וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גו בייבי: האירופאים עושים מעט ילדים אבל מעצבים להם המון פריטי ריהוט

שבוע העיצוב שנערך במילאנו הציג השנה בצעד יוצא דופן קולקציות לתינוקות וילדים. מעצבים גדולים נרתמו לעצב פריטים לקטנטנים ומה שמפתיע הוא ששיעור הילודה באירופה נמוך - אז למי מעצבים את כל הטוב הזה?

יוטיוב

(בווידאו: הקולקציה של מרסל וונדרס לCybec)

החיים הטובים הם מוטו בקרב האיטלקים (La Buona Vita). אפשר להבין זאת מיד עם משב האספרסו הראשון ששואפים בארץ המגף. האוכל אנין, הבגדים מקוריים, הרהיטים מוקפדים, האדריכלות ציורית והאווירה כללית משכרת. עד כאן הכל קסום. אבל כשזה מגיע לילדים או אז, יש כאן גבולות ברורים. באיטליה, ובמיוחד במילאנו הבמביני לא נראים בכל מקום. אין להם נציגות יתר בקניונים ובמרכזים המסחריים כמו בישראל למשל, וקווי הגזרה שלהם תחומים בעיקר בפארקים ובגני השעשועים. למה? כי ילדים מלכלכים, עושים רעש ומפריעים למבוגרים לחיות את חייהם.

יתרה מכך, שיעור ההפריות באיטליה אינו נמנה בין הגבוהים. כשבני זוג מקומיים מתקשים להיכנס להריון הם לא אומרים נואש, הם מוצאים אלטרנטיבה אחרת של אימוץ כלב על פני תהליכים הורמונליים מייגעים. אז הפמילייה האיטלקית מצטיירת כרבת נפשות, אך בפועל התמונה מעט שונה. זאת למעשה הסיבה שדי מפתיע ואף מרגש לראות בשבוע העיצוב שנערך במילאנו בחודש שעבר התייחסות מיוחדת לילדים. שבוע העיצוב שנערך בבירת הסטייל הבלתי מעורערת נחשב לאירוע מכונן, שממנו יוצאות למעשה הבשורות הגדולות בתחום. אחד הספוטים הגדולים הופנו השנה כאמור על הדור הבא. נציין בהזדמנות זאת כי בשנה שעברה נולדה הסנונית הראשונה. במוזיאון הלאומי למדע הוצגו מספר פריטים לילדים וכן, נפתחו פעילויות עבור הקטנטנים. המושכים בחוטים ראו כי טוב והבינו את הפוטנציאל העסקי של פלח השוק הזה ומכאן, אין תמה שהשנה עיצוב עבור תינוקות וילדים קיבל חיזוק משמעותי.

פריטים לילדים בעיצוב מרסל וונדרס. מערכת וואלה!
גם אם אין לכם ילדים סביר להניח תאהבו את הפריט הזה/מערכת וואלה!

מעצב העל ההולנדי מרסל וונדרס מעולם לא עיצב לילדים, אם כי די מפתיע כי בכל זאת מדובר במעצב המייצר פריטים עם חוש הומור, צבעוני ואולי קצת ילדותי. בשנה שעברה עיצב וונדרס נדנדת סוס עץ עצומה שניצבה בפתח הביתן של המותג אותו הוא מוביל - Moooi ברחוב ויה סבונה שבמתחם טורטונה בעיר. "מי אמר שהצורך להתנדנד מסתיים לנו בילדות?" אמר אז המעצב בראיון לוואלה! בית ועיצוב. אבל כנראה שבלוטות החשק התעוררו בקרבו כבר אז והנה, השנה וונדרס השיק ליין מיוחד של פריטים לזאטוטים.

את הקולקציה עיצב וונדרס עבור חברת סייבק (Cybec). היא כוללת כיסא נדנדה, כיסא אוכל, בובות משחק ואפילו חזיר קטן לאחסון הצעצועים. אלא שבאופן מפתיע הליין החדש נקרא "קולקציית הורים". וונדרס, שאמנם אוהב ילדים, חשב במקרה הזה על ההורים, שמעוניינים להעניק לבית לוק יצירתי ולהעביר אותו גם לדור ההמשך עם קריצה הומוריסטית. הרעיון הוא לשמור על בית מסוגנן גם כשמצטרף אליו יצור קטן. הפריטים החדשים מקושטים בהדפסים ורקמות של פני מפלצות צבעוניים, שמלווים את וונדרס בשנים האחרונות גם ברהיטים למבוגרים שהוא מעצב. וונדרס, שהוא עצמו אב לנערה מתבגרת בת 17, לא מתכוון להתפתח בתחום הזה, שכן, מדובר במהדורה מוגבלת. חשוב להבהיר שמחירם של אלו איננו שווה לכל כיס וסביר להניח שתהפוך לפריט אספנים או אפילו מקור להעתק לא רע.

עוד באותו נושא

לראיון המלא עם מרסל וונדרס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרסל וונדרס התאהב מיד ברעיון של עיצוב לילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדברים המפתיעים שנתגלו באירועי העיצוב במילאנו היה מתחם שלם שהוקדש לעיצוב העגלה. המיצג שזכה לכינוי Let's go kids נאצר על ידי לוקה פואה, מנהל המסלול המתקדם לעיצוב צעצוע בפוליטכניון שבמילאנו. הוא כלל מוצרים חדשניים ואפשרויות רחבות יותר של יחסים בין המבוגרים עם הנוסעים הקטנטנים. בובות של הורים הופיעו בשואו הזה מוארות במגוון תאורות צבעוניות אבל אזכור לתינוקות או ילדים נעלם כליל. העגלות המעוצבות עשו חשק להיכנס ולהתגלגל בתוכן, כמו היו רכבים מתקדמים. היו אפילו דגמים של עגלות לכמה פעוטות ביחד - הגלגול המתקדם של עגלות הילדים המשותפות המוכרות מהקיבוץ הישראלי. בובות של ילדים אגב לא היו, ככה זה במדינה שהילדים בה הם לא הצד החזק אבל העיצוב דווקא כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם שלם של עגלות מתקדמות - Let's go kids/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשרויות רחבות של יחסים בין המבוגרים עם הנוסעים הקטנטנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמד המעצבות השבדיות סופיה לגרקביסט ואנה לינדגרן מסטודיו Front שמעצבות עבור המותגים הגדולים על בסיס קבוע הפתיעו השנה עם עיצוב של סוס נדנדה עבור המותג Gebrüder Thonet Vienna. מבקרים רבים התעכבו על הסוס הייחודי. העיצוב, כמו שאופייני לעבודת המעצבות מינימליסטי. אין טעם לחפש בו את הלוק הנוסטלגי והמוכר של סוסי הנדנדה אבל יש בו בהחלט פרשנות חדשה, אחרת ובעיקר אסתטית. למותג הווינאי יש מסורת ארוכה של עבודה בעץ מכופף ומכאן, נוצרה נקודת המוצא של צמד המעצבות. השלב הבא היה כיסא הנדנדה הקלאסי של המותג שהיווה להשראה ויזואלית. "סוס נדנדה הוא צעצוע ישן אך אהוב על כל הילדים לאורך ההיסטוריה" ציינו המעצבות במהלך ההשקה בשבוע העיצוב במילאנו, "יחד עם זאת רצינו להפגיש את המורשת הארוכה של החברה עם חדש דור". אז הדור החדש יאלץ להתמודד עם נדנדת סוס ללא פנים או זנב ועם ביטוי חדש לחיה האצילה. שוב, כמו בעיצובים של וונדרס, יש סיכוי שילדים לי יהיו הצרכנים היחידים של הסוסים המתוקים האלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוסי נדנסה בעיצוב סטודיו Front/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאגיס, מותג העיצוב האיטלקי מציין השנה יום הולדת 40. חלק מהאירועים צוינו בחגיגות רבות במהלך שבוע העיצוב שבמילאנו ובעיקר החיו פריטים שונים שזכו לתשומת לב מיוחדת. חלק מאלה שהוצגו על במות גבוהות בביתן המותג היו מיועדים לילדים. ביניהם מריצות, שרפרפים וכיסאות צבעוניים מלאים בחן ולפעמים אף בהומור שמעלה חיוך. אפרוחים וכלבלבים שמיועדים לישיבה, בהחלט יתרמו לעיטורו של כל חדר אנמי של ילד או ילדה. תמהיל הפריטים שקיבלו בולטות היה ברור והוא שהוכיח שגם מאגיס מכוונת לילדים השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפרוחים צבעוניים שאפשר לשבת עליהם. 40 שנה למאגיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבחרת מעצבים מובילה הכוללת את פיליפ סטארק, אוקי סאטו, פיירו ליסוני ופירוצ'יו לביאני נרתמה השנה לעצב קולקציה מתוקה להפליא המיועדת כולה לקטנטנים. היוזמה הברוכה הזאת לא הגיעה מיוזמת המעצבים אם תהיתם, אלא ממותג העיצוב האיטלקי קרטל. בכל המותג - קלאודיו לוטי החליט להרים את הכפפה ולהקדיש קולקציה שלמה לילדים. השהייה המרובה עם הנכדים השפיעה על לוטי וכשיש לך את מותג הרהיטים הכי נחשק בעולם אז מי אם לא אתה תעצב גם במידות קטנות הרי. וכך, נולדה הקולקציה. פיליפ סטארק עיצב נדנדות, כיסאות ושולחנות, אוקי סאטו מסטודיו ננדו עיצב סוסי נדנדה ורהיטי סמיילי, פיירו ליסוני אחראי על מכוניות וטרקטורים קטנים ולביאני יצר שולחן שנבנה מקוביות משחק וגופי תאורה. הכל נעשה על טהרת הפלסטיק כמובן, בכל זאת מדובר ב-Kartell.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטי סמיילי בעיצוב סטודיו אוקי סאטו ל-Kartell/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה מאויירים בעיצוב ופירוצ'יו לביאני ל-Kartell/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוסי נדנדה בעיצוב אוקי סאטו ל-Kartell/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully