטון ועד פרדה), תכנן את הבית הזה לו ולאשתו ג'יין טרפנל מרינו. "צורתו הייחודית של הבית נראית מבחוץ כמו ציפור, רגע לפני מעופה מהצוק. המקור המחודד מוגש קדימה והכנפיים פרושות לצדדים" כלשונו של מרינו, בראיון שנערך עמו למגזין. מיותר לציין כי עיצוב הפנים של הבית לא מאכזב. יש בו חמימות מתבקשת לאזור המקפיא בו ניצב הבית. הקירות והתקרה בו מעץ, הרהיטים עם ריפודי צמר, פרווה ועור. יש אפילו פינת ישיבה צהובה שמוכיחה כי הצבעוניות החמה תקעה את יתדה חזק חזק לשנה הקרובה. נציין בהזדמנות זאת, שהמגזין האמריקני, הציג במסגרת הפרויקט בתים ממדינות שונות, ביניהן בלגיה, ברזיל, אנגליה, צרפת וספרד. ישראל, אם תהיתם לא נמצאת בין המאה.

שערי מגזינים לעיצוב, ינואר 2016. יח"צ,
ביתו הפרטי של האדריכל שאחראי על חנויות פרדה ולואי ויטון - פטר מרינו/יח"צ

גיליון ינואר מבית היוצר של מגזין אל דקורשיין הבריטי (Elle Decoration) מכריז באמצעות תמונת השער שספרים, אמנות ופריטים יפים מעטרים את סביבת המגורים, בצדם של אוצרות משפחתיים, תמונות וחפצי נוסטלגיה הם שיוצרים את סביבת המגורים. מדפי עץ, תמונה של עוף עם ציצית צבעונית, עציץ לבן וכלי קרמיקה שטוחים מככבים על גבי הקאבר, שמלבד הכותרות המוזהבות ספק אם שהיינו מבינים שמדובר בגיליון חגיגי. התמונה היא למעשה פינה קטנה בביתה של גייל סמית' השוכן בפילדלפיה. סמית', מנהלת את ליין העיצוב של רשת האופנה האמריקנית אאוטפיטרס. מעבר לכך, היא מתחזקת את אחד הבתים היפים במדינה, ובכל זאת, עורכי המגזין ויתרו על פריים פומפוזי של הסלון או חדר השינה. למה? כי בדרך הזאת הצליחו להגיד שהשנה הלוק הכללי בעיצוב הבית טמון בכל החתיכות הקטנות של הפאזל. לא עוד ספות מרשימות שיגנבו את הפוקוס ולא עוד חללים עצומים חסרי אופי. הפריטים הקטנים הם שמעניקים חמימות מתבקשת.

כריכת שער המגזין אל דקורשיין, ינואר 2016. סריקה, סריקה
הדברים הקטנים הם החשובים בסביבת המגורים/סריקה, סריקה

המדינה שממנה יוצאות רוב בשורות העיצוב, זו שמארחת כבר 54 שנים את שבוע העיצוב הבינלאומי במסגרת Salon Del Mobile , חוגגת השנה 25 שנה למגזין העיצוב אל דקור המקומי. הגיליון שכולל 188 עמודים, מציג את החידושים והעדכונים של השנה העתידית כשבשער מככבים ההיילייטים הגדולים. מדובר בסוג של אייקונים שנראו בשבוע העיצוב שנערך באפריל האחרון ביניהם, כורסה בעיצובו של מרסל וונדרס ושטיח מבית היוצר של בני הזוג ניינקה טינגל הבלגית וסמית ג'וב ההולנדי, בעלי המותג המוערך סטודיו ג'וב. האיטלקים מצדם, מעבירים לנו תמונת מצב של עיצוב צעיר, מעודכן בלי יותר מדיי התחכמויות. העיקר שמחת החיים שבאה לידי ביטוי בסביבת המגורים.

שבוע העיצוב במילאנו: דיווח מיוחד מהשטח

שערי מגזינים לעיצוב, ינואר 2016. יח"צ,
25 שנה של שיק איטלקי/יח"צ

באופן מפתיע, המגזינים המובילים בעולם כמו התעלמו מבשורתה של חברת הצבעים הבינלאומית פנטון. השנה הכריזה החברה על שני גוונים בהירים שנעדרו לחלוטין מנוכחות בבשורות לעתיד. אולי זה המקום להסיק, כי פנטון עמנם משגרת את הצבע המיוחל, אך לעולם העיצוב חוקים משלו.

הצבעים הנבחרים לשנת 2016 יאלצו אתכם להוריד הילוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully