וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: להתכונן כמו שצריך לקראת שיפוץ הבית

שירה גל שרייבר

5.8.2013 / 0:02

הרבה לפני כאב הראש של שבירת הקירות והחלפת המרצפות יש להכין את חשבון הבנק, הסביבה והשכנים לקראת השיפוצים. כל השיטות לעבור את התקופה בחיים ולשמור על שלום בית

כבר רקמתם מערכת יחסים עם מעצבת או אדריכלית, הכנתם תקציב והנה אתם צעד או שניים לפני תחילת המהלך שישנה את פני ביתכם וחייכם במהלך החודשים הקרובים. היו סמוכים ובטוחים שלמרות כל ההכנות - אתם עדיין לא מוכנים. פרטים קטנים שלא חשבתם עליהם תמיד עלולים לצוץ ולהפתיע ברגע הלא נכון, לכן אספנו כמה טיפים ועצות מהאנשים החכמים ביותר - זאת אומרת בעלי הניסיון. קחו כמה דקות כדי לקרוא ולרשום לעצמכם הערות, כדי שתגיעו, תשרדו ותעברו את השיפוץ הזה כמו מנצחים.

מאחורי הקלעים של תכנית השיפוצים "אקסטרים מייקאובר" ישראל

אילוסטרציה. ShutterStock
לפני שאתם שופכים צבע על הקירות כדאי שתעשו כמה פעולות פשוטות/ShutterStock

אם לא אמרו לכם את זה מספיק עד היום, אז בואו נחדד את הנקודה - לא משנה מה התקציב שלכם ועד כמה אתם מתוכננים, תוספות לא צפויות תמיד יהיו. לכן - הוסיפו כ- 20%-15% לסכום הכולל, כדי לקבל מושג לגבי הסכום האמיתי של השיפוץ. אל תשכחו שגם בסוף השיפוץ מופיעות הוצאות, בין אם מדובר בהתקנת מזגנים, חברת ניקיון, הובלת תכולת הדירה, מוצרי חשמל חדשים ועוד.

טיפול אוברול לבית חיפאי

חישוב חשבונות. ShutterStock
במקום לחשב חישובים גדו לערייה להסדיר את עניין הארנונה/ShutterStock

פטור מארנונה בזמן השיפוצים

אם יש באפשרותכם, מומלץ מאוד לפתוח חשבון בנק נפרד בעו”ש,שיהיה מוקדש לעלויות השיפוץ בלבד. הנפיקו כרטיס אשראי וצ’קים מתוך חשבון זה, אשר ישמשו אתכם מול אנשי המקצוע לאורך השיפוץ. כך גם תהיה לכם יותר שליטה על הסכומים, וגם לא יווצר עומס על החשבון המשפחתי. טיפ נוסף שחשוב לזכור הוא, לגשת לעירייה ולהוציא פטור על הארנונה בזמן השיפוץ. כן, לא תאמינו אבל יש כזה דבר.

מה עדיף אוברול או שיפוץ קטן?

אילוסטרציה. ShutterStock
עוגה מתוקה לשכנים תפיג את המתח ולהחץ שכולם שרויים בזמן השיפוצים/ShutterStock

שמירה על יחסים טובים עם השכנים

זכרו שגם השכנים שלכם עומדים “ליהנות” מתהליך השיפוץ. כדי למנוע חיכוכים - שתפו את דיירי הבניין בתאריך תחילת וסיום השיפוץ. שימו מודעה במעלית או בכניסה לבניין, ואם אתם ממש נחמדים - תעברו יום או יומיים לפני עם עוגה בין הדירות כדי לרכך את השטח. אל תשכחו גם ללחוץ על הקבלן שישתדל לבצע את העבודות המרעישות בשעות הבוקר, ולשמור את העבודות השקטות יותר לצהריים.

שיפוץ מופלא בעשרה צעדים

חשוב להכין גם את המעלית לעבודות - לעטוף את הקירות בקרטון ולהניח לוח עץ ברצפה. אל תשכחו לבדוק את העומסים וליידע את הקבלן - העובדים שלו יעלו ציוד כבד מאוד, וחשוב שידעו את המגבלות שלהם כדי לא לגרום לנזקים ותאונות. דבר נוסף שיוצר חיכוכים מול השכנים הוא מיקום השרוול לפינוי פסולת והמכולה. לשרוול יש נטייה ליצר הרבה רעש כאשר מפנים דרכו פסולת - אל תשכחו שהוא עובר ממש ליד חלונות של משפחות אחרות - אולי ליד חדר ילדים? גם מיקום המכולה.

אז ועכשיו: מבצע שיפוץ וילה משפחתית במרכז הארץ

בית במהלך שיפוצים והריסות. ShutterStock
קפצו לדירה בזמן שיש שם פועלים למרות שהצבתם שם את מעצבי הפנים/ShutterStock

אחריות ב-360 מעלות

כבר בתחילת פרויקט השיפוץ יש לוודא שמערכות החשמל והמים מנותקות, ושהדבר נעשה על ידי איש מקצוע. על החשמלאי להתקין שקעים בארון החשמל, אשר ישמשו את הקבלן במהלך הפרויקט, וזאת על מנת למנוע שרפות ונזקים אחרים בזמן שבירת קירות. את מערכת המים אנו סוגרים על מנת למנוע הצפות אצלנו ואצל השכנים - מעבר לנזקים הברורים, הדבר עלול לגרום גם לעיכובים בלוח זמנים.

שיפוץ דירת קבלן בנס ציונה

נושא נוסף שחשוב לבדוק הוא פירוק של רהיטים כגון מיטות וארונות. בדקו היטב שהרהיט יעבור את שלב הפירוק בשלום ויצליח לעבור הרכבה מחדש. שמרו את הברגים במגירות (ניתן להדביק אותם עם מסקינטייפ) ומספרו את כל החלקים והברגים כדי לא להיות מופתעים ביום ההרכבה.

מדריך: כל השיטות לתאורה נכונה בחדר הילדים

בורג מתכת. ShutterStock
שמרו על הברגים טוב כדי שתוכלו להרכיב חזרה את הרהיטים שפרקתם/ShutterStock

עוד דברים שעשויים להפתיע ולהשתנות הם המיקומים של המדיח או מכונת הכביסה ומכשירי חשמל אחרים, נקודות עומס חשמלי עשויות להתגלות בניגוד לתוכניות שלכם. לכן חשוב להיות תמיד עם האצבע על הדופק בעיקר בנושא נקודות החשמל. לדעת מראש היכן יהיו ריכוזים של כבלי חשמל וצורך בנקודות - בחדר עבודה, מטבח סלון וכו. יש להתייעץ עם חשמלאי בנוגע לחלוקת עומס, לתכנן את גובה השקעים עבור מזגן או מערכות סטריאו וכולי.

הבניין הכי לוהט בניו יורק

אמנם למעצבים שלכם יש שעות פיקוח, אבל אל תסמכו רק עליה והשתדלו לבקר בדירה כמה שיותר. לפעמים ישנם שינויים שלא מתורגמים לתוכנית, ואז יש קצר בתקשורת בין אנשי המקצוע.

סמרטוט רצפה. ShutterStock
בדקו את שיטת הניקיון של הריצוף שבחרתם כדי לא להתחרט על הרגע שרכשתם/ShutterStock

בזמן התכנון נחשפתם לסוגים רבים של מרצפות, אך האם אתם בטוחים שבחרתם במרצפת המתאימה לכם? בררו היטב האם הטקסטורה של המרצפת מתאימה לשטיפה במים, האם היא חלקלקה ואינה מתאימה לנוכחות ילדים, או האם מדובר באבנים משתלבות הדורשות הקפדה יתרה בזמן הנחתן. כך או כך - כלל הזהב או לשמור אריחים ספייר מכל סוג וצבע, לא רק בזמן השיפוצים אלא בכלל, לעתיד שיבוא.

נצר למשפחת נגרים: הצצה לבית משפחתי בגליל

אין ספק שיהיה עליכם להיות מאורגנים, ויחד עם זאת בלחץ תמידי כדי לוודא שדבר לא נעלם מעינכם. מלבד שליטה בז’רגון של פועלי בניין, כדאי גם להתיידד עם תוכנת האקסל ולהיצמד ללוח הזמנים וטבלת טלפונים. אך יש גם נקודת אור - בסופו של התהליך המסויט הזה, יהיה לכם בית חדש ומקסים.בכל זאת שווה לעבור את כל זה, לא?

כל מה שצריך לדעת על שיפוצים

לאינדקס עבודות גבס; לאינדקס חשמלאים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully