וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו פרויקט המגורים הטוב בישראל נכון להיום?

ישראל גודוביץ

1.10.2015 / 8:34

פרויקט הולילנד בירושלים הפך לאות קין וכפרויקט המגורים המושמץ ביותר בישראל. לעומתו, ישראל גודוביץ - עורך אורח שלנו, מוצא את הפרויקטים למגורים עם הדימוי החיובי ביותר שנבנו לאחרונה

פרויקט המגורים רביעיית פלורנטין בתל אביב. ראובן קסטרו
פרויקט רבעיית פלורנטין בעל מסר חברתי/ראובן קסטרו

במסגרת השתתפותי בפרויקט עורך אורח בוואלה! בית ועיצוב, נתבקשתי לתת את הדעת על השאלה הבאה: אם הולילנד הוא פרויקט המגורים הידוע לשמצה בישראל, מהו פרויקט המגורים עם הדימוי החיובי ביותר שנעשה בעת האחרונה?
ובכן, כפי שציינתי באייטם של עשרת המבנים שיש להוריד מהקרקע, אינני מתייחס לדימוי החיצוני, לצורה הוויזואלית והאם המבנים לטעמי או לא. כי כפי שאמרתי, טעם הוא בבחינת דבר שמשתנה. היום הוא כזה ומחר הוא אחר, ומיותר לשפוט מבנה על פי קריטריון הטעם. ובכל זאת, לקחתי לי זמן לחשוב על התשובה, אני לא בנאדם ששולף תשובות מהמותן וללא נימוקים.

פרויקט המגורים רביעיית פלורנטין בתל אביב. ראובן קסטרו
המבנים בפלורנטין עשויים בקנה מידה אנושי ומתאימים לתל אביב/ראובן קסטרו

לאחר מחשבה עמוקה ודיון עם עצמי סביב השאלה, בחרתי בשני פרויקטים השוכנים בתל אביב. העיר שבה אני חי הרבה מאוד שנים. שניהם תוכננו על ידי האדריכל אילן פיבקו בשנים האחרונות. האחד הוא פרויקט המגורים שנקרא "רבעיית פלורנטין" הנמצא בדרום תל אביב, בצומת הרחובות דרך שלמה פינת אליפלט. הפרויקט נראה כמו ארבע כליות וכולל כ-250 יחידות דיור שטומנות בחובן מסר חברתי. אני לא בהכרח חושב שהצורות של הכליות חביבות, אך חשוב לציין שהבניינים נעשו בקנה מידה תל אביבי - תשע קומות כל מבנה. הם פשוטים והם מתייחסים לבנייה אנושית, קומפקטית ואסתטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פרויקט המגורים בלו, בעיצוב אילן פיבקו. ראובן קסטרו
פרויקט המגורים בלו ששוכן במתחם הקאנטרי מתאים לסביבה/ראובן קסטרו

הפרויקט השני כאמור, תוכנן גם הוא על ידי האדריכל אילן פיבקו. הוא נקרא "בלו" ושוכן במתחם הקאנטרי קלאב בצפון תל אביב. הוא כולל שישה מגדלים בני 13 קומות כל אחד וסך הכל כ-300 יחידות מגורים. שוב, בדומה לרבעיית פלורנטין, אני רואה בפרויקט הזה התאמה לסביבה, התאמה לצורת חיים פה, צורה פשוטה ולא מתחכמת יתר על המידה ולא צורמת או מרתיעה. נראה שכיף יהיה לחיות שם.

ישראל גודוביץ משתלט על וואלה! בית ועיצוב

פרויקט המגורים בלו, בעיצוב אילן פיבקו. ראובן קסטרו
לא צורם ומפריע בעין לדברי גודוביץ - פרויקט המגורים בלו, במתחם הקאנטרי בצפון תל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully