וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריהוטים 2013: תערוכת הרהיטים שהזדקנה

חדוה קלינהנדלר

30.9.2012 / 0:55

התערוכה שמתיימרת להביא אלינו הביתה את החידושים לא עומדת במשימה ולמרות זאת מצליחה למשוך אליה מבקרים כבר שלושה עשורים - ערימות רהיטים, משפחות עם ילדים ורוח התמקחות

תערוכת ריהוטים 2013. בן קלמר
יתרון בולט במיוחד בתערוכת ריהוטים שבה 120 חברות מציגות תחת קורת גג אחד/בן קלמר

עוד מיטה מתכווננת, עוד ארון הזזה, עוד טלוויזיה נשלפת. תערוכת ריהוטים שתפתח מחר במוצאי החג (ה- 1 אוקטובר), תתקיים זו הפעם ה-34 בחול המועד סוכות במרכז הירידים בתל אביב ותציג שוב רהיטים שראינו בעבר. מארגני התערוכה הוותיקה אמנם מדברים רבות על חדשנות וטרנדים גם בפרסומים, אך בפועל אין טעם לחפש בה בשורות חדשות ומפתיעות. מעלתה הגדולה של התערוכה או יותר נכון יהיה לכנות אותה יריד, טמונה בעובדה שהיא מעניקה קורת גג אחת לתצוגת מרכולתם של 120 חברות וחנויות. יריד שימושי במיוחד עבור אלו שעוברים דירה (28% מהמבקרים לפי סקר גיאוקרטוגרפיה) או משפצים בתקופה הזו (35%) ועוד יותר עבור המציגים, שמשלשלים לכיסם כ-200 מיליון שקלים במהלך שמונת ימי התערוכה. המארגנים שואפים להשוואת בין "ריהוטים" לתערוכות עיצוב אירופאיות נחשבות כמו הסלון דל מובילה במילאנו ומייזון אובז'ה בפריז, וטוענים כי הרהיטים ושאר הפריטים שמוצגים בה הוצגו בתערוכות אלו לפני חודשים מספר. אולם, מספיק מבט אחד בהם כדי להבין שקשה מאוד לכנות את האירוע הנוכחי תערוכת עיצוב בקנה מידה עולמי, ואפילו מקומי. בין הרהיטים אפשר למצוא כאלו שעוצבו או יוצרו במילאנו, לונדון או ניו יורק, אך הקווים, הצבעים והחומרים אינם מייצגים עיצוב מאתגר או פורץ דרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמבטיית עץ פרי סטנדינג, מחיר: 31,000 שקלים, "בגירה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בפריטים לבית ברמות מחירים שונות שאינן מתיישרות ללמטה ומכאן גם עליהם הצרכן הישראלי יאלץ לפתוח במשא ומתן של התמקחות. בין הפריטים שיוצגו ניתן למצוא ידיות לדלתות של חברת "טיראדור" ב- 70-600 שקלים. מיטה זוגית של "הולנדיה" (שלא מוותרת על נוכחות קבועה בתערוכה) ב- 19,000-90,000 שקלים; שולחנות סלון של "בגירה" ב950-3,000 שקלים; מערכות ישיבה מעור של "דיבאני אנד דיזיין" ב-7,500-30,000 שקלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תערוכת ריהוטים 2013. בן קלמר
בלי פומפוזיות ובלי הפתעות - סגנון סולידי וסטנדרטי/בן קלמר

היריד מתקיים תדיר בעיתוי מושלם עבור הצרכנים, שיכולים להפוך את הקנייה (או סבב השוואת המחירים לקראת הקנייה) לחוויה משפחתית שגם תעביר להם מספר שעות מכובד באחד מימי חול המועד. ומן הראוי לציין שביתני האוכל והמדשאות שמסביב עושים חסד רב למשפחות עם ילדים. חובבי עיצוב מושבעים או אנשי מקצוע שתרים אחר הדבר הבא, לעומת זאת, לא ימצאו כאן את מבוקשם. כרטיס הכניסה (החינמי) לא יספק למבקרים הצצה לתהליכי עיצוב של מעצבים צעירים ולא לרהיטים חדשניים שישאירו פיות פעורים וגם לא יתקיימו במקום הרצאות מקצועיות ומעשירות. ואם לשפוט מן השנים האחרונות, את פרס תעשיות הריהוט לחידוש והתאמה שמוענק בכל שנה במהלך היריד האמור, יקבלו שוב הרשתות הגדולות שמציגות "חידושון" טכנולוגי ופונקציונאלי ופחות עיצוב מבשר הארד קור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה מתכווננות 13,000- 19,000 שקלים, "נייט סליפ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת העיצוב "קאזה" שאכן הציגה בשורות וחידושים שמתקרבים לאלו שמוצגים בעולם שרדה בסך הכל 5 שנים ולא הצליחה להתרומם בשל המצב הכלכלי, שבעקבותיו הציבור ביקש לחזור ל"עממיות ולמחירים שפויים". מעניין שבתערוכת ריהוטים לא נראה שהמחיר הוא הקלף החזק פה השנה וזו מצליחה למשוך אליה את המבקרים כאשר רוח החג והרצון לחפש תעסוקה משפחתית מרחפת באוויר. בין המציגים ניתן לראות שמציעות מחירים לא יקרים במיוחד כגון Yard Co ו-My Home Page; חברות המציעות "מחירי אמצע" נגישים כמו ביתילי וחברות יוקרתיות יותר כדוגמת "נאטוצי", "קליגריס" ואפילו "ניירי" - חברה שמתמחה בעיצוב יאכטות ובריהוט בתי פאר של אתלטים מפורסמים או שועי עולם ביניהם נשיא איטליה לשעבר, ברלוסקוני – שמחיריהם רחוקים מעממיות.מכאן, המכנה המשותף בין תמהיל המציגים איננו מתייחס לטווח המחירים אלא סגנון מוצרים שאמור לקלוע ללב המיינסטרים וגם זה לא בטוח. הוכחה מעניינת לכך היא העובדה שאיקאה, הרשת שמעמידה סטנדרטים חדשים להגדרה "עיצוב נגיש" איננה לוקחת חלק בתערוכה, למרות שבשנה שעברה השתתפה בה בפעם הראשונה אך ככל הנראה פעם אחת הספיקה לשוודים כדי להבין שהשתתפותה מיותרת. הישראלים ימשיכו להגיע לשעריה גם ללא נוכחות בריהוטים. מחפשי עיצוב וחדשנות מאתגרת יאלצו להחליף גם השנה את כרטיס הכניסה החינמי של התערוכה בכרטיס טיסה למילאנו כדי למצוא את מבוקשם.


ריהוטים 2013, מרכז הירידים, תל אביב.
חול המועד סוכות: 1 - 8 באוקטובר
שעות פעילות:
יום ב מצאת החג עד 24:00; ג, ד, ה 10:00 - 23:00
ו 9:00 - 16:00; שבת מצאת שבת עד 24:00
א 9:00 - 16:00

מצאו את ההבדלים בתערוכות משנים קודמות:

ריהוטים 2012

ריהוטים 2011

ככה עושים את זה באירופה:

הבשורה מפריז

סיקור מיוחד מתערוכת העיצוב במילאנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעוני קיר מסוגננים של NEXTIME, מחיר: 159 - 599 שקלים, "אופן אפ"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן GIRO של Bontempi Italy, מחיר: 13,160 שקלים, "אליתה ליוינג"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהוט חוץ, מערכת ישיבה 6 מושבים ושני הדומים / שולחנות קפה במחיר: 12,290 שקלים, "אלגן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהוט בסגון יאכטות מערכת ישיבה מעור: 20,000 - 35,000 שקלים, "נייירי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
תערוכת ריהוטים 2013. בן קלמר
28% מהמבקרים עוברים דירה וכ- 35% מהם משפצים/בן קלמר
תערוכת ריהוטים 2013. בן קלמר
מחירי הרהיטים לא עושים רושם של התחשבות במצב החברתי השנה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully