וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגיעה אחת רכה

ליאת מיטשל

17.10.2006 / 10:48

זו היתה בקתה רופפת שנראתה כמו פיצרייה, שהפכה במגע קסם לבית נקי ובהיר עם אווירה מקסימה

אדריכלית הפנים אירית אגם מארחת אותי בפינת האוכל המטופחת בביתה המשופץ ברמת החיל. חללי האירוח מעוצבים בסגנון אלגנטי, אוורירי ונקי, ומשרים תחושה ביתית ומזמינה. ביום הצילומים לבדו זכיתי להכיר בני משפחה, חברים, שכנים, כמה חתולים ושאר עוברי אורח שבאו להתרשם, והרגישו מאוד בבית. אור חודר מהפתחים הרחבים הסובבים את חללי פינת האוכל והסלון, שוטף את משטחי האבן של הרצפה ואת רהיטי המטבח בקרניים בהירות. מבעד לדלתות הזכוכית הגדולות נשקפת הגינה המתמזגת עם פנים הבית, ותחושת רוגע אופפת הכל.

השלווה המלווה את הביקור לא אפיינה את הבית לפני השיפוץ, והושגה באמצעות תכנון ועיצוב מוקפדים של אגם, תוך מחשבה על הכנסת אור ואוויר אל החללים. "אחד הדברים החשובים ביותר בשיפוץ היה הכנסת האור" נזכרת אגם, "הבית שנבנה בשנות ה-50 היה ספון עץ, ונראה כמו פיצרייה. הבקתה הזו הייתה טובה ונעימה למגורים לזמן קצר - לנופש, אבל לא כדי לחיות בה". כשרכשה את הבית הוחלט על שיפוץ מאסיבי שיתאים אותו לזמנים המשתנים, לצרכי בני המשפחה ולטעמם.

השיפוץ החל מסילוק קורות העץ מרחבי הבית: משקופי העץ של הדלתות והחלונות הוסרו, ובמקומם נפערו פתחים גדולים שמוסגרו במתכת. קורות העץ הצולבות, שתמכו בגג הרעפים, הוחלפו בקונסטרוקציית פלדה הנחבאת בתוך הקירות. השימוש בפלדה עדינה אפשר ניצול מרבי של חלל הפנים, אולם החלפת הקונסטרוקציה ושבירת הקירות, שנראו פשוטים לכאורה, זימנו לאגם בעיות בלתי צפויות שאיימו על יציבות המבנה. "עם תחילת העבודה גילינו כי הבית עומד על חול ולא על יסודות איתנים" היא נזכרת, "לא היו יסודות, לא קירות תומכים ולא עמודים, ובזמן השיפוץ הבית כמעט קרס". כדי לייצב את המבנה שולבו בו פרופילי ברזל, קורות ועמודים שהעניקו את התמיכה הנדרשת. הגג, שהיה רקוב ורעוע, הוחלף גם הוא במהלך השיפוץ.

עדינה של נשיות ורוך

חלוקת החלל הותאמה לצרכי המשפחה: שתי יחידות גדולות להורים ולבת השש עשרה, חדר אורחים קטן, סלון, מטבח ופינת אוכל גדולים ומרשימים שאגם מכנה "לב הבית". המטבח ופינת האוכל תוכננו כרצועה מפולשת, המחברת בין שתי חזיתות הבית: המטבח פונה אל החזית האחורית, ופינת האוכל ממוקמת לצד החצר הקדמית ופתוחה אל חלל הכניסה והסלון.

עיצובו של המטבח מעודד את פלישת החוץ פנימה: דלתות זכוכית גדולות תוחמות את צידי החלל ומשקיפות אל הגינה, ספסל בטון בחצר הקדמית מסיג גבול ומגיח לפינת האוכל, ורצפת הבטון בחוץ צבועה בפיגמנט התואם את הריצוף הפנימי.

פינת האוכל תוכננה כך שתוכל להתאחד עם החצר הקדמית באירוח רב משתתפים, אז נפתחות דלתות הזכוכית הגדולות והשולחן הארוך יוצא מפינת האוכל אל החצר ומכיל את המשפחה המורחבת כולה.
לאורך קיר המטבח נמתח ארון אופקי שעיצבה אגם, המדגיש את מידותיו המוארכות של החלל. על הארון הונח משטח עבודה, גם הוא פרי פיתוח מקורי של אגם, העשוי שכבות זכוכית וביניהן וויניל שקוף מאויר במוטיב גרפי דמוי טקסטיל. המוטיב מעניק לצורות הנקיות והאופקיות של הרהיט והחלל כולו נגיעה עדינה של נשיות ורוך.

התקופה הסגולה

שילוב הטקסטיל בעיצוב בולט גם בסלון, בספות הישנות שרופדו מחדש בסגול עמוק. "עברנו שש עשרה דירות בשנים האחרונות" מספרת אגם, ששבה עם משפחתה ארצה לאחר שהות ארוכה בפריס ובריסל, "בכל דירה הריהוט מקבל לבוש חדש בבדים ובצבעים שונים - עכשיו אני בתקופה הסגולה". מתחם הסלון מאופיין אף הוא בחלונות ובדלתות גדולי ממדים, הפונים אל הגינה סביבו.

לצד הסלון פינת משפחה קטנה, מוגדרת באמצעות קיר צר שבחלקו העליון משטח הקרנה ובחלקו התחתון נישה חצובה לאח. מעבר לקיר מטפסות מדרגות אל יחידת ההורים והמשרד שבקומה השנייה. מדרגות העץ המקוריות, שנותרו במקומן וצופו במתכת, יוצרות קו ארכיטקטוני מסותת החובק את קיר האח ומאחד בין הקומות.

ביחידת ההורים חדר שינה, חדר ארונות, אמבטיה ומשרד הפונה אל נוף רמת החיל ומשמש את שני בני הזוג. בחלל זה בחרה אגם לשמור על קורות העץ התומכות בגג, וצבעה אותן בלבן. הרצפה צופתה קורות פרקט ארוכות וכהות, המתחילות בחדר הארונות וממשיכות אל חדר האמבט הסמוך. כדי להדגיש את אורכן של הקורות, תוכנן פס זכוכית בגובה 02 סנטימטר לאורך רצפת הקיר המפריד בין חדר השינה לחדר הרחצה, המאפשר השתקפות של קורות הפרקט גם מעבר לקיר.

יחידת הבת נפרשת על שתי קומות ומחולקת לחדר שינה, חלל אירוח ואמבטיה. בין קומת השינה למרתף נפרצה ירידה - החדר ששימש בעבר כמקלט הוא חדר האירוח של הבת, ולו יציאה פרטית לחצר האחורית. המפלס העליון של היחידה מעוצב בלבן, עם נגיעות צבעוניות של זהב ובורדו בתוספת מלאכים, פרפרים ופיות. חלל האירוח עוצב כמתחם שאנטי עם מיטה נמוכה מכוסה שטיח, תאורה אינטימית של אורות מהבהבים ופסנתר לבן.

הנגיעות האישיות של אגם ניכרות בכל פינה. בתכנון הנקי והבהיר של הבית, בעיצוב הרהיטים הייחודיים, באוספי פריטים שמקורם בהיסטוריה המשפחתית המנקדים את החללים בצבעים, חומרים ומרקמים מתקופות וארצות רחוקות. הניקיון והרכות המאפיינים את הקו העיצובי מאפשרים לפריטים הדקורטיביים להשתלב בצורה הרמונית, שאינה מכבידה על הבית אלא משלימה את תמונת דייריו ומעניקה לו את אופיו האישי, המזמין והמיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully