וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות בוגרים: מערכת תה חכמה

מיכל המר

14.7.2013 / 14:12

חשיבה על העתיד, ניצול משאבים טבעיים, פתרונות ניקוי חדשים ואפילו שינה בריאה יותר. הפרויקטים הנבחרים של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון אבני - כתבה שלישית בסדרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספסל, גוף תאורה ומערכת הטענה למכשירים ניידים לרווחת התושבים, עדי טרנוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לעיצוב תעשייתי של מכון אבני לאמנות ועיצוב, תציג השנה עבודות הבוגרים הטריים בשני מסלולי התמחות: מסלול "מעצב יוצר" העוסק בהגות ושיח על התחום ומסלול "פיתוח מוצר" העוסק במסורת עיצוב מוצר קלאסית. עבודות הגמר של הבוגרים משלבות טכניקות עבודה שונות שנרכשו במהלך הלימודים במכון ומשקפות את חייהם ואת האג'נדות שמעסיקות את דור מעצבי העתיד, כמו למשל יוקר המחייה, חיסכון באנרגיה, חברה שיתופית ועוד.

לא רחוק היום שנראה את הפרויקט של הבוגרת עדי טרנוס ברחבי ערים שונות בעולם. עדי בחנה ערכים "ירוקים", ולמעשה ניסתה לקרוא תיגר על מצב אנרגיית החשמל שמיוצר היום משריפת דלקים. SOLAIS הינה מערכת מודולרית אוגרת אנרגיה המוטמעת בשדרות בהן תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים רבה, ומשולבת כמשטחי דריכה ורהיט רחוב. המערכת ממירה אנרגיה קינטית לחשמל ולמעשה מספקת חשמל על ידי התושבים עצמם ולשרותם. הרהיט שעיצבה משלב ספסל, גוף תאורה ובבסיסו מקומות הטענה המאפשרים לתושבים טעינת מכשירים ניידים המייצרים אינטראקציה בין המשתמשים השונים לסביבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת תה חכמה, שרי מנור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרויקט של שרי מנור עוסק במושג הזיכרון, כפי שהמשתמש יוצר אותו באופן אינדיבידואלי. הפרויקט מציג מערכת תה קינטית המורכבת כלי זכוכית בניפוח דופן כפולה וחומר המגיב לחום ולתנועה. כאשר מוזגים תה חם לכוסות הזכוכית, מתחמם החומר שבתוכן, והופך נוזלי. הבסיסים החרוטיים מסתובבים על צירם והחומר מתפשט באופן רנדומאלי בתוך הדופן הכפולה. כאשר הכוס מתקררת החומר מתייצב ולמעשה כל כוס הופכת להיות "ציור" צבעוני שונה, המבטא את זיכרון השימוש הייחודי שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי לאטקס, דותן כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרוייקט של דותן כהן נולד מתוך התבוננות בכוויות וצלקות, ומתוך מחשבות על יחס החברה לפגמי גוף אלה. כתוצאה מכך, עיצב דותן נעלי לאטקס בעזרת לאטקס נוזלי, הנראה כעור אדם ובנוסף, העתיק טקסטורות של סוגי עור שונים ויצר נעליים בעלות אסתטיקה לא שגרתית. אלו נראות כקרומים רפויים, כעור שני מצולק ואנושי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת לילה היוצרת "שקיעה מדומה", הדס בר אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדס בר אילן גילתה כי חשיפה לתאורה בשעות הלילה מעכבת הפרשה של מלטונין, המעכב גידול תאים סרטניים. הפרויקט שלה המכונה "למלא את החסר" מושפע ממשפטו של לאו צה "לעיתים היש הוא רק תירוץ ואריזה, והאין הוא האוצר האמיתי". בחיבור בין פשטות למילוי 'החסר', פיתחה הדס מנורת לילה היוצרת 'שקיעה מדומה'. המנורה שיצרה עשויה בניפוח זכוכית ומורכבת משני מיכלים שונים בצורתם, אך זהים בנפחם, המחוברים בשני צינורות דרכם עובר נוזל מוליך. בדומה לשעון חול, כשהופכים את המנורה, זורם הנוזל למיכל התחתון, העגול. הנוזל סוגר מעגל חשמלי למשך 15 דקות, שהן משך זמן הירדמות ממוצע של אדם. עם סיום מעבר הנוזל, יפתח המעגל החשמלי והנורה תכבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצורי דימיון רכים לילדים, שיר רבני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחבת עולמו הפנימי של הפעוט, שיר רבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יצורי דמיון" היא סדרת בובות רכות לפעוטות, אותם עיצבה שיר רבני. באמצעות צורה, מגע וצבע תורמות הדמויות לפיתוח הדמיון והרחבת עולמו הפנימי של הפעוט. יצורים אלה שואבים השראה מחיות תת-מימיות קסומות ונועדו ליצור מאגר דימויים עשיר, הנתון לפרשנות, האנשה ושינוי. במהלך הפיתוח נוצרה אורגניות חדשה, שנבעה מפירוק והרכבה מחדש של צורות, נפחים, בדים וטקסטורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשרות ישיבה ונדנוד עם מנגנון סאונד לניתוק והרגעות במרחב הציבורי, איה לשם/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט "תווך" של איה לשם, עושה שימוש בחללי ביניים במרחב הציבורי לטובת אתנחתא קצרה. בעזרת חבלי כותנה קלועים התלויים בגבהים שונים מהתקרה, המאפשרים ישיבה ונדנוד, נוצר התווך שהוא מקום ניטראלי, המשמש להפוגה, השתהות פיזית ורגשית. בקצה כל חבל קשר "ראש טורקי" ובתוכו מוטמן מנגנון סאונד, התורם לתחושת הניתוק החיצוני והחיבור הפנימי.

התערוכה תוצג עד ה-21 ביולי בין השעות א-ה 10:00- 13:00, מכון אבני לאמנות ועיצוב, אילת 23, תל אביב

תערוכת הגמר של שנקר וסמינר הקיבוצים

תערוכת הגמר של מכללת הדסה והמכון הטכנולוגי, חולון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully