וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להילחם בכבל איתן

שלי איבגי-תבק

12.10.2006 / 11:00

חוטים מסועפים ומסואבים, מכוסים בשכבת אבק מייסרת - הטריקים שיסתירו לכם את הכבלים מהעיניים

בעולם מושלם, נניח משהו הדומה ל"מופע של טרומן", אבל מאה שנה קדימה, לכולנו יהיו בתים חכמים. כאלו שמנחשים את פקיחת העיניים ומיד מכינים קפוצ'ינו עם מעט קצף, מחממים את הבוילר ואת הרצפה ומעסים את גבנו בזמן שאנחנו עוברים על עיתוני הבוקר הווירטואלים.

בוקר טוב!!! התעוררו והריחו את הקפה (הנמס והלא מגורען) - רובנו חיים בבתים טיפשים!! כן, כן, הבתים שלנו אינם אינטיליגנטים במיוחד. גם מי שהתמזל מזלו לגור בדירה עם מעלית ומרגיש מתוחכם על שהתקין טיימר בבוילר, עדיין רחוק שנות אור מהמאיון העליון, שמתקין לו את אותם בתים חכמים שמפקחים כמו אח גדול ומפנק על כל פרטי חייהם.

לדוגמה, כולנו רכשנו, בקדחת הקולנוע הביתי שתקפה את מחוזותינו בשנים האחרונות, מבחר טלוויזיות ענק, מגברים ומכשירי DVD שהצטרפו לאחיהם משכבר הימים - הווידאו והממיר. כל אלה הפכו לגבבה של מכשירים שניבטים מולנו ערב ערב, עם חוטים מסועפים ומסואבים, מכוסים בשכבת אבק מייסרת.

ותודו: גם כשמיהרתם לקנות את הפלזמה לקראת המונדיאל, לא טרחתם להזמין טכנאי שיתקין את הצעצוע החדש על כבליו כמו שצריך ויסדיר את הבלגן. טככה קיבלתם על הקיר פלזמה יפה-יפה, שמחוברת בחבל הטבור השחור לאותו הגבב המוזכר לעיל. פלאי הקידמה, יופיה של הטכנולוגיה.

השרשור

בעוד שאותו אלפיון מתקין לו תשתית סמויה בקרבי הקירות והרצפה, רובנו, החיים בדירות ארעיות, שלא מאפשרות לנו קידוחים, מסתפקים בבלגן ומעלימים עין. אבל, לפנג שואי בטוח יש מה להגיד על סמטוכת ערוצי האנרגיות המשתלשלת מתחת לטלוויזיה שלכם. גם לאיקאה. אלופת הארגון והסדר מספקת שני פתרונות עיקריים לבעיה:

הראשון מיועד למי שכבר יש לו בלגן בבית ומעוניין בפתרון עשה זאת בעצמך. מדובר בצינורות, העונים לשם המאוד לא מעורר תאבון - שרשור (בשבדית זה נשמע עוד יותר גרוע). את הכבלים הסוררים משחילים אל השרשור ומאגדים אותם לכבל עבה אחד.

הפתרון השני מיועד לפדנטים, אלו המתכננים את העתיד (מי אמר שבדים ואנשי הייטק דור שני לבועה). נניח שאתם עוברים דירה בעוד חודש, ואתם מהזן שהולך לאיקאה חודשיים לפני (כדי לוודא שיהיה במלאי ), בדקו את רהיטי הטלוויזיה החכמים. מדובר במגוון של "אירגוניות", המיועדות להכיל את כל מכשירי הבידור הביתיים, תוך ניתוב הכבלים לחור אחד המרוכז באחורי המכשיר, כך שהוא יהיה בלתי נראה מחזית הרהיט.

ואם תרצו לקחת את אלמנט ההסתרה צעד אחד קדימה, תוכלו לבחור בבידורית שכזו המצוידת בדלתות בחזית, שמסתירות את כל ה"חבילה" תחת חזות של ארון תמים.

גמדוני מחמד

פתרונות הסתרה מתוחכמים בריהוט, אפשר למצוא גם ב"סינמה פרדיסו" בנמל ת"א. המקום מספק מבחר סטנדים למערכות קולנוע וסטריאו ביתיות, שמתאפיינים במראה ה"הייטקי" הידוע של אלומיניום, בשילוב זכוכית, שייחודם טמון ב-"CABLE MANAGEMENT SYSTEM". מאחורי השם המפוצץ הזה עומד עמוד קטן, הנחבא אל גב הרהיט, שלתוכו ניתן להשחיל את הכבלים בצורה אלגנטית ונוחה מבלי שיסתבכו ויתבלטו.

בסינמה פרדיסו גם מספקים שרותי התקנה בבית הלקוח של מבחר פתרונות דמויי צינור מחומרים שונים, שמצליחים להשתלט על הכאוס מאחורי הטלוויזיה שלכם. התשלום משתנה בהתאם לרמת הסמטוכה. מולי שרל, בעל המקום, טוען כי אפילו לבעיית חוטי הרמקולים הקשה יש לו פתרון, בדמות חוטים דקים ושטוחים אותם מכסים במסקנטייפ וצובעים בצבע הקיר להסוואה סופית.

גם ב"גרנד סינמה סטור", חברה המתמחה במכירה, ייעוץ והתקנה של מערכות וידאו ואודיו, מספקים שרות ארגון לכבלים שלכם - עד הבית, בתמורה ל-100 עד 500 ש"ח.

דרך מנחם בגין 37 ת"א טל' 035622655

עשה זאת בעצמך

כמובן שאפשר גם לנסות לעשות את זה לבד, בעזרת אזיקונים או פסי סקוטש המתלפפים סביב הכבלים ומצמצמים את הנזק לכדי כבל אחד פחות טורדני. יש כאלה שתולים שטיח קיר ממש מתחת לפלזמה שמסתיר את החוטים, ויש אמיצים במיוחד שבוחרים במקום להסתיר דווקא להבליט את החוטים ולצבוע אותם בצבעים עזים, וכך להפוך אותם לפריט עיצובי.

אם אתם צריכים להעביר חיווט בכל הבית, אפשר להצמיד את הכבלים למעין חוט ברזל עבה וגמיש וללפף אותם. אם אתם שייכים לזן הלפפנים תוכלו לכסות את החוטים ע"י ליפוף של חוטי סאטן או כל חומר אחר שנעים להסתכל עליו, ואפילו לשלב בהם צמחיה מטפסת.

השם המקצועי לכל הבלגן הזה, כך נמסר לי ממקור יודע דבר, הוא: קפלז'. אז בפעם הבאה שתרכשו עוד פריט הייטקי לעמדת הבידור הביתי שלכם, שאלו בעדינות אם יש להם גם פתרונות שכאלה לקפלז' שמחכה בבית. הם כבר יבינו על מה אתם מדברים.

ממתק לחברי העשירון העליון

ולסיום: צ'ופר לגולשינו, חברי העשירון העליון. כדי למנוע מצב של חוטי חשמל סבוכים בעורף האלקטרוני, השיקה לאחרונה חברת יורוקום מסך פלזמה אלחוטי, שמגיע עם חיבורים דיגיטליים ל-DVD וגם למחשב האישי, ללא צורך בחיווט. המסך מדגם VIERA מגיע גם עם זוג רמקולים מובנים, כך שאין צורך לחברו לרמקולים קדמיים באמצעות חוטים כלשהם.

מחיר: החל מ-19,900 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully