וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת נחת

המעצבת אלין ליקא היא חלומה הרטוב של כל אם פולניה: היא מוצלחת, יפה ויודעת להתאים פרחים לאגרטלים. הצעת הגשה לחג

אלין ליקא  וסקוט טלמון. ברני ארדוב
מרתה סטיוארט הגרסה הישראלית/ברני ארדוב

להתאים כד לפרח זה קצת דקדקני, אנחנו מודים. אבל מי אם לא פולניות למהדרין ישימו על זה דגש. אצלן הכל צריך להיות טיפ טופ ולשים ורד באגרטל שסתם שלפתם מהארון (או במקרה שלהן – ויטרינה), זה ממש לא. למענן, חברנו למעצבת אלין ליקא מסטודיו "אלין סקוט", שרוצה שתכירו בה כמרתה סטיוארט הישראלית (בגרסה הסקסית כמובן). ליקא שזרה למעננו סידורי פרחים ייחודיים והעניקה טיפים פרקטים לגבי איזה פרח מתאים לאיזה כד, כיצד לתחזק אותם כדי שיאריכו ימים ובאיזה חדר בבית הם יראו הכי טוב.

פרג בכד ניצנים. ברני ארדוב
פרג בכד ניצנים/ברני ארדוב

שייך לצעירים

סוג כד: ניצנים - המראה שלו מעודן ואלגנטי מאחר שברוב הפעמים הוא מכיל פרחים צעירים או את הניצנים הראשונים של הטבע, המקדמים את בוא האביב ומכאן גם שמו. הוא קטן מימדים ומכיל מספר מצומצם של פרחים, לפעמים אפילו מספיק פרח אחד כדי שיעשה את העבודה. הכד בעל צוואר בקבוק צר המחזיק את הגבעול ובחלקו התחתון הוא מתהדר בבטן שמנמנה המכילה את המים לפרח.

איזה פרח יתאים לו: כלנית, פרג או נורית. מבנה הכד הוא הפתרון הטוב ביותר לנשיאת פרחים בעלי גבעולים "לא ממושמעים" שמתעקלים ימינה ושמאלה. רק כד ניצנים בעל צוואר צר וארוך מסוגל לשאת את הפרח בצורה שיראה ניצב, זקוף ואנכי. בכל כלי אחר, כותרת הפרח תפנה כלפי מטה בגלל המשקל, במיוחד אם מדובר בפרח אחד.

טיפ לתחזוק נכון: גבעולי הפרגים והכלניות מפרישים נוזל ומלכלכים את המים בכד. צריבת קצה הגבעול בלהבה קטנה תפתור לכם את הבעיה ותותיר את המים צלולים.

מיקום בבית: על שולחן העבודה, ליד המחשב או על הספרייה. מאחר שהכלי קומפקטי, הסידור פשוט וצוואר הבקבוק צר, המים לא יישפכו החוצה ויגרמו איזשהו נזק לסביבה הקרובה. כדי להשלים את המראה, מומלץ להשתמש בשלושה גדלים שונים של כדי ניצנים היוצרים ביחד קומפוזיציה מעניינת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ורדים בספל מג. ברני ארדוב
ורדים במאג/ברני ארדוב

סערה בכוס תה

סוג הכד: Tea Cup (מאג). כל ספל מעוטר או חלק, או אפילו כלי קיבול לתה או סוכר יתאימו. מאחר שלא היינו מצפים מספל שישמש ככלי לפרחים, הגיע הזמן שתציצו בויטרינות ובארונות בבית ותפעילו את הדמיון.

איזה פרח יתאים לו: ורדים. יש לשמור על סידור פשוט ולא לנסות להיות יצירתיים ולערבב צבעים שונים של ורדים, אחרת זה עלול להיראות כמו סידור פרחים לחתונה. אם בכל זאת אתם מתעקשים לערבב צבעים שונים של ורדים מומלץ להקפיד על צבע דומיננטי בודד ולא ליצור סלט צבעוני. כותרת הפרחים אמורה לנוח על שולי הספל, ולכן יש לארגן את הוורדים בצורה צפופה. בנוסף, יש לתלוש את העלים הירוקים ולהשאיר את הגבעול נקי לפני הסידור.

טיפ לתחזוק נכון: חצי כפית סוכר בכלי תזרז את פתיחת הפרח.

מיקום בבית: מאחר שסידור זה קומפקטי ובעל מראה אלגנטי וקלאסי המקום האידיאלי עבורו הוא חדר השינה.

פיונה בקערת מים נמוכה ורחבה. ברני ארדוב
פיונה בקערת מים נמוכה ורחבה/ברני ארדוב

בדגש על המים

איזה כד: קערה נמוכה ורחבה, קטנה או גדולה (הגודל לא משנה) המאפשרת לפרח אחד לשוט על פני המים.

איזה פרח יתאים לו: כזה שעלי הכותרת שלו ימלאו בנוכחותם את הכלי, כמו פרח הפיונה שעלי הכותרת שלו נראים כתחתית של שמלת מלמלה. יש להקפיד ולבחור בפרח המתאים מאחר שמדובר בפרח אחד בודד. סידור זה נחשב פשוט במיוחד, יש בו השקעה כספית מינימאלית ואפקט מקסימאלי.

טיפ לתחזוק נכון: מומלץ להחליף את המים בתדירות גבוהה, כדי שלא תיווצר בריכה קטנה ועכורה.

מיקום בבית: מאחר שמים הם חלק בלתי נפרד מהסידור, הוא יתאים במיוחד לשירותי אורחים או חדר הרחצה.

זנב חתול בצילינדר. ברני ארדוב
זנב חתול בצילינדר/ברני ארדוב

מניקור לענפים

סוג הכד: צילינדר - כלי זכוכית גבוה שאיננו מיועד לדקורציה. הצילינדר הוא פשוט ורגיל למראה ותפקידו העיקרי הוא לשאת את הפרח והמים - לא יותר מזה. (תמיד טוב להחזיק כלי גדול ממדים שכזה בבית, המיועד לסידור גבוה).

איזה פרח יתאים לו: ענפים עם פריחה, ענף שקדייה, עץ דובדבן, ענף פורח של חבוש סיני, או ענפי זנב חתול.

טיפים לתחזוק נכון: יש לרסק את קצה הענפים לפני הסידור כדי לאפשר לענף לשתות את המים ביתר קלות, אך במקביל לדאוג שקצה הענפים עבר "מניקור" (נגזז בצורה אסתטית), אחרי הכול הוא יושב בכלי זכוכית ורואים אותו. בנוסף, מאחר שענפים הם עסק כבד, יש ליצור עוגן בכלי ולמלא אותו בהרבה מים. ליקא ממליצה להימנע מתוספת של אבנים בתחתית הכלי, מכיוון שאלו הופכות את הזר האביבי והקליל לכבד.

מיקום בבית: היכן שיש משטח צמוד לקיר - במטבח או על קונסולה בסלון.

הורטנזיה בקערה עם רגל. ברני ארדוב
הורטזיה בקערה עם רגל/ברני ארדוב

רק לא אקונומיקה

סוג הכד: קערה עם רגל, בדומה למגש מרחף המאופיין במראה קלאסי ואלגנטי. היא לא גבוהה כמו הצילינדר, לא נמוכה כמו הקערה, לא קטנה כמו ספלי המג והיא מספיקה יציב כדי לעמוד על השולחן. כלי זה יכול לשמש בכל ימות השנה. גם אם אין פרחים בבית, אפשר להניח בו פירות, לימונים, תפוחים ירוקים וכו'. צורות זהות ניתן למצוא גם בכדי אבן עתיקים המשמשים בעיקר לגינה או לחצר. את כדי האבן העתיקים, ששומרים גם הם על מראה רשמי, ניתן למקם בכניסה לבית משני צידי הדלת למראה סימטרי.

איזה פרח יתאים לו: הורטנזיה הקיימת בשלל צבעים. הכלי מזמין תפרחת רחבה ושופעת - כמה שיותר תפוח יותר טוב. בכדי החוץ שעשויים אבן ניתן לטעת שיח עגול שנראה ככדור צמחייה היושב על הכלי. גם טופיארי בא בחשבון.

טיפים לתחזוק נכון: בניגוד למיתוס - לא מומלץ להוסיף אקונומיקה למי הפרחים. האקונומיקה אכן שומרת על המים צלולים, אך עלולה לפגוע בפרח (בכל זאת מדובר בחומר רעיל). אחרי שכיסינו את כל שפת הכלי מסביב באשכולות הפרח עם גבעול קצר יותר התומך באלכסון בתחתית הכלי, נשאר מקום לאשכול נוסף עם גבעול ארוך יותר מהשאר, שמונח כמו מכסה מלמעלה וסוגר את הסידור למראה כדורי ושופע.

מיקום בבית: על הקונסולה בכניסה. מה יותר משמח מלראות בכניסתנו הביתה זר פרחים מלבלב?! הסידור יכול לשמש גם כCenter Piece על שולחן האוכל כשאיננו בשימוש.

* הפרחים באדיבות ZER4U, הכדים והאגרטלים באדיבות "לאופרד", אלנבי 31, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully