וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לישון טוב? 5 צמחים שממש כדאי לשים בחדר השינה

6.2.2023 / 17:20

אם אתם רוצים לשפר גם את איכות השינה שלכם וגם את הנראות של חדר השינה שלכם - הנה פיתרון שהורג שתי ציפורים במכה אחת: הצמחים שהכי מומלץ לגדל בחדרי שינה ומשפיעים לטובה על השינה

חדר שינה עם מיטת ברזל והרבה עציצים. ShutterStock
מדובר בווין ווין - זה גם נורא יפה וגם אולי יעזור לכם לישון טוב יותר. חדר שינה עם הרבה עציצים/ShutterStock

עציצים וצמחייה יכולים לעשות שינוי מאוד גדול בנראות ובעיצוב של כל חלל, אבל בחדר השינה שלכם יכול להיות להם יתרון נוסף וחשוב. שינה כידוע, היא אחד הדברים החשובים בחיינו ואחד ההכרחיים להתנהלות היום יומית. מי שלא ישן מספיק שעות בלילה עלול לגלות שזה פוגע לו בכל מיני תפקודים יומיומיים: מעצבנות וחוסר ריכוז דרך, תאבון מוגבר לג'אנק ועד פגיעה במערכת החיסונית. אבל לתורת השינה רבדים רבים. אחד מהם תלוי בכם - ובעיצוב חדר השינה שלכם.

אז מעבר לעיצוב נכון, למיקום המיטה בהתאם לחלון או לדלת, שילוב של מצעים נעימים ונוחים וצבעים מתונים יש גם צמחים ופרחים שאם רק תשכילו להניח אותם בסמוך למיטה תזכו לשינה שלווה יותר. ובגלל שהיום גם ט"ו בשבט - אז אספנו רשימה חגיגית ומדוייקת של צמחים שלהצבתם בחדר השינה יהיו כמה יתרונות - הם גם יראו מעולה וגם ישפרו את השינה שלכם:

1. לבנדר

עציצים. ShutterStock
כבר נרגענו. עציץ לבנדר/ShutterStock

צמח הלבנדר בעל הפרחים הסגולים עשוי לעזור לכם להירגע. לבנדר טרי כמובן עדיף על יבש שכן, אפקט הפרחים והניחוח חזק יותר. יש להניח את עציץ הלבנדר במקום שחשוף לאור בחדר השינה שיחזיק מעמד.

צריכים להכניס יותר אור לבית שלכם? הנה כל הדרכים לעשות את זה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

2. ספטיפיליום

צמחים. ShutterStock
מטהר אוויר טבעי. ספטיפיליום/ShutterStock

מלבד העובדה שמדובר בצמח יפהפה שיוסיף טונות של סטייל לחדר השינה, יש לו יכולות לטהר אוויר טבעי, הוא סופח כימיקלים מזיקים ומשחרר חמצן מטוהר לאוויר. ספטיפיליום בעל הפרחים הלבנים תורם לנשימה קלה יותר במהלך השינה. הצמח יכול לצמוח גם באזור שלא שופע באור - מושלם לחדרים חשוכים יחסית. יש להשקות אותו פעם בשבוע והוא עדיין יפרח.

3. לשון החותנת (סנסיווריה)

צמחים. ShutterStock
השם לא משהו, אבל הלוק? וואו. לשון החותנת/ShutterStock

למרות שרוב הצמחים משחררים את החמצן במהלך היום ופחות בלילה, הצמח הזה עם העלים הארוכים משחרר חמצן כל הזמן - גם כאשר אתם ישנים. מדובר בצמח שיכול לגדול גם עם מעט מאוד אור, מה שהופך אותו למתאים לכמעט כל חלל, ותאמינו או לא - פעם בשבועיים מנה של מים מספיקה לו. הכי low maintenance שיש.

4. יסמין ורוד

צמחים. ShutterStock
זקוק להרבה שמש ומים. יסמין ורוד/ShutterStock

לא רק שמדובר בפרח קטן, עדין ורומנטי שיוסיף שיק ליד המיטה שלכם יפה - ריחו של הפרח מרגיע. ולסובלים מחלומות קשים הוא עשוי להרגיע גם אותם. הצמח זקוק לשמש ומים באופן קבוע, אז כדאי לבדוק קודם שחדר השינה שלכם עונה על התנאים.

5. גרדניה

צמח גרדניה. ShutterStock
תעזור לכם להרדם. גרדניה/ShutterStock

ניחוחו העדין של פרח הגרדניה יעורר לכם את החשק לצנוח לשניה גם אם אתם לא גמורים מעייפות. ריחו המשכר בעל יכולות מרגיעות. מדובר בפרח שכל אחד ישמח לקבל אך רק מי שיכול לטפל בו יחזיק בו ליד המיטה. הגרדניה נחשבת לצמח קצת מפונק, היא זקוקה להרבה אור בהיר, אבל לא ישיר, כי יש סיכוי שזה יצרוב את עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully