וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא משלנו: פרס עיצוב נחשק למשרד ישראלי

7.12.2015 / 14:18

החלל המוזנח בשכונת מונטיפיורי הפך לפנינה אמיתית. עכשיו כל העולם יכיר את מה שהפך למשרד פרסום שזכה בפרס עיצוב בינלאומי. "העיצוב הוא בדיוק ההפך מגוגל. שום דבר לא נעשה בשביל הקטע" אומר האדריכל האחראי דן טרוים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוקה נוחה לעובדים במשרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברות ענק ומשרדים גדולים משקיעים מחשבה יצירתית ומשאבים ביצירת סביבת עבודה מושקעת, פרועה וצבעונית. תקציבי ענק מגוייסים לטובת גימיקים כגון: מגלשות, מדשאות וחופים מלאכותיים. בתחרות העיצוב הבינלאומית, WIN, היה זה דווקא משרד הפרסום והמיתוג הישראלי ,OPEN, שגרף את הפרס הראשון והעפיל על משרדים אקסטרווגנטים מרחבי העולם.

בתחילת החודש התכנסו האנשים המשפיעים ביותר בעולם האדריכלות והעיצוב ב- SKY GARDEN שבלונדון, להכריז על הזוכים בתחרות העיצוב הבינלאומית של האתר הבריטי " חדשות עולם העיצוב". 610 פרוייקטים מרחבי העולם השתתפו בתחרות העיצוב הבינלאומית WIN והתמודדו ב-13 קטגוריות שונות, החל מעיצוב מלונות ועד לעיצוב רהיטים ותאורה. משרד המיתוג והפרסום הישראלי,OPEN, קטף את הפרס הנחשב בקטגורית "עיצוב חללי עבודה".

זה לא במקרה שמשרד המיתוג והפרסום, OPEN, בעיצובו של האדריכל דן טרוים העפיל על משרדים מעוצבים מסין, שוודיה, לונדון, ארצות הברית, מקסיקו ועוד. המשרד שנפתח לפני כשנה בשכונת מונטיפיורי בתל אביב היה בגלגולו הקודם האנגר גדול ונטוש. החלל המוזנח שמשתרע על פני 600 מ"ר נבחר על ידי משרד הפרסום כחלל שיאפשר להם להגשים את חזונם. האתגר המרכזי היה ליצור חלל פתוח שמאפשר עבודה משותפת ויצירתית ויחד עם זאת גם יספק פינות אינטימיות שממסגרות את החלל, אך לא מפריעות לו "לנשום".

כחלק מהקונספט העיצובי חולק האנגר הגדול לשתי קומות פתוחות עם חלל מרכזי כפול. בחלל השיתופי מוקמה הליבה הקריאטיבית של המשרד. המעצבים חולקים חמישה שולחנות שיתופיים ל- 30 אנשים, מוקפים לוחות סקיצות ואיורים המודבקים במגנטים לקירות הפח שעוטפים את המשרד. באזורים ההיקפים בקומה התחתונה והן בקומת הגלריה ממוקם החלק הניהולי והאדמיניסטרטיבי, חדרי הישיבות והמשרדים המשקיפים אל החלל המרכזי. החלל התעשייתי היווה השראה ושימש כחלק מהקונספט העיצובי. העיצוב שם דגש על חומרי הגלם התעשייתיים כדי לשמר את מראה האנגר המקורי. קירות המשרד עשויים מפח וזכוכית משוריינת, גרם המדרגות ומנורות התקרה בנויות מפלדה. החלל התעשייתי רוהט בפריטים אקלקטיים ואלגנטיים שעוצבו ויוצרו במיוחד עבור המשרד. השילוב בין הריהוט והמעטפת הגולמית יצר סביבת עבודה צבעונית חמה ומעניינת. כל החלל תוכנן ונבנה כדי לתת תחושה של אינטימיות נעימה ולעורר אינטראקציה בין אנשי המקצוע השונים של המשרד, תוך שמירה על פרטיותם.

חבר השופטים נימק את בחירתו בכך שמשרד הפרסום והמיתוג הישראלי הוא "מקום המשדר כיף בצירוף תחכום בוגר וכי יש בעיצוב החלל איכות גולמית, חשופה ומיידית".

"בתחרות השתתפו משרדים מדהימים שנעשו בתקציבים הרבה יותר גבוהים". אומר לנו היום בשיחה טלפונית - הזוכה המאושר האדריכל דן טרוים. "אבל בסופו של דבר, לדעתי מכל המשרדים שהשתתפו בתחרות זה היה המשרד הכי חי ושמח. רואים שעובדים שם וזה לא עוד חלל סטטי ואסתטי"

במה אתה הכי גאה?
"כשנכנסים לחלל הכל יוצא החוצה- ישר מבינים מה עושים שם. החלל בנוי מהמון שכבות: ספריה, קירות שקופים, חללים שונים למטרות שונות. לכל השכבות יש סיבה פרקטית, אין שם שום דבר שהוא רק בשביל היופי. הכל תוצר של הפרקטיקה. זה בדיוק ההפך מגוגל. אין פה דברים בשביל הקטע. הכל אמיתי וזה מגיע מתוך הצרכים של המשרד ולא מתוך איזה מגניב זה יהיה לשלב פה מגלשה".

מה הצעד הראשון לעיצוב חלל עבודה מוצלח?
"צריך להתחיל מחלוקה נכונה של החלל. אני אישית בעד חללי עבודה משותפים. תמיד יש חשש מיצירת חלל עבודה משותף, שאולי זה יפגע בעבודה ובריכוז של העובדים. לדעתי, חלל עבודה משותף מביא לביצועים טובים יותר. בסופו של דבר, סביבת עבודה סוציאלית וחברתית מפרה ומעודדת את העובדים".

בעיצוב הפרויקט הזוכה השתתפו מעצבת אחראית מיכל רוזנצוויג. צוות תכנון: דן טרוים, מיכל רוזנצוויג ונטע בשן.

עוד בנושא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחושה של שיתופיות ויחד עם זאת אינטימיות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההפך מגוגל. אין פה דברים בשביל הקטע" כלשונו של דן טרוים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל פה נעשה מתוך מחשבה פונקציונלית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צביון עיצובי חי ושמח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלל הנטוש הפך לפנינת עיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully