וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה נתניה: התגעגעתם, אז למה לא באתם?

רוני קציר

6.3.2012 / 17:52

כשנה לאחר שריפה תמוהה, נפתח הבוקר לקהל סניף איקאה המחודש בנתניה. האם ציפיית מנהלי הרשת בארץ לקהל נרגש ושטוף געגועים התממשה? רק בערך

יח"צ - חד פעמי

צילום: אבי כהן
עריכה: בת גולן

בדיוק שנה, חודש ויום לאחר שנשרף כליל, נפתח היום סניף איקאה המחודש בנתניה. את פתיחת החנות החדשה ליווה טקס מסורתי של ניסור גזע עץ בחזית החנות, האופייני לפתיחת כל חנות איקאה חדשה בעולם, במעמד מתיו ברונפמן, הבעלים של רשת איקיאה ישראל, שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג ונוספים. (גבאי אגב, נשאר עם הכיפה מטקס קביעת מזוזה, מה שעניק גם לטקס הניסור ממד מקודש-מבוקש). ההתרגשות ניכרה היטב בפניהם של מי שצפו לפני שנה בעיניים כלות, בשריפת חנות הדגל הראשונה של איקאה בנתניה. הציפייה הברורה הייתה שהמוני מכורים לרכישות האינסטנט הזולות יחסית יצבאו על הפתחים, אך היו מי שלחשו בלאט בין הספות, "למה לא מחלקים הדומים בחינם, כמו בקיקה ביום הפתיחה, ואיך זה שאין מבצעים מיוחדים?" ובכך הספידו מבעוד מועד את הציפייה לפתיחה מרובת קהל.

מוקדם להספיד, כך הסתבר, בעוד המבקרים ריחפו בקלילות לתוך החנות, חמושים במבטים סקרניים ונחושים בדעתם לתור אחר כל חידוש ושינוי. אומנם לא נרשמה התנפלות המונית, אך בהחלט היה שם געגוע. רבים מהמבקרים הודו שחיכו בציפייה כבושה לפתיחת החנות החדשה, ונצפו גם אלה שחייכו בעיניים בורקות ומזוגגות למראה עוד מנורה פרחונית שאפשר לקנות (ולקוות שהיא תגיע הביתה שלמה ולא תתנפץ בדרך). לתוהים, המסלולים נותרו כשהיו, מפותלים ומפתים, גדושים במיני טובין ומותירים את המבקרים עם עגלה תפוחה וכיס קצת פחות. המסעדה עברה מתיחת פנים, כמעט הוכפלה בגודלה וצויידה במנורות איקאיות טיפוסיות להשלמת האווירה. עדיין לא תוכלו לערוך פה קניות בשבת, אבל תקבלו קפה עם חלב.

אחרי ככלות העור והתמונה, ניכר כי באיקאה יודעים לקלוע לטעמו של הקהל הישראלי. חוויות הקנייה המלווה בתחושה שהכל בהישג יד, הפיצ'יפקעס הקטנים שמעמיסים על העגלה בלי להרגיש (אחרי הכל מה זה עוד 30 שקלים בשביל מראה פותחן מסוגנן?) והמסעדה הכה רלוונטית בסוף המסלול מותירים תחושה חזקה שהחנות החדשה במחלף פולג תשחזר את ההצלחה של הסניף שעלה בלהבות, היחיד בתולדות הרשת שזה קרה לו.

ואף מילה על הנקניקיות בסוף.

"פעם ב-2,000 שנה נשרף סניף איקאה" - מנהלי הרשת על הפתיחה המחודשת

נזק שריפת איקאה: 475 מיליון שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איקאה נתניה 2012. פתרונות אחסון בלי ריח שריפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הריסת מבנה איקאה בנתניה, מרץ 2011. שלומי גבאי
פינוי הריסות הסניף הקודם לאחר השריפה/שלומי גבאי
פתיחת סניף איקאה נתניה המחודש: ניסור העץ המסורתי.
שישה נגד קרש. מת'יו ברונפמן, ג'רמי ברונפמן, מרים פיירברג, שלומי גבאי, מנהל ההקמה באיקאה העולמית דיויד אופוצ'ינסקי ושגרירת שבדיה בישראל אלינור המרשלד בעת טקס ניסור העץ מסורתי
  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully