וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להם מגיע: פנסיון מיוחד לסחלבים

15.7.2013 / 9:44

הוא אמנם לא מקשקש בעלים כשאתם חוזרים הביתה ולא מצריך סיבוב צרכים למטה - אבל הסחלב שלכם זקוק לחום ואהבה לא פחות מהכלב, וכשאתם יוצאים לחופשת הקיץ כדי שתשימו אותו למשמרת

סחלבים בעציץ. ShutterStock
דורש אהבה כמו הכלב/ShutterStock

את המזוודות כבר ארזתם, הכרטיסים והדרכונים מוכנים והילדים בהתרגשות לקראת הנסיעה שהם ציפו לה כל השנה. עכשיו הרגע להתניע את האוטו לכיוון הפנסיון שישמור לכם על החבר הטוב בזמן שתעדרו. אמנם זה רק לכמה ימים, אבל אתם לא שקטים. הרי בכל זאת, קניתם אותו בהרבה כסף, הוא גדל מאוד מאז ומאיר לכם את הבוקר. החבר הטוב לא מקשקש בזנב כשאתם שבים הביתה ולא מצריך סיבוב למטה אבל הוא הפרח העדין שלכם - הסחלב. מצאתם כבר מישהו שישמור עליו? אם אין בנמצא מכר שיכנס לתת לו תשומת לב בזמן שאתם משתעשעים באבובים מעבר לים, הנה הפתרון – פנסיון. כן, שמעתם נכון, פנסיון לסחלבים המציע אירוח אקסקלוסיבי לפרחים שלכם, ומבטיח להחזיר אותם הביתה בחתיכה אחת.

בעוד אתם עושים בטן- גב בבריכה ונהנים מהשמש החמה, גם הסחלבים שלכם מבלים. הפנסיון מציע חדרים מיוחדים עם אטמוספרה ולחות המתאימים לצמחים הייחודיים, ממש כמו באזורים הטרופיים מהם הם מגיעים. בנוסף, זוכים הנסיכים המפונקים לביקור שבועי של "רופא צמחים" שבמידת הצורך יכול להעניק עזרה ראשונה של ריסוס ולאבחן את סוג המחלה במעבדה מקצועית. למקרה שלא השתכנעתם עד עכשיו, במשתלות וונדי המעניקים את השירות הייחודי הזה מסבירים "מתוך האחריות לבריאות של אורחי הפנסיון אנו נמנעים מהשקיה במי ברז המכילים חומרים מזיקים שמסתובבים בצנרת".

אלון יד שלום, האחראי המקצועי במשתלות ו"הרופא" שמטפל בסחלבים עוסק בשיקום צמחים עשרות שנים. בעקבות פניות של לקוחות הוא פתח את הפנסיון ונכון לרגע זה, אמצע חודש יולי, נמצאים בפנסיון 12 אורחים שהגיעו מבתים שונים. "השבוע למשל השאירה לי משפחה שנסעה לשלושה חודשים לאוסטרליה את שלושת עציצי הסחלבים שלה להשגחה. חשוב להבין שסחלב זה פרח מאוד מיוחד שדורש טיפול ויחס שונה מכל צמח אחר", מסביר יד שלום. שדמי שדה מקיבוץ נחשון שהגיע לפנסיון משתלת וונדי אחרי שהסחלב שלו הראה סימני דעיכה, חיפש מישהו שיוכל לשקם אותו. "קיבלנו עציץ סחלב במתנה לפני כמה חודשים, ובשבועות האחרונים הוא התחיל להיראות רע וחיפשנו מקום שיטפל בו", הוא מסביר. "אמנם לא נסענו לחו"ל ואנחנו נמצאים בארץ, אבל רצינו מומחה ומצאנו. סחלב זו מתנה יקרה שחבל שתלך לאיבוד".

מעבר לעלותם הגבוהה יחסית של הסחלבים, שיכולה להגיע למאות ואף לאלפי שקלים, מעידים מגדלי סחלבים על התלות, שלא לאמר הקשר, שנוצר עם הצמח בגלל קושי גידולו. על מנת שהסחלב יפרח בצורתו המקסימלית, צריך לשים לב לסוג הקרקע בה הוא גדל, לגיזום, טמרפטורה, לחות וכמובן להשקייה. בישראל, הסחלב הנפוץ ביותר לגידול בבית הוא הפלונופסיס- סחלב הפרפר, זאת מפני שהוא מתאים יחסית למזג האוויר הים תיכוני. "יש אלפי אנשים שמגדלים סחלבים בישראל. הפנסיון הוא לא בשביל הכסף, אלא בשביל הלקוחות שבחרו לגדל את הצמח המיוחד הזה", מסכם אלון.

מחיר הפנסיון: 25 שקלים לחודש, משתלות וונדי, מושב שילת

מיוחד: ככה תתאימו את הפרח לאגרטל

טיפ בקטנה: ליצור זר פרחים זול ופשוט

סחלבים בעציץ. ShutterStock
יש להתאי לו טמפרטורה ותאורה יותר מכל צמח אחר/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סחלב דנדרוביום פלנופסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אוסף סחלבים של ניר. מרפסת הדירה. לירז אלה
נחים על המרפסת/לירז אלה
סחלב. ShutterStock
25 שקלים ואתם יכולים לצאת לחופשה רגועים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully