וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ילדים: חדר ילדים מעוצב נכון ב-5 צעדים

שרון אדיר

5.3.2012 / 8:50

חדר הילדים נועד למלא את חייהם בהשראה, יצירתיות, לימוד, אירוח ומנוחה. איך יוצרים חלל נכון? לפניכם 5 צעדים קטנים אך מהותיים יעשירו לילדכם את עולמם הפרטי

חדר ילדים מואר עם חלל רחב למשחקים. Kutlayev Dmitry, ShutterStock
השאירו חלל רחב פנוי לפעילות חופשית/ShutterStock, Kutlayev Dmitry
חדר ילדים מואר עם חלל רחב למשחקים. Kutlayev Dmitry, ShutterStock
דאגו שאור שמש ישטוף את החדר בתאורה בהירה ונעימה/ShutterStock, Kutlayev Dmitry

צעד 1 - סידור החלל

חדר המשחקים הוא החלל הכי דינאמי ומלא השראה בבית, זה שנועד לאפשר לילדים אפשרויות יצירה ופעילויות מגוונות, צבעוניות ויצירתיות. לטובת סידור החלל בצורה שתאפשר לילדים תנועה, גמישות, חופש משחק ורצון לפתח את הצד היצירתי שלהם, רצוי למקם את הרהיטים בחדר כך שמרכז החלל יישאר פנוי לפעילות חופשית, לפחות אחד מהקירות יישאר חשוף לטובת שימוש של הילדים בו, והתאמה בין חלון החדר לסידור החלל, כך שאור היום יוכל לשטוף את החדר באור בהיר ונעים. לקירות החדר יש משמעות מאוד גדולה בתכנון כשחלקם יהוו את אזור אחסון פריטי הילדים – ספרים, מחברות, צבעים, משחקים, וביתר הקירות יעשה שימוש של צבע נעים ומלא השראה לילדים, ואפילו ייעוד קיר שלם לטובת ציור, ורישום. אפשר לחלק את החדר לפינות ייעודיות, למשל, פינת עבודה, פינת יצירה, פינת בנייה וכו'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ילד אסייתי יושב לפני כוננית ספרים בגובה נמוך. ShutterStock
מדפים בגובה שלהם לנגישות ללא סיוע/ShutterStock
שני כסאות ושולחן ילדים. John Kasawa, ShutterStock
ריהוט בפרופורציות נכונות ייצור עניין ושותפות בקרב הילדים בסידור החדר/ShutterStock, John Kasawa

צעד 2 - ריהוט ואחסון

בדרך כלל מאוד קשה לשמור על חלל שכזה נקי מבלגן במיוחד אחרי שהילדים השתמשו בו במשך כמה שעות. לטובת אחסון החפצים ושמירה על החלל נקי רצוי למקם לפחות שידה אחת, לא גדולה מידי, כזו שתתאים לפרופורציות החלל והילדים. כאן לקירות יש יכולת להיות הגב שמחזיק את כל חפצי הילדים. בעזרת מדפים קטנים ואולי גם שונים בגודלם ובגוונם תוכלו למקמם על גבי הקירות בגבהים שונים שמתאימים לגובה הילד, על ידי פעולה זו תיצרו לילדים עניין ושיתוף פעולה בסידור החדר, וספרייה לילדים מצד אחד, ושחרור שטח הרצפה מצד שני. בנוסף לפרטי האחסון הפתוחים והסגורים חשוב למקם לפחות פינה ישיבה אחת מסודרת עם כסא ושולחן שיאפשרו לילדים ליצור בצורה הנוחה ביותר. בנוסף, אפשר למקם בחלל עוד פינת ישיבה אחת פחות מסודרת ואפילו יותר קרובה לרצפה בעזרת פוך, או ספסל מרופד, מיטה קטנה, ועוד.

חדר ילדה ורוד עם טפטים ורודים. Sergey Chirkov, ShutterStock
טפטים מוסיפי תוכן/ShutterStock, Sergey Chirkov
קיר בהיר בחדר ילדים עם תיק טרולי, מתלה וזוג נעליים. Nadezda Cruzova, ShutterStock
קירות בהירים מחזקים תחושת מרחב וגודל/ShutterStock, Nadezda Cruzova

צעד 3 - מעטפת החדר

לבחירתכם מגוון רחב של גוונים לקירות החלל המיועד. חשוב לשמור על גוונים נעימים, קלילים, ובהירים, כאלה שיעזרו לאור היום לבלוט בצורה הנעימה ביותר. עדיף לוותר על גוונים כהים וחזקים כמו בורדו, חום, אדום עז, הם יכבידו על עיצוב החדר ועל תחושת המרחב והגודל. לטובת פעילויות יצירה, ואומנות מצד הילדים אפשר להלביש על לפחות קיר שלם אחד טפט שעליו ניתן לצבוע, לצייר, ולמלא את המשטח בצבעים שונים לפי בחירת הילדים. בנוסף קירות החדר לא צריכים להישאר ריקים מתוכן, כך שעל ידי שיתוף פעולה וקבל החלטות עם הילדים תמלאו את הקירות ביצירות הילדים, פרטי אמנות שיוסיפו להשראה בחדר, ובעצם כל מה שייצור עניין וזהות משפחתית.

חדר תינוק עם אהיל בהיר. Sklep Spozywczy, ShutterStock
גוף תאורה מרכזי יחיד במרכז התקרה ועם אהיל שיעניק לחלל אור חם ונעים גם בשימוש ממושך/ShutterStock, Sklep Spozywczy
חדר ילדים באדום לבם עם שתי מיטות ואהיל שידה באמצע. juan carlos tinjaca, ShutterStock
בנוסף לגוף מרכזי אפשר לצרף עוד תאורה דקורטיבית ופונקציונאלית/ShutterStock, juan carlos tinjaca

צעד 4 - תאורה נכונה

חדר המשחקים צריך להיות מואר לאורך כל חלקיו ואזוריו. בעזרת גוף תאורה מרכזי אחד שיורד מתקרת החדר ובמרכז החלל, ובשימוש במנורת הלוגן שתעניק לחלל אור חם ונעים לשהייה ארוכה, כך תפתרו את נושא האור ורצוי להתאים לנורה גוף תאורה בצורת אהיל, או כל מכסה מסוג אחר שייצור עוד עניין יצירתי לחלל. בנוסף לגוף מרכזי אפשר לצרף עוד תאורה דקורטיבית ופונקציונאלית כמו אהיל על שידה לצד המיטה או נורה עומדת מהרצפה שתעניק אור נוסף שיבליט פינה מסוימת בחלל, למשל פינת היצירה.

מובייל צבעוני לחדר ילדים. Tal Naveh, ShutterStock
מובייל צבעוני לחדר ילדים יוסיף עניין ומקוריות/ShutterStock, Tal Naveh
חדר ילדה ורוד עם מובייל תלוי. Natalia Kashina, ShutterStock
אל תחששו להכניס עניין וצבע לחדר, רק במינון נכון/ShutterStock, Natalia Kashina

צעד 5 - פריטים משלימים

השלב האחרון שקושר את כל חלקי החדר לצורה השלמה בעלת האופי הייחודי רק לכם, צריך להיות יצירתי ומעניין כך שכל הפריטים בחלל יוכלו להיות כמקשה אחת. קירות החלל יהוו דף חלק שעליו תוכלו לתלות פרטים ישנים, אוספים, פריטי משפחה, כך החלל יקבל את זהות המשפחה ושל הילדים. לטובת עניין נוסף בחדר ניתן לתלות מתקרת החלל מוביילים מקוריים שיוסיפו מקוריות לחלל המשחקים, קירות ייעודיים עם טפטים לצביעה, ובקיצור, אל תחששו להכניס עניין וצבע לחדר, רק במינון נכון.

(צילומים: Shutterstock)

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"
אינדקס עיצוב חדרי ילדים; אינדקס חדרי שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully