וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלון מצ'עמם? 5 צעדים לשדרוג מלא שיק

שרון אדיר

13.3.2012 / 9:30

סלון בנאלי וממש לא הסלון שאתם רוצים לבלות בו עם בני משפחה או לארח בו? בעצם, אתם גם לא רוצים להיות בו בעצמכם? כך תשדרגו אותו במספר צעדים

רובנו מבינים את חשיבותו של הסלון במכלול הבית. אותו חלל מרכזי שבמרבית המקרים מקשר בין הכניסה לבית ליתר החללים, ומייצג את אורח חייהם של הדיירים ואת סגנונם העיצובי, לא סתם נקרא "חדר המגורים". במקביל להתרחבות המודעות לנושאי אקולוגיה ומיחזור, נוצרה מגמת שדרוג ורה-ארגון חלקים נרחבים בבית מבלי לעשות "שיפוץ". לשם כך, לפניכם חמישה צעדים קטנים אך משמעותיים שיהפכו את סלון ביתכם לחלל האירוח והישיבה שחלמתם עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם פינות ישיבה שמאפשרות פעילות שאינה בהכרח צפייה בטלוויזיה. סלון איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ספה עם פוטנציאל מול ספה קשתית ופחות שגרתית. סלון הבית. שי אוקנין
ספה הממוקמת עם הפנים לכיוון נגדי לשה של האור הכחול/שי אוקנין

צעד 1 - ארגון מחדש ויצירת פינות ישיבה

לאורך השנים נוצרה התחושה שהדבר החשוב בסלון הוא מערכת הישיבה שתופסת כמעט את כל שטח הסלון ומגבילה את הגישה ממקום למקום. לטובת סידור מחדש, כל מה שצריך הוא להעז - גם אם מדובר בסלון קטן. מומלץ להטמיע לתוך הסלון תתי אזורים פונקציונאליים ואסתטיים שיעשירו את מראהו ואת התחושה בחדר המגורים. חשוב לארגן את החלל כך שייווצרו מקומות מנותקים ממערכת הישיבה המרכזית שצופה אל עבר קיר המדיה, כך שבמקומות הריקים תוכלו ליצור אזור ישיבה מנותק ופרטי לטובת קריאה או כתיבה, או למשל פינת אוכל קטנה, וכל זה מבלי לפגוע בנגישות. בסופו של דבר לא מדובר בעומס של חפצים אלא בניצול השטח ועיצובו לטובת גמישות בשימוש ובאסתטיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיר יחיד עם טפט דקורטיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
סלון עם קיר יחיד בגוון כהה של "טמבור" ביחס לשאר הקירות. בנין ודיור
"קיר כוח". קיר יחיד כהה/בנין ודיור

צעד 2 - רהיטים וגוונים

לאחר שמיקמנו מחדש את כל רהיטי וחפצי הסלון וחילקנו אותו לאזורים שונים ומגוונים, נדאג לשמור על קו גוונים רציף לאורך כל קירות הסלון וכמובן ברהיטים שמוקמו בסלון. רצוי שקירות החדר ישמרו על גוון זהה שיכול להשתנות בקיר אחד שנקרא "קיר כוח". את "קיר הכוח" ניתן לצבוע בגוון כהה יותר ואפילו נועז, אפשר גם לחפות את הקיר בטפט בגוון שונה עם טקסטורה מיוחדת. רק אחרי שמיקמנו מחדש את רהיטי וחפצי הסלון, נדע היכן לבחור את אותו קיר, למשל בצמוד לפינת הישיבה הקטנה. כשמדובר ברהיטים, רצוי לבחור ולמחזר רהיטים קיימים על ידי צביעה מחדש (לא בהכרח רק בצביעת לכה – תנסו גם בגוונים אחרים, למשל לבן) או בחיפוי בד והכול על מנת לשמור על החומרים הטבעיים. על ידי פעולה זו תדעו שתרמם למגמה האקולוגית שגדלה בשנים האחרונות, וכמובן שחסכתם לעצמכם הוצאה גדולה של קניית רהיטים חדשים.

מדפי ספרים לבנים עמוסים. עוזי פורת, בנין ודיור
ספרים עם כריכות צבעוניות חשוב למקם על גבי מדפים פתוחים דווקא/בנין ודיור, עוזי פורת
חדר המגורים בדירתו של ריצ'ארד מאייר. Scott Frances, courtsy Richard Meier, בנין ודיור
לספרים עם כריכות צבעוניות שי ערך דקורטיבי. הסלון בביתו של האדריכל ריצ'ארד מאייר/בנין ודיור, Scott Frances, courtsy Richard Meier

צעד 3 - אזורי אחסון

לא את הכול צריך להסתיר מאחורי מגירות אטומות, דווקא את הספרים עם הכריכות הצבעוניות חשוב למקם על גבי מדפים פתוחים שמותאמים בגודלם לסלון. אותם ספרים יוסיפו צבע וחיים לחלל. מדפי הספרים לא חייבים להיות באותם אורכים, אורכים שונים יצרו משחק צורות מעניין. לאחר שטיפלנו בקירות ומיקמנו עליהם מדפים נעזר בארונות קטנים בצורה של מזנונים שמיקומם בסלון יהיה בצמוד לאזור הישיבה הפרטי או בצורה של מזנון שמוטמע מתחת לקיר המדיה.

צבע וחיים לחלל. מדפי ספרים. (צילום: עוזי פורת, עיצוב: טלי גואטה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עניין ופונקציונליות. תאורה רצפתית בסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון מואר ומעוצב עם גופי תאורה רצפתיים מקובעים. בלעדי ב"פיטרו הכט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעד 4 - חלוקת התאורה

בדרך כלל גוף התאורה התלוי ממוקם מעל לאזור הישיבה המרכזי של הסלון. לטובת תאורה נעימה, חסכונית ועם אורך חיים רציני יותר, רצוי להחליף את הנורות בהלוגן שנותנות 100% תאימות צבע והן ניתנות לשליטה על ידי דימר שמשנה את עוצמת האור לפי הצורך. לאחר שהשגתם את האור המרכזי, רצוי להתאים גופים נוספים שיעזרו בחלוקה החדשה של החלל בצורה של גוף תאורה רצפתי או של גופים שמקובעים לקירות.


מומלץ להשתמש בתאורת הלוגן (צילום: איקאה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון מעוצב בפריטי טקסטיל של "נוסבאום טקסטיל"/מערכת וואלה!, צילום מסך
הסלון. ויויאנה תגר, בנין ודיור
טקסטיל בגווני אדום לתחושת חמימות/בנין ודיור, ויויאנה תגר

צעד 5 - הוספת פרטי טקסטיל

כמעט לקראת סוף השדרוג כשהפרטים הכבדים כבר ממוקמים בחלל והסידור החדש יושב בדיוק במקום, זה הזמן לעטוף את החלל באלמנטים משלימים. על גבי החלון רצוי למקם וילון בהיר, כזה שמאפשר לאור להיכנס פנימה. לצד הווילון, מתחת לפינת הישיבה המרכזית והמשמעותית ביותר בחלל, ניתן למקם שטיח בכל גוון שתבחרו. נוכחותו תורגש בחלל ותפקידו העיקרי הוא לתחום ולחמם את אזור הישיבה. בנוסף, להשלמת אזורי הישיבה, אפשר למקם כריות קטנות בצבעים מתאימים שיוסיפו נוחות ונפח למראה הסלון החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully