וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות סופיה לורן

שלי איבגי-תבק

21.10.2006 / 7:01

קשטו את הסלון במירי בוהדנה או בפורטרט של סבא אהרון האהוב. נתן אלקנוביץ' - אמן בתלת מימד

מירי בוהדנה יודעת מה טוב, כנראה. היא נתקלה בעבודה של נתן אלקנוביץ' שהציגה פרוטרט של סופיה לורן ופנתה אליו שיכין לה גם אחד בדמותה. כמו בתקופת הרנסנס, האצולה המקומית מצאה מי שינציח אותה. אלקנוביץ', נטול ציניות וחדור אהבה, נענה בשמחה לתת את השירות ועושה זאת כל עוד הוא תואם את עולמו הפנימי.

"כל ציור מבחינתי הוא דיוקן עצמי", אומר אלקנוביץ', "גם כשאני מצייר מפורסמים - הכוונה היא להציג דמויות שהן חלק מעולמי, שהשפיעו עליי ושאותן אני אוהב".

ציורי הדמויות המפורסמות מעוררים אסוציאציה מיידית לעבודותיו של אנדי וורהול, אך אלקנוביץ' מבדל את עבודותיו מאלו של אגדת הפופ-ארט, בכך שאלו של המאסטר לוו תמיד בתוכחה וציניות כלפי התרבות האמריקאית, בעוד שאלו שלו - באות תמיד מאהבה. עבודותיו שואבות גם מעולם האופנה הסובב אותו, בדמות דוגמניות על מסלול (הפעם לא בוהדנה...) ואף מרחובות השכונה שלו, שהופיעו, בסדרה מוקדמת שלו, כפרוטרטים של פני האנשים שמאחורי הרחובות.

את עבודותיו פגשתי במקרה בארביטמנ'ס, חנות עיצוב ברחוב גורדון בת"א, והן עוררו את סקרנותי. העבודות הן למעשה ציורים תלת מימדיים, משולבים עם גליטרים, היוצרים מראה ייחודי. אלקנוביץ' מספר שפיתח את הטכניקה, הייחודית לו, בשיטת ניסוי וטעיה, במשחק של ערוב של חומרים פלסטיים חזקים, כמו אקרילק, אותם הוא מזליף, מורח ושופך. התוצאה חזקה כאבן ועמידה ביותר.

לחזר אחר עולם האמנות הישראלי

אלקנוביץ', בוגר מגמת עיצוב אופנה בשנקר, עבד בעיקר בתחום עיצוב תלבושות לקולנוע ולטלוויזיה והיה שותף ל"אהבה קולומבינית", "קצרים" ו"מוכרחים להיות שמח" עליו זכה, שנה שעברה, בפרס אופיר. הוא עסק באמנות כתחביב ולפני כארבע שנים, לדבריו:" קם הגולם על יוצרו" והוא מצא את עצמו, אחרי מאבקים קשים ואמונה בלתי מתפשרת ביכולתו - עוסק יותר ויותר בציור.

הוא מעולם לא למד אמנות ובארץ, לטענתו, זהו מכשול כמעט בלתי עביר. כל ניסיונותיו לחזר אחרי עולם האמנות הישראלי לא הצליחו ורק כאשר פנה לניכר הגיעה הפריצה. ב-2002 הוא התקבל למסגרת היוקרתית של "סותבי'ס, ארט-לינק", אשר מאגדת אמנים צעירים ומבטיחים מכל רחבי העולם, ומציגה אותם בתערוכות קבוצתיות אשר כוללות מכירה פומבית בסופן. בשנים האחרונות הוא הציג ומכר עשרות עבודות ברחבי אירופה, ארה"ב וישראל, והשתתף בין היתר ביריד האמנות של פרנקפורט 2002, ו-2003 והציג בארט-אקספו הניו יורקי ובלונדון.

ההיענות הייתה גדולה ולהפתעתו לא ביקשו ממנו תעודות. כיום יש לו סוכנים שמייצגים אותו בלונדון ובניו יורק.

פרוטרטים אישיים

על אף הכתף הקרה שהפנה לו עולם האמנות בארץ, ניתן יהיה לראות את עבודותיו בתערוכה הקבוצתית בסדנה לאמנות ביבנה שתיפתח בשבת הקרובה. קהל לקוחותיו הוא בעיקר מחו"ל, אך הוא שמח להיחשף גם לקהל הישראלי ומזמין אותו לתאם עמו פגישה בסטודיו שלו שבכיכר אתרים.

רמת המחירים של עבודותיו היא די גבוהה ומוכתבת מהתמחור בחו"ל, שם עבודה של מטר על מטר עולה כ-8500 דולר. אבל, הוא מבטיח להשיק מהדורה מוגבלת של הדפסים דיגיטליים של עבודותיו, עליהם הוא יוסיף, בטכניקה חדשה וזולה יותר לביצוע, את האפקט התלת ממדי המוכר, דבר שיאפשר תמחור נמוך יותר שינוע בסביבות ה-2000 ש"ח.

חוץ מזה קיימת גם אפשרות להפוך צילומים פרטיים לעבודות אמנות. אלקנוביץ' יישמח גם ללוות אתכם לצלם המתאים כדי שיוציא את התמונה האולטימטיבית, איתה יעבוד.

ולאמנים שבינכם: אלקנוביץ' תומך ומעודד לא להישבר ולהילחם למען אמנותכם: "היו בדרך המון צמתים בהם יכולתי לפרוש וקיבלתי המון תשובות שליליות ובכל זאת נאבקתי. גם כשהכי רע צריך להאמין ולהמשיך ליצור, על אף שאולי המחיר כבד. האהבה תנצח!"


את עבודותיו של אלקנוביץ' אפשר לראות ב'ארביטמנ'ס', חנות לעיצוב הבית, רח' גורדון 31 ת"א (תצוגה מיוחדת של העבודות תימשך עד סוף נובמבר). ובתערוכה "פלורנטין ביבנה" – בגלריה- הסדנה לאמנות, שד' דואני 25, יבנב (21 באוקטובר עד ה-20 בנובמבר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully