וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף איקאה נתניה המחודש: מי בא לפתיחה ומאיפה?

8.3.2012 / 17:22

על פי שיטת מיפוי דמוגרפי מתקדמת המבוססת על מדגם אותות סלולאריים שפיתחה חברת "טרנדאיט" הישראלית, מה שחשבתם על קהל קוני איקאה הוא ככל הנראה נכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה שלא הייתה התנפלות נוסח פתיחת סניף H&M בארץ, אתם כבר יודעים. למען האמת, פתיחת סניף איקאה נתניה המחודש כשנה לאחר שריפתו כליל, לא הייתה מה שציפו לו קברניטי הרשת בארץ ויח"צניהם. לא היו תורים שלא ניתן לראות סופם, איש לא חטף כל מיני מוצרים עם שמות משונים "רק שיהיה", והרצפה לא שקעה. היו גם מי שבאו סתם להציץ ולא ממש לקנות. אפקט סניף ראשון לציון ממשיך להתקיים.

אבל מי באמת הגיע ומאיפה?

על פי נתוני חברת טרנדאיט, סטארטאפ ישראלי הפועל מאז 2008 ומספק נתונים דמוגרפיים בזמן אמת ברמת דיוק של 85% ומעלה על בסיס מדגם אותות סלולאריים, המסקנות לא ממש מפתיעות. למעשה, ניתן לסכמן במשפט אחד מדוייק למדי: תושבי נתניה ממעמד הביניים אוהבים את איקאה שלהם!

כ-6,000 איש נכחו בסניף איקאה נתניה ביום פתיחתו המחודשת (ליתר דיוק, החל מעשר בבוקר, זמן פתיחת החנות, ועד תשע בערב, זמן הסגירה). מתוכם, לא פחות מ-43% מן הקהל שהגיע הם תושבי עירה של גברת פיירברג. כ-6% הם תל אביבים שככל הנראה לא יודעים איפה זה ראשון לציון. 13% הם מיישובים סמוכים כמו הרצליה, אבן יהודה, חדרה, כפר יונה וכפר נטר. כל השאר הם תושבי "ישובים נוספים".

העשירון העליון בארץ אולי מוציא הכי הרבה על מוצרים ושירותים, אבל כפי הנראה זה לא קשור לאיקאה. רק אחוז אפסי מבין 6,000 המבקרים נמנים על שני העשירונים העליונים. (לידע כללי, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2009, בעשירון העליון בישראל נכלל משק בית שהכנסתו החודשית הממוצעת היא מעל ל-28,000 שקלים נטו או מעל ל-37,500 שקלים ברוטו). סביר להניח שהמספרים המעודכנים לשנה הנוכחית גבוהים יותר.

רוב באי איקאה ביום הפתיחה המחודשת, כ-72%, הם מבין העשירונים השישי, השביעי והשמיני אשר הכנסתם הממוצעת נטו נעה בין 11,000 עד 15,000 שקלים, כלומר בני מעמד הביניים באופן מובהק. קהל זה הוא בעל יכולת כלכלית סבירה, אך אינו בעל השפעה או עושר יוצא דופן או ניכר לעין. דברים שניתן לומר בשקט גם על פריטי הריהוט, העיצוב וכל פתרונות האחסון של איקאה. הכנסתם, באופן מסורתי, נעה בין 75% ל-125% מההכנסה החציונית (קו ההכנסה שמחצית מהשכירים משתכרים מעליו ומחצית משתכרים מתחתיו).

לסיכום, השערות בדבר חיבתם של תושבי בירת השרון לרשת הענק השבדית (לא H&M, איקאה!) כמו גם חיבתם של בעלי ההכנסה הממוצעת פלוס מינוס מתגלות כנכונות.

השאר, בני העשירונים העליונים והעשירונים התחתונים, באים לאיקאה, כפי הנראה, בשביל הפריט היקר ביותר ש"לא נראה איקאה" ובשביל נקניקיית החמישה שקלים, בהתאמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חתך מאפיין של קהל הלקוחות. יו"ר איקאה רון הדסי, בעלי איקאה מת'יו ברונפמן ומנכ"ל איקאה שלומי גבאי ביום פתיחת הסניף המחודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully