וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו ולה: המבנה החדש של דיור

12.10.2015 / 17:22

חנות הדגל הפומפוזית של דיור שנפתחה בסיאול היא ללא ספק אחד המונומנטים המרהיבים של זמננו. החנות החדשה מאופיינת באדריכלות שמטיבה לייצג את הצד הגברי והנשי של המותג

יוטיוב

בית האופנה דיור חגג את פתיחתה של חנות דגל חדשה ברובע הקניות היוקרתי של סיאול (דרום קוריאה). המבנה המרהיב ממוקם בשדרה בה שוכנות חנויות מעוצבות של מותגי האופנה המובילים בעולם, אך עיצובה של החנות כמחווה מפוסלת לכריסטיאן דיור הפכה אותה לייחודית בשכונה האופנתית.

המבנה המפוסל תוכנן על ידי זוכה פרס פריצקר לאדריכלות, האדריכל כריסטיאן דה פורטזמפרק, בשיתוף עם האדריכל האמריקני, פיטר מרינו, שאחראי על עיצוב הפנים של החנות. האדריכל הצרפתי יצר מבנה בן שש קומות בעל מעטפת לבנה ורכה שמתעקלת וחובקת בעדינות את בניין הפלדה והזכוכית. תכנון המבנה נעשה בהשראת מורשתו של מותג האופנה הוותיק ופועלו בתעשיית האופנה. מונומנט האופנה טומן בחובו שפע של הפתעות. מצד אחד, המבנה הוא מלבני עם סימטריה קפדנית שמטיבה לייצג את הגבר של דיור. מצד שני, המעטפת הרכה והנשפכת מייצגת את חלקו הנשי.

מרהיב: זה הפרויקט הכי גרנדיוזי שנבנה בעולם
הצצה למוזיאון לואי ויטון בפריז בתכנונו של פרנק גרי
מרהיב: הקניון החדש בשנחאי נראה כמו מפל עצום

חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
שיתוף פעולה מופלא בין שני התותחים כריסטיאן דה פורטזמפרק ופיטר מרינו/אתר רשמי, Dezeen

המעטפת הלבנה מורכבת מ-11 משטחים שעשויים מיציקות פיברגלס, חלקם מתנוססים לגובה של 20 מטרים. משטחי הפיברגלס החובקים את המבנה המלבני מדמים את התנועה והאריגה של בדי כותנה רכים ונשפכים ומקנים תחושה של תנועה באמצעות משחק עם אור. בחזית המבנה, המעטפת מתאחדת למעין קשת שמשמשת כדלת כניסה לחנות ומדמה את מלאכת תפירתם של בדים. בנוסף, הסימטריה והתנועה של האלמנטים השונים מקנה לשכבות העוטפות מראה של עלי כותרת לבנים המשקפים את עיצוביו האייקונים של בית האופנה הצרפתי.

החלל הפנימי על שש קומותיו, מוקדש לכל מה שיש לבית האופנה להציע- בגדי נשים, גברים, אביזרים, לאונג' וי אי פי למבקרים מיוחסים, חלל תצוגה ובית קפה בניצוחו של השף- קונדיטור הצרפתי, פייר הרמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
צורה נשית, צורה גברית החנות החדשה של דיור בסיאול/אתר רשמי, Dezeen
חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
גרם מדרגות פיסולי בממרכז החנות כצורה המזכירה את עבודתו של גאודי/אתר רשמי, Dezeen

האדריכל פיטר מרינו, שחתום על עיצובם של חנויות אופנה יוקרתיות נוספות כמו לואי וויטון ופנדי, עיצב את החלל הפנימי העצום. העיצוב מאופיין בשילוב של טקסטורות ומרקמים שונים בכל האלמנטים הפנימים- התקרות,הקירות והריצוף. המשחק הנועז של מרינו עם מראות מעוגלות וחומרים שונים שמשלובים יחד יוצרות את שפתו הייחודית. בנוסף, העיצוב משלב רמיזות מחנות הדגל הוותיקה של המותג בשדרת מונטיין בפריז, המעוצבת בסגנון נשי ואלגנטי עם דגש על רוח המותג שמתפאר באיכות ושימת לב לפרטים הקטנים. מדרגות ספירליות עשויות מזכוכית ופלדה משמשות כחוט מקשר בין הקומות ויוצרות מראה דרמטי לא פחות מהמעטפת החיצונית של החנות.

חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
האופי המעודן והאלגנטי של דיור מוצג לראווה באדריכלות המבנה/אתר רשמי, Dezeen

לצד העיצוב נבחרו בקפידה עבודות אמנות של מיטב האומנים בעולם אשר מוצגים ברחבי החנות. מרינו בחר להציב בחלל הכניסה מייצג תלוי של האמן הקוריאני, לי בול. ספסלים מפוסלים כשזירה של ענפים ועלים נוצרו על ידי הפסל הצרפתי, קלוד ללאנה, מוצגים בקומת הכניסה. מייצג זכוכית של האמן, רוב ויין, מקשט את חלל הקומה העליונה. שישה איורים של האמן האוסטרי, לוקאס זאלמן, מעטרים את קירות הלונג'. מרינו יצר דיאלוג מיוחד בין כל אחד מחללי החנות והקפיד לשמור על האלגנטיות והאופי המעודן של דיור.

חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
גג הבמנה עוצב כמקום לשבת בו וללגום משקה/אתר רשמי, Dezeen
חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
חזית המבנה עם חלון ראווה קטן, כי לא באמת צריך אותו/אתר רשמי, Dezeen
חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
כך נראית החנות מבפנים בניצוחו של פיטר מרינו/אתר רשמי, Dezeen
חנות הדגל של דיור בדרום קוריאה. Dezeen, אתר רשמי
תודו שהלוק החדש אלגנט ומוקפד/אתר רשמי, Dezeen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully