וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה להציץ לשכנים?

עירית רוזנבלום

17.10.2006 / 13:30

הוא אמנם לא זול, אבל יכול להחליף את המנוי בספריית ה-DVD. הטלקסופ - פריט חובה בחוג הסלון

הטלסקופ כבר מזמן נהפך לאביזר חובה בסלוני גורדי שחקים שמאפשרים מבט פנורמי אל הנוף העירוני. בחלק מהמקרים מדובר בצעצוע שביצועיו מוגבלים למדי, אבל המשוכללים שבהם - ואלה מתרבים והולכים - מאפשרים פלישה גסה לפרטיות של השכן, גם אם "השכן" נמצא בקצה השני של העיר.

כשאייזיק ניוטון, המדען הבריטי האגדי, שיכלל את הטלסקופ שלו הוא חלם על כוכבים בשמיים, לא על הכוכבת המתערטלת בדירה ממול. ואכן, הטלסקופ הניוטוני היוקרתי 1793 Konus שהובא לישראל לא בדיוק נבנה לייעוד המפוקפק הזה. היבואנית, אורלי לובטון מחברת Brimp, שופכת מים צוננים על מי שמעדיף לצפות בשכניו ומסבירה שבטלסקופ התמונה הפוכה - כשצופים בכוכבים אין בעיה, אבל כדי לצפות ביעדים קרקעיים יש להרכיב עליהם עדשה מהפכת, וזו עולה עוד כסף.

לובטון מספרת כי יש מי שבכלל לא מתעניינים בדרך השימוש, העיקר שאפשר להציב אותו בפנטנהאוז ולהרשים את החברים. לעומתם, רוב הרוכשים פשוט אוהבים את מפת השמים. כדי לצפות בכוכבים במצב הטוב ביותר, הם מעמיסים את הטלסקופ על ה-4x4 ויורדים לנגב, לשבת במדבר ולצפות בכוכבים באוויר הצלול.

מחירי טלסקופים מתחילים ב-700 שקל ומגיעים לאלפי שקלים. 1793 Konus נמכר בישראל במחיר של 8,000-5,500 שקל. את הלקוחות מגדלים כבר מגיל צעיר: חוגי אסטרונומיה לילדים הם להיט, ומתנה בדמות טלסקופ לבר מצווה היא עניין מקובל. משקפות הן כבר מזמן פאסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully