וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שייצא עשן

שלי איבגי-תבג

29.10.2006 / 11:07

הם כולם משמשים את חלקנו האחורי ורק נראים אותו דבר - כיסאות לסטודנטים חרשנים. מ-100 ועד 26,000 שקל

כיסא המשרד הביתי הוא לרוב די בנאלי ופונקציונלי, ואם תעצמו את העיניים קרוב לוודאי שתעלה לנגד עינכם תמונה אחת סטנדרטית של כיסא מרופד מסתובב, במרקם צמרי (וידוי קל: אני יושבת על אחד שכזה בעודי רושמת מילים אלו).

הם באמת נוחים, נפוצים ונותנים מענה לא רע להולכים על שתיים שכמונו, הסובלים קשות מעולם מודרני, שמחייב פוזיציות שאינן כוללות טיפוס על עצים והיתלות בענפים. הבעיה היא שהם לא מי יודע מה סקסיים. מעטים היצרנים שפורצים את הקו המוכר והשגור ויוצאים למחוזות העיצוב הפרוע.

לרגל פתיחת שנת הלמודים האקדמאית ובניסיון למצוא שדרוג לכסא המשרד הביתי, פתחנו במסע חיפושים אחר הוורסיות היותר מוצלחות שלו, ובדקנו כיצד ניתן לכתוב עבודה סמינריונית בצורה הנוחה והמסוגננת ביותר.

היפים והאמיצים

הם אולי לא תמיד מאוד ארגונומיים ולא הכי אורטופדיים, אבל הם יפים ושונים והם ישתלבו בחינניות בפינת העבודה, הרבה יותר טוב מהאבטיפוס המשעמם:

הכיסא הצבעוני ג'ק “JACK” הוא יצירתן של חן דנון ויפעה לוין, בוגרות המכון טכנולוגי-אקדמי בחולון, שנוצר עבור תחרות שערכה חברת "וקסמן", המייצרת ריהוט משרדי, והוא זכה במקום השני.

ג'ק מחבר בין האווירה המשרדית בחלקו התחתון, והתחושה הביתית בחלקו העליון, על ידי שילוב צורות וחומרים שונים, ומשולב בכיסא גובלן עבודת יד. אמנם, לא ניתן לרכוש את הכיסא החביב הזה, אבל הוא מעורר השראה ולא יכולתי להתאפק שלא להדגים באמצעותו את האופציה המעוצבת ובמקביל לקדם את הדור הצעיר של המעצבים. טלפונים: חן 050-6663102; יפעה 050-5671424.

ברשת איי די דיזיין מצאתי את כיסא BASIC – כיסא במראה היי טקי, נייד ומתכוונן, עם שילוב של מסגרת ורגל מתכת עם ריפוד PVC דמוי עור. ניתן להשיג בצבעי שחור ולבן. (מחיר: 799 ש"ח).

חברת "קליגריס" האיטלקית ב"דיזיין סנטר", מתגאה בייבוא של כיסאות משרדיים, שכוללים התכווננות בכל צורה אפשרית (כמו הזזת הידיות לכיוונים שונים) ואוורור המושבים בגב באמצעות רשת העשויה מ-pvc. כל הכיסאות המשרדיים מגיעים עם גלגלי סיליקון, אשר מטרתם היא להגן בצורה מרבית על משטחים רגישים, כמו פרקטים, שטיחים או ריצוף עדין. בין הדגמים:

דגם AIR - כיסא מנהלים במראה צעיר וקליל, שבסיסו ומסגרתו עשויים מפלדת אל-חלד. משענת המושב עשויה PVC מחורר ומרושת. המושב עצמו נאחז במסגרת ללא ריפוד, כך שהוא מאוורר ובכך מונע זיעה. גם המשענת גמישה ומתאימה את עצמה למבנה הגב. הדגם מגיע בצבעי שחור ואפור. (מחיר: 1,300 ש"ח).

הכיסא הצעיר "פרוג'קט", עשוי מבסיס פלדת אל-חלד והגוף שלו עשוי מפוליפרופילן. ניתן להזמין את הדגם במבחר רב של צבעים לריפוד ולהתאים שילובים של הפלסטיק והריפוד. גם כאן ניתן לפרק ולהרכיב את הידיות. (מחיר: 1,100 ש"ח).

וכמובן, שיהיה זה בלתי נמנע לקפוץ למחלף פולג בחפשנו את הפתרון למשרד הביתי שלנו. באיקאה ישבו ורקחו עשרות מעצבים שבדים, עיצובים שונים לכיסא המדובר, במבחר סגנונות, מרקמים, צבעים ומחירים. בלטו במיוחד:

כיסא ג'ואל (JOEL), שמעוצב בסגנון השריף, כיסא מסתובב עם כרית, עשוי אורן מלא בגימור לקה בצבע חום כהה. (מחיר: 1,195 ש"ח).

סקרובסטה (SKRUVST) הוא כיסא מסתובב בכיסוי דמוי עור בצבע לבן.(מחיר: 745 ש"ח).

סנילה (SNILLE) הוא כיסא בעיצוב צבעוני העשוי פלסטיק. (175 ש"ח).

היקר נורא והזול ביותר

ואיך אפשר בלי – הכיסא הפשוט והמוכר לסולידיים שבינינו ולאלו שבוחרים בצנוע. באופיס דיפו מציעים את כסא "יואב" בעל הגב הארגונומי (299.99 ש"ח.) ואת כיסא "מירנדה", בעל ידיות מתכווננות להקלה על עומס הכתפיים, זווית גב מתכווננת להתאמה ליושב ומשענת בעלת זווית שלילית לתמיכה בגב בעת השענות קדימה למחשב (799.99 ש"ח).

בעלי שיגעון הגדלות והממון, לעומת זאת, יכולים למצוא מענה ברשת הביטאט, בדמותן של כורסאות מנהלים במחירים שנעים בין אוטו לטוסטוס. כורסת המנהלים מדגם "Imago" בעיצוב בליני לבית "ויטרה", היא בעלת משענת גב רחבה וגבוהה, המעניקה תמיכה ארגונומית לצוואר ולחגורת המותניים ומעניקה ליושבים חווית ישיבה דינמית. בסיסה עשוי מיציקת אלומיניום בריפוד עור והיא כוללת זוויות ישיבה רבות, הנקבעות ומותאמות על פי היושב ומשקל גופו. (מחיר: 26,600).

המחלקה האורטופדית

כמו כל הכיסאות הללו הטוענים לאורטופדיות מדופלמת, כך גם, כיסא הברכיים המפורסם, אותו ניתן להשיג ב"ד"ר גב" (298-720 ש"ח) , הוא מומלץ ע"י מומחי החברה ככיסא לישיבה הבריאה והנוחה ביותר, המקנה חלוקת לחץ אופטימלית והקלה בכאבי גב, אך הכירופרקט ד"ר יובל געש, מדגיש כי הכיסא אינו מתאים למי שסובל מרגישות בברכיים ובטח שלא לישיבה ממושכת מאוד: "הוא, אמנם מוריד את הלחץ מחוט השדרה, אבל בכל זאת רצוי לנסות אותו ולבדוק אם נוח לנו עליו".

ב"ד"ר גב" מציעים גם מושבים ניידים ומיני כריות המונחים על המושב הקיים ועוזרים בהקלה בנקודות לחץ על פי הצורך. זהו פתרון יותר זול ונייד למי שאינו רוצה להשקיע הון בכיסא או לחלופין שימושי לריסון מושב רכב בעייתי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דבר הכירופרקט

בתוך כל היופי הזה חשוב לזכור, כי הישיבה הממושכת מול המחשב היא מהרעות החולות המודרניות שפוקדות את עמוד השדרה שלנו ורוב בעיות הגב נובעות מישיבה לא נכונה . ד"ר געש טוען ש"ככל שאפשרויות ההתאמה של הכיסא ליושב רבות יותר, כך הכיסא טוב יותר ויספק את הצרכים המתאימים למבנה של כל אחד".

ד"ר געש מסביר על הדרך הנכונה לשבת בכדי למנוע כאבים: "חשוב שהמושב יהיה עמוק דיו כשהיושב ממוקם בזוית הקרובה של 90 מעלות, כך שהירכיים מעט נמוכות מהירכיים. כפות הרגליים צריכות להגיע לרצפה ואם לא - רצוי להשתמש בהדום. המשענת צריכה לתת תמיכה בגב התחתון בזווית של 110 מעלות והישבן צריך להיצמד לגב הכסא כשהמרפקים מונחים בחופשיות, רצוי על משענות ידיים. חשוב לא לשבת יותר מ45 דקות רצופות ולקום מדי פעם למתיחה קלה וסיבובי אגן משחררים".

ד"ר געש מציין כי דווקא כיסאות המנהלים הרכים הם הבעייתים, משום ששוקעים בהם ולכן לא מקבלים תמיכה נכונה, דווקא הכיסאות הקשים יותר עדיפים כתומכי גב. לאנשים עם בעיות גב הוא ממליץ להתייעץ עם מומחה בבחירת הכיסא המתאים ולכל השאר כדאי לערוך בדיקות תקופתיות בכדי לאתר בעיות סמויות שעלולות להחריף ולעבור טיפול מונע.

ד"ר יובל געש, כירופרקט טלפונים: 6470119-03 ,9319149-08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully