וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוף פה: כשצפיפות אוכלוסין הופכת לאמנות

11.1.2015 / 9:45

תשכחו כל מה שידעתם על גרפים משמימים של צפיפות אוכלוסין, מהיום תוכלו לקרוא את הנתונים בדרך מאתגרת וצבעונית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפיפות אוכלוסין על פי חברת LSE סיטיז/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אנחנו לא תיארנו לעצמנו כמה יפה יכולה להיות צפיפות: המרכז הבריטי "LSE סיטיז" המתמחה במחקר ובפעילות מייעצת בתחומים עירוניים, פרסם לאחרונה תיאור גרפי מדהים של צפיפות האוכלוסין בעולם באופן פשוט וגאוני בהרבה מכל סיכום פשוט של נתונים מספריים. הצפיפות מוצגת באמצעות ריבועים פשוטים ועליהם "גורדי שחקים" גרפים המציגים תמונה מעניינת אך לא בהכרח נכונה: ערים צפופות כמו ניו יורק והונג קונג אכן כוללות בתוכן גורדי שחקים עצומים, אך הבניינים הגרפים" של מומבאי גבוהים מהם בהרבה, למרות שהעיר מתהדרת בהרבה פחות גורדי שחקים שכאלה. זאת במידה רבה משום שבתיהם של תושבי העיר ההודית קטנים בהרבה מהממוצע מהערים האחרות המופיעות במיפוי ובית סטנדרטי במומבאי תופס מ"ר מצומצם.

מרכז LSE סיטיז מתמקד בפעילותו באופן שבו עיצוב הערים משפיע על החברה, על התרבות ועל איכות הסביבה. במסגרת עבודתם נעשים מחקרים רבים שלעיתים מוצגים בדרכים יצירתיות, בדומה לגרף המדובר. ניתן לראות בו את הגיוון בין הערים ואת אופן הבנייה השונה ברחבי העולם. התרשים הוא דוגמה גרפית מצוינת לשוני בין הערים הנובע מאילוצים טיפוגרפיים ייחודיים, ממערכות תחבורה ותשתיות וממסורות של תרבות עירונית, שהשפיעו בין היתר על הצפיפות בערים.

"הצפיפות משתנה מאוד בערים צפופות מאוד כמו הונג קונג, מומבאי ובאזורים מרכזיים כמו באיסטנבול ובשנגחאי לערים בעלות צפיפות נמוכה בהרבה, דוגמת לונדון", נכתב באתר המרכז הבריטי. "באיסטנבול, בניו יורק ובהונג קונג רואים כיצד אילוצים טופוגרפיים גורמים לצפיפות המוצגת ב'קוצים' הגבוהים בגרף. בסאו פאולו ובמקסיקו סיטי נראה כי הצפיפות מתפרסת באופן דומה, אך קו הרקיע של סאו פאולו מלא בניינים רבי קומות לעומת זה של מקסיקו סיטי. מכאן ניתן להסיק כי צפיפות יכולה להופיע במגוון סוגי בנייה.

מן הראוי לציין כי המרכז הבריטי הוא לא הראשון למפות ביצירתיות את צפיפות האוכלוסין בעולם. בעוד שב-LES סיטיז, בחרו להציג את הגרף שלהם מטפס כלפי מעלה, גולש באתר החדשות והבידור "רדיט" (Reddit) המבוסס על תוכן גולשים, הפך את התמונה. הגולש, המכונה "resticteddata" "טפטף" את הצפיפות מתוך היבשות בצבעים לא מחמיאים הזולגים על פני המסך. האורך והצבע של כל "נזילה" מציינים את האזורים הצפופים יותר: הצבע יהפוך כהה יותר באזורים צפופים יותר. הנתונים בשני הגרפים לא שונים זה מזה במיוחד או מפתיעים, אבל הם בהחלט הופכים את חווית ניתוח הנתונים למהנה בהרבה.

מגדלים התאומים קמים לתחייה בדובאי
כך נראה המגדל החדש של משפחת בן לאדן
צפו: הפנטהאוס הגבוה ביותר במערב

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפיפות מטפטפת על פי resticteddata/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully