וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרו עד 7

חדוה קלינהנדלר

19.8.2012 / 0:04

ספסל, ספה קטנה, שולחן צד, קונסולת בצורת חצי ירח, כורסה מרופדת, כיסא בודד ושידת מגירות - זה כל מה שצריך לבית המושלם על פי ספרן החדש של המעצבות סוזאן ולורן מקגראת'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר Good Bones Great Pieces, ב- 19.77 דולר באמזון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק הספרים נהנה בשנים האחרונות מגל גואה של ספרי עיצוב איכותיים ויעילים. בעבר, הם שימשו להשראה בלבד או לחילופין להענקת סטייל לשולחן הקפה שבסלון, מבלי שאף אחד באמת טרח לפתוח ולעלעל בהם. במקרים פחות טובים היו צוברים אבק ואילו הסטייל היה מתפוגג. התעוררות חדשה סביב ספרים אלו כוללת ספרי אוטוביוגרפיות ויזואליות של מעצבים מובילים לצד ספרי הדרכה בנושא עיצוב, שיפוץ ואבזור הבית. אפשר לזקוף את העניין לזכות בלוגרים פופולאריים שהשיבו את רוח ה"עשה זאת בעצמך" לחזית התעשייה. כך או אחרת הם כאן, על המדפים ואפילו נחטפים. המיתוס שהוצמד לספרי עיצוב רבים ככאלה שגורמים לקורא להרגיש כי עיצוב פנים מיועד לעשירים בלבד מתנפץ, בזכות הכותרים החדשים שמגישים את הנושא לקורא בגובה העיניים. רשימת רבי המכר של אמזון בתחום העיצוב מוכיחה כי במקומות הראשונים מככבים דווקא ספרי הטיפים, העצות והרעיונות לעיצוב הבית שסוחפים אחריהם מיליוני אנשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה הראשונה של לורן מקגראת' שהיוותה הטריגר להוצאת הספר יחד עם אימה סוזאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספר חדש שנכנס לרפרטואר המדובר והתפרסם לאחרונה נקרא Good Bones, Great Pieces, על שם ביטוי אנגלי שגור של מתווכים, לתיאור בית עם "נתוני פתיחה טובים". המחברות, סוזאן ולורן מקגראת' (אם ובת) העוסקות גם כמעצבות שיתפו פעולה לראשונה בדירתה השכורה של הבת לורן אשר עברה להתגורר בגפה לראשונה. השתיים ריהטו את הדירה באמצעות מציאות שגרפו בחנויות יד שנייה, שווקי פשפשים ואפילו כאלה שנמצאו ברחוב. ההשקעה האמיתית התמקדה בכמה רהיטי מפתח עיקריים, מתוך מחשבה קדימה, שאלו ישרתו את לורן גם בשנים הבאות ולא רק בדירה הנוכחית. לא עבר זמן רב ומגזין Traditional Home, המתמקד בבתים גדולים במיוחד השופעים בחפצים יוקרתיים ובעתיקות, החליט לפרסם באופן מפתיע, תמונות מהדירה שהתהוותה ללורן. כפועל יוצא מכך החלו השתיים לכתוב בלוג ובהמשך, יצא הספר המדובר המתייחס לשבעה רהיטים בסיסיים, שיכולים למלא מספר רב של פונקציות בחדרים ואפילו בבתים שונים. כל פרק מתמקד ברהיט אחר, לאילו חדרים ופונקציות הוא עשוי להתאים, לצד טיפים והמלצות לקנייתו ותחזוקו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני שולחנות צד יכולים להחליף את שולחן הקפה או להתווסף אליו בסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

Loveseat - ספה לשניים

סוזאן ולורן טוענות שאין שום סיבה וצורך להשקיע בסט ספות ואפילו לא בספה אחת בגודל מלא בדירה שאיננה נהנית משטח גדול במיוחד. ספה קטנה מתאימה הרבה יותר לממדים הצנועים של דירות קטנות ועדיפה על פני שימוש באחת שתראה כמו פיל לבן בחלל. על פניו נשמע דיי טריוויאלי, אך מסתבר שרבים חוסמים את החלל ברהיט מפלצתי ובמקום ליצור יותר מקומות ישיבה לצורך העניין, הרהיט מקטין את החלל. ספה קטנה, זוגית או אחת וחצי המכונה loveseat, יכולה לשמש פינות של אזורי שיחה שונים בסלון, ואפילו בחדר השינה. כדי לגרום לספה בדירה הראשונה של לורן להיראות ייחודית היא רופדה בבד מפוספס ודומיננטי. הפסים על פי העצות בספר, מוסיפים אלמנט ויזואלי מרשים ועצם היותם דוגמה קלאסית וסטנדרטית מאפשרת להתאים אותם גם בסיטואציות אחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קונסולת בצורה של חצי - ירח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוזאן ולורן מקגראת' בעיצומו של שופינג בשוק המציאות בברימפילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

קונסולת חצי ירח

שידה צרה צמודת קיר או כשמה בעגה המקצועית קונסולה, בצורת של חצי - עיגול היא רהיט שמצפים לראות על פי רוב בכניסה לבית גדול. אך סוזאן ולורן מק'גראת' טוענות בספר כי באמצעות שימוש נכון, הקונסולה תהפוך אפילו חצי קיר לכניסה מרשימה, וכשמצמידים שתי קונסולות יחד הן הופכות לשולחן אוכל זוגי ואינטימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בספסל במקום כיסאות לצד שולחן האוכל. בחירה בלתי צפויה החוסכת כסף ומקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספסל - ישיבה מרובה

"ספסל הוא רהיט שרבים נוטים לייחס לו חשיבות מועטה ולא בצדק" כלשונן של המעצבות, "אך בפועל הוא יכול למלא מטרות רבות". ליד שולחן האוכל הוא יחליף מספר כיסאות ובכך יחסוך לא רק כסף אלא גם מקום חיוני. בסלון, אפשר להציבו מול הספה כמקום ישיבה נוסף ובחדר השינה להצמיד אותו למרגלות המיטה, כמקום נוח לאחסון ואפילו כדי לשבת עליו ולנעול נעליים בצורה נוחה ולהימנע מלהישען על הקיר ולמעוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידה במקום שולחן. שימוש נוסף לרהיט שגם מהווה פתרון אחסון או בר משקאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שידה - גיבוי לארון הבגדים ולבר המשקאות

אחת הבעיות הנפוצות והמוכרות בעיצוב דירות שלא נהנות משטח גדול במיוחד הוא חסך במקומות אחסון. כדי לפתור בכל זאת את הנקודה הרגישה הזו, המעצבות מציעות בספרן החדש להחליף את שולחן הצד בחדר השינה בשידת מגירות, שעליה אפשר להניח מנורת קריאה וספר ואף לאחסן בתוכה בגדים ואביזרים, כך שתחסוך שימוש ב"נדל"ן" היקר של מדפי הארון. אפשר גם להשתמש בשידה במקום קונסולה (שולחן צר) במבואה או בסלון ולהפוך את חלקה העליון לבר משקאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות "אקראיים" יכולים לשמש ככיסא עבודה או אוכל ולהוות מקום ישיבה נוסף לאורחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור מתוך הספר המסגיר את חיבתן של השתיים לקונסולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

חותמות בשלישייה

מלבד הספה, הקונסולה, הספסל והשידה, סוזאן ולורן מתייחסות גם לכורסה נטולת ידיות (מסעדים), כיסא "אקראי" כפי שמוגדר על ידן, ושולחן צד, כחלק משבעת פריטי המפתח ברשימה. הן מספרות על הסגנונות האהובים עליהן גם מבחינה פונקציונאלית ומציעות דרכים רבות לשדרג ולשפץ אותם כך שייראו שונים לחלוטין בכל חדר או דירה עתידיים. כך למשל שידת יד שנייה שהשתיים מצאו וצבעו בגוון כחול עמוק, הפכה לרהיט אחר לחלוטין המתאים למספר חדרים בבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידה מחנות יד שנייה נצבעה בצבע דומיננטי שנותן את הטון הכללי לשאר העיצוב של החדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרתה מאשרת

השילוב של אם מנוסה ומעודכנת עם בת צעירה ואופנתית הוכיח את עצמו כשילוב מוצלח. בעוד שבדרך כלל ספרים שפונים לחובבי ה"עשה זאת בעצמך" פחות בולטים על מדפיהם של חובבי היוקרה, ספרן של סוזאן ולורן מקגראת' הצליח לכבוש גם את קהל היעד הזה. בחודש מאי האחרון אירחה מרתה סטיוארט את הצמד בתכניתה The Martha Stewart Show (בערוץ "הולמרק") והביעה את שביעות רצונה מהספר. "סוזאן ולורן מקגראת' יצרו ספר מצוין ושימושי למתחילים וגם למנוסים בתחום" כלשונה של הכוהנת הגדולה. "לצד שילוב של רהיטים יקרים שעוברים במשפחה ופריטים נגישים, הצמד מעודד אותנו ליצור חללים נוחים ונעימים בהנאה וגם באחריות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסאות מרופדות שיכולות לנדוד מחדר השינה לסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שורה התחתונה: ספר שימושי למשפצים, בונים ואפילו סטודנטים במעונות, עשיר בתמונות והמחשות ויכול ללוות את הקוראים למשך שנים רבות.

Good Bones Great Pieces, הוצאת Stewart, Tabori & Chang, ניו יורק והוצאת Abrams, לונדון, 19.77 דולר באמזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully