וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח הרפאים של עולם השטיחים: נאני מרקינה חושפת

הוא לא פומפוזי, לא צבעוני וגם לא עשוי מחומרים משוגעים ובכל זאת, הוא נבחר לפתוח את השנה. השטיח החדש של מותג השטיחים הספרדי אולי מרמז על הקו העתידי של עולם השטיחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי בטכניקה מסורתית מהמאה ה-16/מערכת וואלה!, צילום מסך

באמצע ינואר זה יקרה. השטיח הנבחר לשנת 2014 מבית המותג הספרדי נאני מרקינה, ייחשף בתערוכת העיצוב השנתית Imm בקלן, שבגרמניה ויוביל אחריו קולקציות נוספות של שטיחים מאותו הז'אנר, בין אם בטכניקה, צורה או טקסטורה. לשטיח האמור אחראי המעצב הספרדי מרטי גויקסה (Marti Guixe) שעבד בין היתר עם חברות מוערכות כגון קמפר, דרוך דיזיין ומאגיס. מוצריו של גויקסה המאופיינים במבט לא קונבנציונלי הם שמשכו את מרקינה לשיתוף פעולה עמו.

נאני מרקינה חוגגת חתונת כסף

השטיח עשוי באריגה ידנית, 100% צמר ניו זילנדי ובטכניקה מסורתית מהמאה ה-16. הוא מוגדר כשטיח קרמן - מחוז בדרום איראן, בו התגוררו המאסטרים הגדולים שהתמחו בשטיחים פרסיים ואיכותיים עם קשירות, עיצובים ודפוסים מקוריים. גויקסה יצר על השטיח שלו מוטיבים מיתיים של ציפורים, פרחים, סוסים וצבאים שמופיעים ונעלמים כמו היו רוחות רפאים. זו הסיבה שהוא זכה לכינוי Ghost, העושה משחק מעניין עם הצללים. הגרפיקה המתוחכמת הצריכה מהמעצב שלושה חודשי עבודה ובהודעה שנמסרה לעיתונות ציין גויקסה, כי התוצאה משקפת את מצבי הרוח המשתנים שלו על פני התקופה האמורה. כך למעשה נוצרה תחושת המיסטיקה בשטיח כולו.

מבט זריז בקולקציות קודמות של מרקינה מעלה גבה באשר לבחירת השטיח לשנה החדשה. מרקינה ידועה כמאתגרת את השוק ובהרבה מהמקרים אף מכתיבה את הלך הרוח, עם חומרים חדשים כמו למשל צמיגי גלגלים או פלומות לבד. היא הפכה ל"אורים ותומים" של עולם השטיחים ונחשבת לאימפריה המעניקה למעצבים שונים ומובילים, אפשרות להתעסק עם טקסטיל תחת המטריה הקרויה על שמה. עצם הבחירה בשטיח האמור שיוצג בקרוב בתערוכת העיצוב הראשונה של השנה, אולי מרמזת על הקו העתידי של עולם השטיחים. לא פומפוזים, לא מאתגרים וכאלו שחוזרים לטכניקות קודמות.

אחד מסימני ההיכר המובהקים של שטיחי לבית היוצר של מרקינה (בין אם היא עיצבה או מעצב מוכר, בשיתוף פעולה) היא טכניקה מסורתית של עבודת יד הנעשית על ידי אנשי מלאכה מקצועיים בצפון הודו, שם שוכן מפעל החברה. לאחר שהדי אן איי של השטיח קורם עוד וגידים על ידי עשרות אנשי צוות בסטודיו שבברצלונה, מרקינה נודדת יבשת ומסבירה לעובדיה המקומיים איך המוצר הסופי צריך להראות. כל שטיח נעשה על ידי עשרות אנשים שאורגים, מברישים, שוטפים ומעבדים את החומרים בתהליך מוקפד ומבוקר. את השימוש במכונות התעשייתיות והמתקדמות מרקינה מעדיפה לנצל למטרות אחרות כגון מוצרי הנייר, אריזות וקטלוגים.

תערוכת Imm Cologne תערך בין התאריכים 13-19 בינואר 2014, פרטים נוספים באתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצב הספרדי מרטי גויקסה עובד עבור חברות עיצוב כמו קמפר, מאגיס ודרוך דזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צללים של ציפורים, פרחים סוסים וצבאים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוח רפאים של עולם השטיחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורים ותומים של עולם השטיחים - נאני מרקינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה חודשים של עבודה גרפית המשקפים את הלך הרוח של המעצב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
100% צמר ניו זילנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully