וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע העיצוב בחולון: הבשורה שמגיעה מפריז

10.4.2012 / 17:09

האם קיים דבר כזה "עיצוב ישראלי" ומה צפוי בשבוע העיצוב בפריז? סקוט לונגפלו מנהל שבוע העיצוב בפריז מבקר בארץ לרגל שבוע העיצוב בחולון

"זהו אנו צירוף מקרים ששבוע העיצוב בחולון, מפגיש בין מארגנים של שבועות עיצוב זרים ומעצבים צעירים", מתייחס סקוט לונגפלו מנהל שבוע העיצוב בפריז, לאופי הארוע בה הוא לוקח חלק. "אני חושב שיחד נוכל למצוא את האנרגיה היצירתית לבנות עולם טוב יותר. זהו מקום נהדר לדיונים, ויכוחים ושיפור קולקטיבי. כולנו צריכים לראות אילו רעיונות ניתן לשאוב מתרבויות אחרות ומאנשים אחרים".

סקוט לונגפלו (27) הוא אחד ממנהלי שבועות העיצוב העולמיים, שהגיעו לארץ במסגרת שבוע העיצוב בחולון, המתקיים בעיר בחול המועד פסח. זהו ביקורו השני בארץ, לאחר שהגיע למוזיאון העיצוב בחולון בקיץ שעבר, במסגרת פסטיבל פריז-תל אביב.

לונגפלו, בוגר חוג מדעי המדינה ב-"Institut d'etudes politiques de paris" וניהול עיצוב ב-IFM, המוסד ללימודי אופנה וניהול עיצוב ואמנות בפריז. הוא יועץ עצמאי בתחום הלייף-סטייל למוסדות ומותגים, כאשר הפרויקט הגדול ביותר עליו הוא עמל הוא שבוע העיצוב בפריז "Designer's Days" אשר מתפרש על פני חמישה ימים מדי חודש יוני, אותו תכנן ואצר יחד עם עמיתו אלן לרדה. אירוע העיצוב הפריזאי הוא תוצר של עמותות צרפתיות ברובן ללא מטרות רווח אשר תכליתן היא קידום עיצוב עכשווי, אשר בראשן עומד לרדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזו גישה מלווה אותך בביקורך השני בארץ, לאור ביקורך הקודם?
"הביקור בישראל בשנה שעברה היה מסע מופלא דרכו גיליתי מדינה שאין שנייה לה, מאוד קוסמופוליטית. כנגד כל הדעות הקדומות, אפשר לחוש פה בקלות גישה פתוחה ונדיבה שבאה לידי ביטוי בזהות האמנותית בארכיטקטורה, ביצירות אמנות הרחוב למשל, ובמיוחד בתל אביב".


בימים אלו אתה שוב עוסק בתכנון שבוע העיצוב בפריז, במה יתמקד האירוע השנה?
"דיזיינר'ז דייז מתמודד השנה עם הנושא של זהויות, אמנות והיחס שלה לעיצוב ויצירה. מלבד תהליך ההפקה שמהווה נושא רציני בפני עצמו, אנחנו מתמקדים ביצירת התוכנית של שבוע העיצוב ומנסים לחשוב איך ניתן להראות את השפעות העיצוב על חיי היומיום, ולהראות שעיצוב אינו מותרות אבל שגם עיצוב הוא אינו אמנות...".

בתור משקיף זר אך יודע דבר, איך תחום העיצוב הישראלי נתפס על ידך?
"היצירה הישראלית, בכל תחומי הלייף סטייל למינהם מאופיינת בגישה מאוד פתוחה: ממאפיינים מזרח תיכוניים עד למאפיינים אירופיים של באוהאוס. זוהי מעין אוטופיה מודרנית של קידמה והחדשנות המתמשכת שלה".

כיצד הרקע האקדמי שלך בחברה וממשל משפיע על הפרספקטיבה שלך כלפי ישראל?
"המצב הפוליטי בישראל אינו פשוט, כפי שטענתי בעבר, זוהי סינתזה של כיבוש גלובאלי ועימותים. באיזה מקום אחר נוכל למצוא נתיב אחר לפתור את הסכסוך אם לא כאן? אני כן מרגיש שיש פה אנרגיה יצירתית נהדרת ורצון לעולם טוב יותר... אין פיתרון אחד נכון, זה בטוח, אבל זהו אולי אחד המקומות הטובים ביותר לדמיין בהם נתיבים קטנים רבים דרכם ניתן לדמיין עולם חדש וטוב יותר. המודרניזציה יכולה להיות אבן דרך בישראל לא רק בעיצוב, אלא גם במצב הפוליטי".

אתה חושב שיש כזה דבר "עיצוב ישראלי" כסגנון בפני עצמו?
"זהו באמת עיצוב ייחודי – עיצוב שמערבב רפרנסים היסטוריים, גיאוגרפיים וסגנוניים. זהו מקום מופלא להתבונן בו מתוך הפרספקטיבה הגלובאלית שבה פועלים היום מעצבים; לצד האלמנטים המסורתיים ישנה הטכנולוגיה, שנמצאת ליבה של המודרניות העדכנית ולא מפסיקה להוות מקור להשראה בעיצוב. לפיכך גם אם עדיין לא ניתן להגדיר במדויק מהו "סגנון ישראלי", אפשר לראות הרבה עבודות ייחודיות ומעניינות".

עוד משבוע העיצוב בחולון:
תערוכת מעצבים פלוס 10: סיור ב-360 מעלות
המעצב הסיני שיודע לבנות סוכות
מה מעצבים בסטודיו DVIVO

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבוה העיצוב בפריז בניהולו של סקוט לונגפלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully