וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובוטים זה העבר, מעצבים ישראליים הם העתיד": עורך מגזין "וולפייפר" מסכם ביקור מוצלח בישראל

18.12.2014 / 13:34

"העולם מסתכל על המעצבים הישראלים שצריכים להתמודד עם הלחץ והציפויות הגבוהות", מציין טוני צ'יימברס - העורך הראשי של מגזין וולפייפר הבריטי, שהקדיש את גליון ינואר 2015 לישראל

עריכת וידאו: אביתר חלימי

מגזין וולפייפר הבריטי שסוקר את כל תחומי הלייף סטייל (עיצוב, אופנה, אוכל) מוציא גליון מיוחד לקראת ינואר 2015 ובו מוסף המוקדש לישראל. המגזין שנחשב לאורים ותומים בתחום העיצוב שם זרקור על הפנינים הזוהרות ביותר בארץ הקודש בשיתוף פעולה עם חברת "אבן קיסר". במפגש מיוחד שנערך במתחם "סוקה" בתל אביב, אמר יוס שירן, מנכ"ל אבן כי "מגזין wallpaper הוא ללא ספק אחד המגזינים המשפיעים ביותר בעולם העיצוב וקיימת הסכמה בקרב בכירי הענף כי מדובר במגזין הקובע טרנדים ובעל השפעה גדולה. החלטת המגזין להקדיש מוסף מיוחד לישראל מהווה תעודת כבוד לעיצוב הישראלי. המגזין בחר ב"אבן קיסר" כשותפה מרכזית בפרויקט לאור הצלחתה הבינלאומית של החברה והחדשנות העיצובית שהיא מציגה, אשר הפכו אותה למושא בחירתם של מעצבים בעלי שם, והולידו שיתופי פעולה מרתקים עמם, כמו גם שיתופי פעולה מוצלחים ביותר שעשתה החברה עם המגזין בעבר ואנו שמחים להיות חלק מהפרויקט המשמעותי הזה".

בין הנושאים המרכזיים שמופיעים במגזין החדש מופיעים 16 אדריכלים מובילים לרבות אילן פיבקו, עודד חלף, פיצו קדם, אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג, אורלי שרם ואלכס מייטליס. יש גם התייחסות לדור הצעיר של מעצבים תעשייתיים ולטרנדים חמים שישטפו אותנו בשנה הקרובה.

בראיון מיוחד עם טוני צ'יימברס, העורך הראשי של וולפייפר גילינו שישראל תחת הראדר העולמי גם בתתחום העיצוב ושהאתגר לחדש גדול יותר כרגע.

למה ישראל?

"ישראל נמצאת על הראדר שלנו מהיום הראשון של "וולפייפר",
לפני 18 שנים. תמיד חיפשנו אזורים מעניינים בעולם, עם עיצובים, או שיצרו עיצובים וארכיטקטורה, וסגנון חיים שיש לו פרספקטיבה מיוחדת. אנחנו מנסים להימנע מהומוגניות, ואני חושב שגלובאלית, במיוחד ב-20 השנים האחרונות, דברים הפכו מאוד דומים בעולם, יש נוכחות גדולה של הומוגניות.
אבל אנחנו מסתכלים על מקום כמו ישראל בגלל שהוא מקום במצב מיוחד, ולכן הוא תמיד יפיק דברים מיוחדים".

איך בחרתם את המעצבים? את העבודות?

"יש לנו אנשים בכל מקום, יש לנו גם חברים במקומות הנכונים, וכמובן שיש עכשיו גם מעצבים ישראלים, צעירים ונהדרים, שעובדים בכל העולם, והם גם מספרים לנו מה קורה".


במה אנחנו צריכים להשתפר בו לקראת ביקורך הבא?

"אני חושב שהאתגר למעצבים ישראלים עכשיו הוא שהעולם מסתכל עליכם, על מעצבים ישראליים. במשך תקופה ארוכה נוצרה עבודה נהדרת, אבל קצת מתחת לראדר. עכשיו המבט העולמי נמצא שם, וזה תמיד האתגר, להיות מסוגלים להתמודד עם זה. יש לחץ אפילו, כי עכשיו הציפיות גבוהות יותר".

זה לא קשה לעשות מגזין שעוסק לחלוטין בישראל, ולא למשל באיטליה?

"לא, זה קל יותר. איטליה תהיה קשה יותר כי מדווחים משם כל הזמן. זו טריטוריה שכוסתה מכל הכיוונים. ישראל חלומית, כי כמו שאמרתי קודם, היא עדיין לא נמצאת לחלוטין תחת המבט העולמי של עולם העיצוב. היא שם עכשיו, היא בדרך לשם עכשיו, אבל זה קל יותר לדווח על דברים שלא נמצאים על הראדר. עיצוב וארכיטקטורה צריכים להיות א-פוליטיים, למרות שהם לא פועלים בוואקום, למרות שאפשר לטעון גם ההיפך והם צריכים להגיב לנושאים פוליטיים, והם יכולים גם לשנות דברים. לא יכולים לשנות, הם באמת משנים. עיצוב משנה דברים. עיצוב הופך את העולם למקום טוב יותר.

"מה שמרתק לגבי הארץ הזאת הוא המיקס של האנשים, מאיפה את, מאיפה כל אחד שאני מדבר איתו. זה כור היתוך נפלא של גוונים אנושיים, וזו התכונה הכי טובה פה. וזה העתיד, העתיד בעצם תלוי בזה, הערבוב הנפלא הזה של תרבויות שיוצר דברים חדשים".

אני כל כך שמחה לשמוע אותך אומר את זה כי אני חשבתי שרובוטים זה העתיד, אבל כשאתה אומר שישראליים הם העתיד, נרגעתי.

"אני חושב שרובוטים זה העבר... זה עתידנות אולד פאשן. בני אדם הם העתיד. כן, בהחלט".

מחממים מנועים לקראת 2015:
מה יהיה צבע השנה?
משה ספדיה נבחר לאדריכל השנה
שנת הכבשה תעטוף אותנו ברכות צמרית

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully