וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף: מדריך לסידור ארון הבגדים

1.1.2014 / 8:58

למקרה שארון הבגדים שלכם גורם לכם לאחר לעבודה בשל חיפוש מתיש אחרי חולצה, כדאי שתצטיידו בשקיות ואקום, קולבים עמידים וקופסאות שקופות. המדריך המלא לארגון הארון

סוודרים דחוסים בתוך מגירת גרביים, נעליים מפוזרות בכל פינה, חולצות מקומטות וגופיות שהתערבבו בערימה עם מעילים. אם סידור בגדי החורף שלכם לא ממש צלח, ואתם עדיין מחפשים את הקרדיגן האהוב שלכם בין שמלות הקיץ, כדאי שתפשילו שרוולים ותפנו כמה שעות לארגון ארון הבגדים שלכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
שיטת הערומהו רק תוביל אתכם לבלגן גדול ומייגע יותר/ShutterStock

היפטרו מפריטים מיותרים

לכולנו יש כמה בגדים שאנחנו כבר לא באמת לובשים. בין אם מדובר בשמלה שלבשנו לפני 10 שנים וכבר יצאה מהאופנה, או ג'ינס שאנחנו שומרים למקרה שנצליח להוריד את הקילוגרמים המיותרים. הגיע הזמן להיפטר מכל אותם בגדים ונעליים שעומדים בארון ומעלים אבק. אספו את כל הפריטים שלא השתמשתם למעלה משנה והעיפו אותם הכי רחוק שרק אפשר. תרמו אותם לחברים או לאחת מעמותות הנצרכים השונות וכך, גם תפנו מקום בארון וגם תעשו מעשה טוב.

אילוסטרציה. ShutterStock
חלוקה לפי צבעים תעשה סדר בעיניים, גם בקרב עיוורי הצבעים/ShutterStock

סידור לפי קטגוריות

הארון שלכם צריך להיות מסודר כדי שתוכלו לשלוף בקלות את הבגד בזמן אמת, מבלי לבזבז אותו בחיפושים מיותרים. ארגנו הפריטים לפי קטגוריות שונות- צבעים, חורף או קיץ, סוג הבגד (סוודרים/ מכנסיים/חצאיות) וסוג בד- צמר או טריקו. אפשר להשתמש במחיצות של ספרים כדי ליצור חציצה ברורה בין הקטגוריות השונות, כך שלא יתערבבו ביניהן. שיטת סידור זו גם תקל עליכם באיתור בגדים וגם תשדר מראה אסתטי והרמוני לעין.

שואב אבק. ShutterStock
שקיות ואקום יחסכו במקום הכרחי, וכדאי לנצל אותן יש להשתמש בשואב אבק/ShutterStock

שקיות ואקום

את בגדי הקיץ אחסנו בשקיות וואקום המפנות מקום לאחסון נוסף בארון וגם מגנות על הבגדים מאבק, מים ולכלוך מיותר, ובמיוחד עש. האריזה ההרמטית נעשית על ידי שאיבת אוויר באמצעות שואב אבק רגיל שיש בנמצא כמעט בכל בית. שימו לב שניתן לאחסן בשקיות גם מגבות, כריות ושמיכות, אך חשוב שלא לאחסן בהן שמיכות פוך אמתי שעשוי להינזק בעצם פעולת השאיבה.

סידור ארונות. עידו שחם
הימנעו מתלייה של יותר מדי חולצות על קולב אחד/עידו שחם

קולבים

מומלץ לקנות קולבים חזקים ודקים, כאלו שלא תופסים מקום ולא מתעקמים כמו קולבי הברזל. על תתפתו לתלות בקולב יותר מפריט אחד משום שדבר זה יגרום לכם לשכוח מקיומו של הבגד המתחבא מתחת לחולצה שמעליו. טיפ נוסף הוא לאסוף לשוניות של פחיות שתייה, להשחיל כל לשונית לקולב ועל הלשונית לתלות קולב נוסף. כמו כן, ניתן לרכוש מוט תלייה נשלף ולהתקין ווים לתלייה באזורים קרובים לארון או בשטח הפנימי של הדלת.

נעלי עקב בקופסה. ShutterStock
כתבו את תיאור הנעל על הקופסה/ShutterStock

קופסאות

את בגדי הקיץ שלא יהיו בשימוש בחודשים הקרובים, ניתן לאחסן בקופסאות נעליים או קופסאות פלסטיק צבעוניות. על גבי כל קופסה הדביקו מדבקה המציינת את תכולת הקופסה כמו- "גופיות", "שמלות", ו"מכנסיים קצרים". ניתן למיין כך גם את הנעליים שלכם, לפי קטגוריות שונות כמו "נעלי עקב" ו"נעלי ספורט". אם אתם באמת רוצים להשקיע אפשר גם להדפיס תמונה של הנעליים ולהדביקה על גבי הקופסה, וכך יהיה קל לאתר ולשלוף את הנעליים.

אילוסטרציה. ShutterStock
כמה קטנה ככה מתבלגנת בארון - העניבה/ShutterStock

הפריטים הקטנים

הגרביים, החזיות, החגורות, העניבות והתחתונים לרוב מתפזרים במגירה ויוצרים ערימה אחת מבורדקת שאי אפשר למצוא בה שום דבר כהלכה. כדי להימנע ממצב זה, מומלץ להשתמש בארגוניות עם תאים השומרות על הפריטים במקומם ומאפשרות לנצל את שטח המגירה במלואו. בנוסף, ניתן להשתמש בסלסילות יפות נשלפות לאחסון האביזרים, או בקולבים מיוחדים לתליית החגורות, העניבות והצעיפים.

מכננסי ג'ינס תלויים על קולב. ShutterStock
מכנסיים שלא נתלים על קולבים או לא מקופלים בדיוק עשויים לתפוס הרבה מקום/ShutterStock

קיפול נכון

חשוב להתאים את קיפולי הבגדים לממדי הארון. כך למשל, אם הארון עמוק, מומלץ לקפל את המכנסיים לשניים במקום לארבע. קיפול צר יותר יאפשר לכם להניח ערמת בגדים נוספת ולנצל טוב יותר את המקום בארון. חולצות צריכות להיות מקופלות באותו גודל ובאותה צורה, כדי לשמור על הסדר, אך אם מדובר בחולצות מכופתרות- עדיף לתלות אותן על קולבים כדי שלא יתקמטו.

עוד בנושא קיפול כביסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבשמים לארון עשויים עץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניחוחות ובישום

כשמאחסנים בגדים במקום סגור כמו קופסאות ושקיות עשוי להתפתח ריח לא נעים במיוחד. לכן, מומלץ להשתמש במנטרלי ריחות ובמבשמי אוויר נעימים, גם דפים ריחניים המיועדים למייבש הכביסה עשויים לתת יופי של עבודה וישמרו על ארומה רעננה לחודשים רבים. לסיום, השתמשו במוצרים נגד עש כדי שלא תמצאו בעונה הבאה חולצה מחוררת שנייה לפני שיצאתם לחתונה של בן הדוד.

עוד כתבות בנושא בישום וניחוח לבית

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully