וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים עם העיניים: המטבחים החדשים של איקאה

21.5.2014 / 8:24

לא מדובר בהמצאות המאה, גם לא בטכנולוגיות פורצות דרך אלא בשחקן חדש וחזק בשוק המטבחים. איקאה מיישרת קו עם חברות העיצוב המובילות וחושפת נתונים מעניינים על הצרכן הישראלי

צלם: עידו שחם; עורכת וידאו: מאיה בן ניסן

לא ברור אם אלה תוכניות הבישול ששוטפות את המסך של כולנו בשנים האחרונות, או סדר היום התזזיתי והניסיון לחסוך כל דקה אפשרית, אבל בשנים האחרונות המטבח הפך למלך של הבית, כשבדרך הוא משאיר את הסלון ריק. מכאן גם ענקית הריהוט השבדית מיישרת קו עם חברות המטבחים העולמיות ומשיקה היום אחרי פיתוח של שלוש שנים את מערכת - המטבח המודלרית- METOD הכוללת למעלה מ-20 עיצובים בסגנונות ומחומרים שונים.

איקאה לאספנים - עכשיו המוזיאון
קולקציית הקיץ של איקאה
איקאה מגיעה לתל אביב

שוק המטבחים הפך לטרנד חם בעשור האחרון והוא מציע חידושים רבים כפי שנראו השנה בתערוכת העיצוב המשפיעה במילאנו, שהציגה מטבחים פתוחים מחומרים מגוונים עם פתרונות אחסון מתקדמים ושילוב בין פינת האוכל למשטחי העבודה. גם באיקאה אפשר לראות חלק מהטרנדים העולמים כפי שהוצגו בתערוכה וברבים מהמטבחים שלה קיים שימוש בחומרים חדשים, ידיות אינטגרליות, ארונות פתוחים ודגש על פתרונות אחסון וארונות מזווה, שיהיה מקום לכל הקניות שהישראלים כל כך אוהבים לעשות. לצד המטבחים המודרניים, שומרת איקאה גם על המסורת הסקנדינבית שלה והיא מציגה מבחר של מטבחים פשוטים וצנועים יותר עשויים עץ טבעי ודוגמאות מהטבע. מחיר מטבח ממוצע, סקנדינבי או מודרני עומד על כ-15 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב שני משטחי עבודה בגבהים שונים ושני גימורים שונים - 15,545 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם תאורה בתוך המגירות הנשלפות ונסגרות בסגירה אוטומטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזרה לישראל. סקר שערכה החברה בקרב 500 בתי אב בארץ העלה נתונים מעניינים לגבי היחס שלנו למטבח בבית. אחת השאלות המעניינות בדקה מהו הדבר החשוב ביותר עבור הצרכן כשהוא בא להחליף את המטבח. התשובה המפתיעה הייתה עיצוב ונראות ורק במקום השני נוחות ופונקציונליות. האם ניתן להניח מכך שהלקוח הישראלי, שמחליף מטבח פעם ב-10-15 שנים בממוצע מתעניין כיום יותר בעיצוב? אולי. עוד פרטים מעניינים שנחשפו מהסקר מעלים כי הישראלי מבלה כשעתיים (!) ביום במטבח שגודלו הממוצע עומד על 12 מ"ר, כאשר ב-25% מהם יש אי במרכז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח קטן עם ארונות עליונים 9,195 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונות עליונים עם 3 צורות אחסון שונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד מערכת המטבחים החדשה השיקה איקאה גם מוצרים נלווים למטבח ולא רק מטבחים וארונות. שיתוף פעולה ייחודי נרשם בינה ובין חברת "אבן קיסר" שמייצרת את משטחי העבודה שמותאמים לאחר הקנייה. גם בתחום התאורה קיימים מנגנוני תאורה שנדלקים ונכבים בפתיחת מגירות לצד תאורה כללית למטבח, פונקציונלית למשטח העבודה ותאורת אווירה שמדגישה אלמנטים אדריכליים במטבח. כדי להשלים את ה"שואו" שמבקשים היום הלקוחות, איקאה שמה דגש על עיצוב כלי מטבח צבעוניים וטרנדים שיככבו על המדפים ובארונות הפתוחים. בין החידושים נמנים גם מגירות גדולות שמיודעות לפחי מחזור ביתיים, טרנד חם בעולם ומגירות שנפתחות ונסגרות בלחיצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותאם לדירה קטנה 4,650 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיישרים קו עם חברות העיצוב המובילות בתחום המטבחים 14,945 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

איקאה אמנם לא המציאה את הגלגל אך קשה להתעלם מהעובדה כי בעולם נמכרים היום כ-20 מיליון מטבחים בשנה, כשמתוכם מוכרת החברה השבדית 1.3 מיליון מטבחים. העיצוב המודרני והפונקציונלי של איקאה נשאר גם בגזרת המטבחים והיא מציעה ללקוחותיה מטבחים שמתכתבים עם הטרנדים העולמיים, אך במקביל שומרים על הקו ה"איקאי" שדוגל במחיר שווה לכל כיס ובמראה סטנדרטי יחסית. הפתעות עיצוביות לא תמצאו כאן, אבל כשברוב הבתים כבר יש רהיטים של איקאה אין זה מן הנמנע שגם במטבח נראה את המותג שכבש את הבית הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח במרכה עכשווי- משטח כהה וארונות עץ 12,995 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגרות שעושות סדר בכלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי עבודה במרכז המטבח 4,150 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully