וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורכים במקום: שטיחי הוט קוטור של המעצבים הגדולים

חנות קונספט חדשה של שטיחים נפתחה לאחרונה בהרצלייה המציעה שטיחי הוט קוטור של מעצבי אופנה כגון ראלף לורן וקלווין קליין, לצד שטיחים בעיצוב מרתה סטיוארט וריהוט אמנותי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פרושים על הרצפה ולא מונחים בערימה בפינה - השטיחים תלויים כמו יצירות אמנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כעשור פתיחת חנות שטיחים באמצע החמסין הקופח של המזרח התיכון הייתה נראית בעיני רבים כמהלך כושל, שלבטח לא תגרור לשעריה תורים ארוכים של לקוחות. אך בעידן שבו השטיח איננו מתויג כפריט חורפי אלא כמוצר דקורטיבי, משמעותי ודומיננטי בעיצוב הבית (ובמקרה הטוב יותר נחשב אף כיצירת אמנות), הרי שפתיחת חנות קונספט כמו זו שנפתחה לאחרונה בהרצלייה, נחשבת למהלך טבעי לחלוטין עם או בלי קשר לעונה.

החנות שנקראת "קארפט דיאם" שונה מחנויות השטיחים הסטנדרטיות שהכרנו עד כה. הדגמים השונים לא פרושים על הרצפה בצורה חופשית וגם לא מונחים בערימה בפינה המעלה אבק. ראשית, מדובר בחלל קטן המשתרע על 150 מ"ר המעוצב כמו גלריה לאמנות, עם רצפת בטון וקורות ברזל לבנים שמחזיקים את הגג. 25 שטיחים בגודל 2 מ' על 3 מ' תלויים בצמוד לקירות על מסילות רצות נוחות מאוד לתפעול וכ- 400 דגמים נוספים התלויים כסמפלים (דגמים מוקטנים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
25 דגמים של שטיחים בגודל 2 על 3 מ' ועוד 400 דגמים מוקטנים של שטיחים בכל מיני חומרים וטקסטורות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרבית הדגמים עוצבו על ידי מעצבים מובילים בשדה העיצוב הרב תחומי החל מעיצוב אופנה וכלה בסטיילינג לבית. הבולטים שבהם, מעצבי האופנה ראלף לורן, קלווין קליין, כהנת הלייף סטייל מרתה סטויוארט, תומס א'ובריין (מעצב הפנים של ג'ורג'יו ארמני), דיויד איסטון ועוד. בנוסף, השטיחים ניחנים בשילובי חומרים מפתיעים ובטכניקות אריגה מורכבות. ביניהם שטיחים שעשויים חוטי משי שנפרמו מסארי אותנטי ונראגו מחדש לשטיח, שטיחים מויסקוזה, משי מבמבוק ועוד.

"נפלה בחלקנו זכות גדולה לייבא שטיחים של הרשת האמריקאית והמצליחה ABC Carpet New York" מציין דיויד אשכנזי מבעלי החנות. "מדובר במהלך יוצא דופן, מאחר והרשת המוערכת שמחזיקה במותגים הנחשקים ביותר לא ששה לשתף פעולה עם מדינות אחרות. אין לה צורך ממשי. את ההצלחה היא קוצרת בגבולות ארצות הברית והם לא בונים על רווחים גדולים במיוחד בישראל". שתי הקולקציות המוכרות של הרשת Ethos ו- Aqua Silk שנחתו אך לאחרונה ימכרו ב"קרפט דיאם" באופן בלעדי. (המכורים למותג ודאי יבינו את משמעות העניין) .

רוב השטיחים שמיובאים לחנות נארגים בעבודת יד בנפאל הידוע כאזור מועד לפורענות בכל הנוגע לניצול קטינים בשוק העבודה. אך בדומה לשטיחים ממותגים כגון המותג הספרדי "נאני מרקינה" הפועלים כנגד העסקת קטינים באזור באמצעות ארגון Care & Fair, גם הדגמים שבחנות שייכים לארגון מסוג דומה הנקרא Good Weave שפועל בהודו, נפאל ואפגניסטן, מציל מדי שנה אלפי ילדים בסיכון מעניק להם השכלה והזדמנויות לשפר את רמת חייהם ועתידם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלווין קליין מעצב שטיחים במראה נקי, פשוט אך מתוחכם עם שילובים של עור וצמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית השטיחים שעיצב מעצב האופנה הניו יורקי קלווין קליין, מבוססת על טקסטורות שונות וצבעים עכשוויים. שיטות האריגה שקליין בחר להשתמש משלבות מספר טכניקות כגון לולאות ומגוון קשירות. מן הראוי לציין כי המעצב, לא משתולל עם פלטת צבעים ולא מתיימר להביא מוצר פומפוזי. שטיחיו של קליין ממש כמו קולקציות הבגדים המתהדרים בתגית שמו, לרבות הג'ינסים ובקבוקי הבשמים, משדרים תחכום נקי שעל פניו נראה מאוד פשוט. כך לדוגמה שטיח המשלב צמר ברמת צפיפות גבוהה במיוחד עם רצועות של עור. טווח המחירים של שטיחיו נמנים בין הזולים שקיימים בחנות ונעים בין 7,500 שקלים ועד 10,000 למ'. שטיח הדגל שהשיק קליין בדצמבר האחרון עשוי שילוב ויסקוזה ועור רך למגע ועלותו נאמדת על 17,500 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראלף לורן מעצב שטיחים שתואמים לדי אן איי הכללי שמאופיין בשפע של עורות ותיפורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצב האופנה ראלף לורן שעיצוביו השונים לבית כבר הספיקו להתאקלם בארץ (קולקציית פרטי הריהוט והצבעים לקירות), עיצב שטיחים שתואמים לדי אן איי הכללי של המותג. מדובר בקולקציה המבוססת על שילובי עור רבים שנתפרים בשיטת הוט קוטור מדויקת, כאילו היו שמלה נשית קוקטית. מכאן, אין זה מפתיע שרבים נוהגים להתנהג עם השטיחים שלו ושל הקולגות שלו כאילו היו יצירת אמנות, או לחילופין חפץ שיש לשמור ולהגן עליו. בנוסף, לורן מיישן שטיחים (בדומה ליין) ומייצר אותם עבור אספנים שתרים אחר שטיחים לכל החיים ולא בהכרח ללקוחות שפורשים את השטיח על הרצפה אלא דווקא כאלה תולים אותו על הקירות כמו טפסטרי (Tapestry). במקרים קיצוניים יותר מצניעים אותו בכספת. טווח מחירי שטיחים עם תגית של לורן לגודל 2.40 על 3.00 מ' נע בין 7,000 ל- 35,000 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כהנת הלייף סטייל מרתה סטיוארט מושפעת מהטבע ומעודדת עיצוב של שטיחים במראה טרנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרתה סטיוארט הנחשבת לאורים והתומים של עולם הלייף סטייל בארצות הברית, וכדמות משפיעה בתחום יש תחביב ותיק של אוסף שטיחים מנקודות שונות על פני הגלובוס. מכאן, היה זה אך טבעי שסטויוארט תעצב בעצמה ליין שטיחים ארוגים בעבודת יד. אלו מאופיינים במראה טרנדי, צעיר וקליל עם שילובי משי, פשתן וצמר ניוזילנדי הידוע באיכויותיו הנעלות. הדוגמאות והצבעים שסטיוארט בחרה לליין שלה מבוססים על עולם החי והצומח כגון חיות קטנות ועלוות של עצים ששואבים השראה מאמנות ארצות המזרח, טיבט והודו. מחירי שטיחים אלו נאמדים על 8,500 שקלים לשטיח הזול ביותר ועד 30,000 שקלים ליקר והאיכותי בקולקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוביות למגוון שימושים עם קונסטרוקציות חלודות בעיצוב אלון רזגור 3,500/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלל החנות פזורים מספר מצומצם של רהיטים שגם הם מאופיינים בסגנון אמנותי. הם עוצבו על ידי המעצב הבינלאומי אלון רזגור שחיפש בימים אלו חלל תצוגה חדש ומצא אותו ממש במקרה בחנות השטיחים החדשה. "חיפשנו פריטים שמצד אחד לא יאפילו על החלל והשטיחים היוקרתיים, אך גם יעניקו ערך מוסף משלהם ויוכלו להימכר כאן כחלק מחוויית הרכישה הכוללת". מספר אשכנזי. "תוך כדי עלעול במגזין בחו"ל נתקלתי בשולחן שעיצב רזגור והייתי משוכנע שהוא לא גר בארץ. בהמשך, אני ושותפי דויד עובדיה, יצרנו קשר עם המעצב שחשף בפנינו קולקציה שהתאימה לשפה העיצובית הכוללת". בין הפריטים של רזגור השייכים למותג הנושא את השם casa jewel (תכשיטים לבית) נמנים שולחנות קפה, פמוטים, ספסלים ושרפרפים שעשויים בחומרים שונים כגון, בטון, ברזל חתוך בלייזר וברזל חלוד.



Carpet Diem, משכית 26, הרצליה פיתוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן מתכת מדגם משרבייה חתוך בלייזר, בעיצוב אלון רזגור 20,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן בטון בעיצוב אלון רזגור, 20,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully