וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנ"ך השבדי

ענת ניר

9.10.2010 / 8:47

קטלוג איקאה מופץ מדי שנה במדינות רבות בעולם, אך עם זאת, הוא שונה ממקום למקום. מה מייחד את קטלוג איקאה ישראל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שהקטלוג החדש של איקאה הופץ ב-1.25 מיליון בתי אב בישראל, אבי בר ששת, מנהל המותג של איקאה ישראל הצטרף לנציגים מ-37 ארצות אחרות, שמיהרו לעלות על מטוס לשבדיה כדי להתחיל בהכנות לקטלוג שיצא בשנה הבאה. הפקת הקטלוג מורכבת עד כדי כך שנדרשים 12 חודשים בהם הצוות השבדי, כמו גם הצוותים המקומיים במדינות השונות, עמלים לקראת המגזין החדש. העבודה עליו מתחילה בפגישה בה נמסר הבריף הראשוני לעוסקים במלאכה ומסתיימת עם הדפסת כל הקטלוגים בשבדיה והפצתם למדינות השונות. 60 גיליונות כבר הופקו בצורה זו על ידי איקאה. בישראל, זוהי הפעם ה-11 שבה הקטלוג מתפרסם. תקציב ההפקה המקומית של הגיליון עומד על כ-10 מיליון שקלים, סכום פעוט בהשוואה לעלות ההפקה בשבדיה, שם מקימה איקאה סט רב מימדים המאכלס חדרי תצוגה המורכבים בשלמותם לצורך הצילומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שמרית גל, מנהלת השיווק של איקאה בישראל, ההשקעה הרבה בצילומי הקטלוג נעשית לא רק כדי למשוך לקוחות פוטנציאלים לחנות, אלא על מנת להעניק השראה לכל מי שמעיין במגזין, גם אם הוא לא מתכנן כרגע לעצב מחדש את הסלון "הקטלוג הוא מגזין עיצוב לכל דבר. אנשים שומרים אותו למשך שנים כך שהוא הרבה מעבר לכלי שיווקי, הוא ממש תנ"ך. הייתה בשנה שעברה איזושהי פריקית שגרה בארץ, ששמרה קטלוגים עוד מגרמניה ויש לה כבר איזה 30 קטלוגים. היא משוגעת על איקאה. היא לא חושבת רק מוצרים, אלא על כל הפתרונות והרעיונות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חדר ילדים עם מיטת תינוק מקטלוג איקאה 2011. חינוכית 23
חדר ילדים עם מיטת תינוק מקטלוג איקאה 2011/חינוכית 23

כדי שהקטלוג ימחיש באופן המדויק ביותר את אורח החיים בישראל, נעשית עבודת מחקר מקיפה על מנת לאפיין את העדפותיו והרגליו של הציבור המקומי. פרופיל הצרכן הישראלי כולל נתונים כמו גודל הסלון הביתי הממוצע, חלוקת אזורי העבודה במטבח ומספר הרהיטים בחדר השינה. "הציבור בארץ צובר הרבה מאוד דברים," מעיד בר ששת. "סיטואציית האירוח וההתארחות פה שכיחות. אנחנו הרבה יותר פתוחים ולכן אלו הפידבקים שאנחנו מעבירים כדי שהתמונות שיגיעו סופית לקטלוג ישקפו באמת את החיים שלנו. נעשית עבודת תוכן רצינית מאוד כדי להתאים את קטלוג איקאה לאבו דאבי, סעודיה או נורבגיה וגם שקטלוג איקאה ישראל יתאים לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השקפת העולם האותנטית ממשיכה גם מחוץ לדפי המגזין, בעיצוב החדרים בחנויות איקאה. צוות העיצוב מחליף את התפאורה בחדרים לפחות שלוש פעמים בשנה, כאשר בכל פעם עומד העיצוב החדש למבחן. "לפני שמתכננים חדר נמסר בריף למחלקת העיצוב שלנו שבו מתואר סיפור דמיוני של מי חי בחדר הזה", אומר בר ששת. "האם מדובר בזוג הורים עם ילד, ברווקה, בחברה צעירים אחרי השחרור. על סמך הבריף הזה מחלקת העיצוב יוצאת לעבודה". בסיום המלאכה מתחיל מעין משחק ניחושים. קבוצת מיקוד מיוחדת מבקרת בחדר המעוצב ומשערת למי החדר שייך. "המבחן הוא אם הצלחנו להעביר את המסר של מי בעצם מתגורר בבית הזה". מסבירה גל. יתכן שלא כולם ירצו לגור בחדר מעוצב שנראה כאילו הרגע יצא מבין דפי הקטלוג, אבל גם בחדר כזה, כמו במגזין הבינלאומי, ניתן למצוא יחוד אישי וטעם טוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully