וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב ממשיך: איקאה משיקה את הקטלוג שיביס את קיקה

לאחר שרשת הריהוט לבית, קיקה, השיקה את הסניף בצומת פולג, איקאה משיבים מלחמה עם קטלוג 2012, שמיישר קו עם מחירי הדירות וכולל 2,400 פריטים חדשים

הקטלוג החדש של "איקאה" לשנת 2012 יוצא בטיימינג מושלם, בדיוק כשהעמלק הכי גדול שלה, "קיקה", פותחת את שערי הסניף הראשון שלה בארץ. הרשת השבדית, שבמשך למעלה מעשור הצליחה לקרב את העם היושב בציון למראה האירופאי, מעדיפה שלא להישאר חייבת במלחמה הצרכנית על עיצוב הבית הישראלי. הקטלוג החדש שלה, שמופץ בימים אלו ל- 1.25 מיליון בתי אב בהשקעה של 8.5 מיליון שקלים ומתבסס לראשונה על מחקר מקיף, מנסה לתת פייט למותג הריהוט האוסטרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטלוג איקאה, נותן פייט לקיקה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת המחקר, שקדם להוצאת הקטלוג, מומחים ומעצבים מטעם החברה ביקרו במאות בתים ברחבי הארץ, על מנת לבחון את צורת המגורים והרגלי העיצוב וריהוט הבית של הישראלים. מהמחקר עלה, כי בשנים האחרונות חל שינוי דרמטי בסיטואציית החיים בישראל המאופיינת, לא עלינו, בחללים קטנים, צבירת רכוש וחוסר סדר. הקטלוג נעשה ביוזמת "איקאה" העולמית ומשקף מגמה בינלאומית שצועדת לכיוון קטן וחכם, אך עבר אדפטציה לישראל, ואם להודות על האמת, מחאת האוהלים בהחלט מעניקה לו רוח גבית הולמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדום של איקאה, אחד מ-2,400 הפריטים החדשים שינחתו בחנות. מחיר: 645 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן קפה, עוד פריט חדש שיגיע לראשון. מחיר: 1,295 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקטלוג השנה כולל 347 עמודים, המציגים תמונות של פתרונות עיצוביים, טיפים מילוליים ורעיונות פרקטיים לארגון נכון של חלל קטן, לצד 600 מוצרים חדשים, מתוך 2,400 שיגיעו טיפין טיפין במהלך השנה לחנות. בין הפריטים: הדומים ומיטות עם מקומות אחסון, שולחנות אוכל מתקפלים, ווים נשלפים ואלטרנטיבות יצירתיות לארונות בגדים.

נבירה בקטלוגים הקודמים של "איקאה" מגלה דו שיח, שהשבדית מנהלת באופן עקבי עם המצב החברתי. הקטלוג לשנת 2009 נעשה ברוח המשבר הכלכלי והתאפיין במחירים נמוכים במיוחד, כשהוא התהדר בסלוגן "הרעיון הגדול ביותר שלנו הוא המחיר הקטן ביותר". ב- 2010 הוא הצטמצם ל"למה לשלם יותר?" וב-2011 הוקדשה החוברת לנושא האקולוגי, כשהיא מציעה פריטים כמו גופי תאורה סולארית, סלי אשפה שעשויים מחומרים מחוזרים ומבחר רהיטים קלים להובלה ושינוע, תחת המסר "לחיי יום יום טובים יותר". קטלוג 2012, כאמור, מכוון לחללים קטנים, בהתבסס על מצוקת הדיור העולמית. "איקאה", בתגובה, מכריזה "בית לא צריך להיות גדול, אלא מעוצב בחוכמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת הגשה לחלל קטן של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרעיונות החדשים של רשת הריהוט לא נשארים על דפי הכרומו הריחניים בלבד. באולם התצוגה שבראשון לציון נבנו שלושה סוגי דירות לדוגמה, הממחישות כיצד ניתן ליישם את הפתרונות מהנייר - הלכה למעשה. לכל אחת מהדירות נתפר סיפור חיים משלה, הכולל דיירים בעלי תחביבים והרגלי חיים שונים. הדירה הקטנה ביותר, בעלת שטח מינימלי של 22 מ"ר, הוקדשה לסטודנטית ב"תדמור", ולפיכך במטבח שלה ניתן למצוא משטח עבודה מרווח במיוחד ופתרונות לאחסון כלי הגשה ואוכל. ספת הסלון שלה היא גם חדר השינה. במשיכה קלה ופשוטה הרהיט הדו שימושי נפתח למיטה ולמרגלותיה, הונחו אפילו זוג נעליים להשלמת התפאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת הגשה לחדר משפחה של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדירה השנייה, שהוקמה בחלל התצוגה, משתרעת על פני 35 מ"ר. היא מיועדת לזוג צעיר וכוללת חדר שינה, סלון ומטבח קטן. כמעט כל הקירות בה נוצלו לטובת ספריות וארונות אחסון לדיסקים וספרים. במקום שולחן אוכל גדול, שעלול לחסום את החלל, מיקמו בדירה הזו שולחן בר מנירוסטה עם ארבעה כיסאות בר, שאינם מכבידים על החדר.

הדירה הגדולה ביותר נאמדת על 55 מ"ר ומיועדת לזוג עם ילדה בת ארבע. בשל הארגון שנבחר עבור חדרי הבית, החלל הקטן אינו מזכיר מחסן עמוס או תא מעצר צפוף. למעשה, העדות היחידה לילדה הקטנה, מלבד חדר השינה הוורדרד, הם מגנים בצורה של כפות ידיים, הצמודים לזוויות שולחן הקפה שבסלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בד מאוייר של איקאה, עוצב בשיתוף עם סטודנטים משטוקהולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקינוח, חידוש נוסף, שניתן למצוא השנה בקטלוג הנוכחי, הוא שיתוף פעולה ייחודי עם סטודנטים לעיצוב ממכללת בקמנס בשטוקהולם (Beckmans College of Design). במהלך סדנה בת יומיים, שנערכה על ידי "איקאה", 22 סטודנטים שרבטו מאות רישומים צבעוניים, שחלקם הודפסו על גבי בדים עשויים 100% כותנה. אלו מוצעים למכירה, עבור מוצרי טקסטיל שונים, כגון: מפות, וילונות ועוד.

"קיקה", הצ'ילבה של "איקאה", פותחת את הסניף הראשון בארץ והישראלים מתנפלים.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully