וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תענוג לבוא לעבודה

ליאת מיטשל

26.10.2006 / 10:00

הייתם נהנים לתקתק על המקלדת במשרד כזה: החדר של המנכ"ל שקוף והוא מנגן על הפסנתר מדי פעם - משרד השקעות עגול בשד' רוטשילד

"הדבר הראשון שהרשים אותי בכניסה לחלל, היה מראה צמרות העצים הירוקות בשדרה. רציתי למסגר אותן, לשמור על נגיעות ירוקות שיכנסו למשרד גם לאחר הוספת המחיצות" מספרת יעל גבע ברגר על משרד ההשקעות שעיצבה בשדרות רוטשילד.

מבנהו העגול של המשרד, המאפשר מבט פנורמי רחב אל הנוף סביבו, הוא נקודת התייחסות נוספת בתכנון. גבע-ברגר שמרה על צורתו המעוגלת של החלל, ואף חיזקה אותה באמצעות עיצוב הפנים. "כל רדיוס יוצר מעגל עשוי משכבה חומרית אחרת" היא מסבירה, "כשהפתחים מגלים את השכבות תחתיהם". במרכז המעגל - אזור הקבלה, תחום בשטיח ראטאן עגול ועליו זוג כורסאות שחורות ופסנתר כנף מרשים, ולצידו עמדת המזכירה. את הליבה תוחם קיר הכניסה המטויח בטיח דמוי בטון, ואחריו שכבת עץ אלון בשילוב זכוכית המפרידה בין החלל המרכזי לבין המשרדים.

הקליפה החיצונית מורכבת מחלונות הזכוכית הענקיים של הבניין. כל שכבה מאופיינת בסגנון ייחודי לה: הקליפה החיצונית מודרנית וכך גם המשרדים אותם היא תוחמת, המעוטרים בכורסאות של לקורבוזיה ושולחנות המשלבים עור ומתכת המשווים לחלל מראה נקי, דינמי וצעיר. הליבה מעוצבת בסגנון סמי-עתיק, עם רהיטים בניחוח קלאסי - שנדליר, כורסאות ופסנתר, שתפקידם להעניק למשרד החדש ניחוח היסטורי.

הנוף המרשים ביותר

את חלוקת החלל החלה ברגר בבחירת המקום המתאים לחדר המנכ"ל. בשל צורתו העגולה של המבנה, המספקת מבט פנורמי רחב אל השדרה היפה, הבחירה בנקודה המשקפת את הנוף המרשים ביותר קשה במיוחד. ברגר התלבטה בין שני כיוונים - האחד פונה לאזור ירוק בשדרה והשני למגדלים הגבוהים ב'סיטי' של רוטשילד, ולבסוף בחרה בראשון. כדי להגדיל את זווית הראיה, תוכננו המחיצות בין החדרים כך שלא יתחברו לקיר החיצוני. הניתוק מהקיר מאפשר למבט להכיל גם נוף מחלונות החדרים השכנים.

סמוך לחדר המנכ"ל חדר ישיבות לא פורמלי, ובו פינת ישיבה של לקורבוזיה על שטיח נעים. החדר מחובר אל לשכת המנכ"ל במחיצה הנעה על מסילות וגובל מצדו השני במשרד מנכ"ל נוסף, מופרד אף הוא במחיצה. תנועת המחיצות מאפשרת את צירופה של פינת הישיבה לכל אחד מהחדרים, לפי הצורך.

שקיפות ואינטימיות בחדרי המנהלה

מצפון לחדרי המנכ"לים חדר המסחר, ובו שלושה חרכי הצצה הפונים אל החלל המרכזי. הפתחים משדרים שקיפות בהתנהלות העסקית, אך יחד עם זאת שומרים על האינטימיות של הנמצאים בחדר. המשחק בין שקיפות ואטימות ממשיך גם באגפי המנהלה, שזכו בנוף המגדלים הגבוהים של קצה שדרות רוטשילד.

אזור המנהלה עשוי ברובו מזכוכית, דרכה חודר אור אל מרכז החלל. למרות שקיפות הקירות, נשמרת פרטיות העובדים מעיני המבקרים במשרד: חלקים מהקירות מוסתרים הודות לדלפק הקבלה שלפניהם, מדפי עץ מכסים אזור נוסף ופס זכוכית חלבית מטשטש את המתרחש מאחוריו.

את קירות המשרד מקשטות עבודות אמנות ישראלית צעירה, ובעיקר צילום עכשווי של חנה סהר, שמחה שירמן ודוד עדיקא. "כשהתחלתי לחפש עבודות אמנות לתלות על קירות המשרד, פגשתי את האוצרת מירי בן משה והיא חשפה אותי לצילום. החלטתי לבחור דווקא בצילום כי זה תחום צעיר ועכשווי, המתאים לתדמיתו של המשרד" מספרת ברגר.

החלל שתכננה ברגר מקפל בתוכו שכבות של חומרים, סגנונות והתייחסויות היוצרים יחד הרמוניה נעימה לעין. שילובן של עבודות אמנות מתאימות בעיצוב המוקפד הופכות את המשרד ליצירה אותנטית ומקורית, המשדרת אלגנטיות ויוקרה יחד עם דינאמיות ויצירתיות, כראוי לחברת השקעות צעירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully