וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטימיות עם העולם

אביגיל אדם

11.10.2006 / 10:00

יכול להיות שאם היו מציעים לכם את הרצפה הזו, בשילוב עם הווילונות האלה+ ברזייה בחדר השינה, הייתם נרתעים. אנחנו מציעים לכם לתת עוד מבט ולהתאהב

ליד קולנוע "מקסים" המיתולוגי, אותו ירשה "האוזן השלישית", שוכן לו בנין גדול ומעוגל - תרומת שנות השבעים לאקלקטיות הלב תל אביבית. באחת מדירות הדופלקס בבנין נתנו הדיירים מענה לרוח הסביבה, וידעו לנצל את כיווני האוויר הפנורמיים בחגיגה עיצובית יצירתית ואישית מאוד.

בפתח מפלס הכניסה, שגודלו 100 מ"ר, מקבל את פני הבאים בר משקאות עגול. פרוזדור ארוך מוביל אל החדרים הפנימיים - חדר שינה חשוף בחלקו וסלון מרווח, הפונה בחלונות גדולים אל הנוף העירוני. מאחורי הספה בפינת הישיבה בסלון ממוקמת פינת האוכל, צמודה אף היא לנוף המרחף, ומאחוריה - נישת המטבח המפתיעה.
האווירה האקלקטית וההרמוניה נובעות מהקו האישי, המבטא את אופי בעל הבית. הריצוף הצבעוני, שיבוץ אקראי של אריחים שהורכב משאריות של ריצוף מצויר המשמש בדרך כלל ליצירת שטיחים ריצפתיים מוגדרים, מעניק תרומה עיצובית משמעותית.

סביב הדלת -טפט: תמונה יפנית רגועה של הר הפוג'י, המשתקפת בקצה השני של הפרוזדור. המסדרון עשוי טלאים טלאים של טפטים משנות השבעים, פסיפס בעל אמירה צבעונית מעניינת. לבסיס הזה נוספו ריהוט ואביזרים ברוח הרטרו: פינת הישיבה בסלון, וילונות מבדים וחלקי בדים אותנטיים, פטפון וגופי תאורה, כשכל פריט מוסיף את הנוכחות הייחודית שלו לעבודת הטלאים.

הפוך על הפוך

את קוויו הסטנדרטים המקוריים של הבית ריכך האדריכל, דני גרינהאוז, שגילף את החלל לצורת S גדולה וזורמת. "השארנו שני חדרי שינה במתכונת המקורית, ואת השאר שינינו לחלוטין" אומר גרינהאוז, "הסלון נפתח עם שני חללים שהם חלל אחד מרווח, ויצרנו קו מעוגל בצורת S כשבעיקול התחתון מתחבא המטבח ובעליון חדר השינה".

הקו מעוגל בנוי כ"קליפות": קירות מעוגלים בגבהים שונים, היוצרים את הזרימה המעגלית של החלל. הקיר הראשון קושר בין המטבח והבר, ואילו הבר משמש כהמשך נמוך יותר של אותה זרימה. המשכו של הקו המעוגל חוזר בחדר השינה, כהגבהה לג'קוזי וכגב מיטה.

את חדר השינה הפונה למזרח מפרידה מהחלל הגדול מחיצת זכוכית חלבית, שניתן לפתוח לרווחה ולהסתיר בתוך נישה, תוך חשיפת החדר כולו לחלל. הבמה המעוגלת של הג'קוזי בנויה כאלמנט אדריכלי נפרד, עם מבנה עצמאי של מדרגות עץ הנראה כקוביה עגולה וניידת. בקצה הבמה ניצבת ברזיית רחוב אמיתית המשמשת ככיור רחצה.

המסדרון המוביל לחדרים הפנימיים ארוך מטבעו, ומשמש בדרך כלל אתגר לקיצור למעצבי הפנים. האדריכל דני גרינהאוז בחר ב"הפוך על הפוך": במקום לקצר האריך את המסדרון הן באמצעות מראה בקצהו, המשקפת את דלת הכניסה באופן מבלבל, והן על ידי עיצוב התאורה בגופים מעוגלים ופרופורציות המעצימות את הפרספקטיבה לאשליית עומק מופרזת.

פאב אירי בדירה תל אביבית

את אווירת ה"הפוך על הפוך" מעצים נקש הברונזה דמוי האריה שעל הדלת, המשובץ בדרך כלל לשימוש חיצוני. "התחושה הנוצרת היא אינטימיות עם העולם" מסביר בעל הבית, "כי העולם נמצא בחוץ".
פינת הישיבה בסלון פתוחה אל החלל מכל צדדיו, כמו גם אל הנוף הנפרש עד לים. מול הספה שידת עץ מוארכת, המשמשת כמזנון לטלוויזיה ומערכות השמע.

את גרם המדרגות העולה מהסלון לקומה השניה הפך גרינהאוז לאלמנט עיצובי, המתאים לניסוח האדריכלי "דה-קונסטרוקציה". רצף העלייה במדרגות נשמר באופן פונקציונלי לפי הכללים, אך מבחינה עיצובית חולק לשלושה גורמים: שלוש מדרגות במבנה עץ קובייתי נפרד, כשהמדרגה הרביעית היא המשך השידה של הסלון, וגרם מדרגות ספירלי נוסח הבניה המקורית מהמדרגה החמישית ועד החור של התקרה.

כחלק מעבודת הטלאים, מתחבא המטבח בתוך נישה מאחורי קיר ה"קליפה" המעוגל, ומהווה הפתעה בפני עצמו. כתם של צבע תכלת ים-תיכוני עם נגיעות נקיות של לבן, בנוי המטבח באופן פונקציונלי צנוע עם קריצה של הומור - רגלי ארונות קטנות ודקות, ידיות עגולות של דלת אמיתית בהן מתהדרות דלתות הארונות.

בירכתי הבית נמצא קודש הקודשים של ההשראה האומנותית - חדר העבודה. לחדר העבודה מגיעים, כמו בטקס מדיטציוני, דרך "נתיב הפרקט" - המסדרון הארוך, המנתק את התודעה מהבלי העולם הזה. החדר עשוי ברוח פאב אירי, אפלולי בירוק עמוק, ומשדר התכנסות חורפית מופנמת. החדר כולו צבוע כלוח בית ספר, אך האזור המוגדר לשימוש בגיר ממוסגר בזהוב. הזהב חוזר על עצמו בנגיעות קטנות בפרנזים של הוילון ובדוגמאות קטנות, נוסח שנות ה-50.

הבית כולו משדר רעננות אמנותית צעירה: אין סמלי סטטוס או ריהוט מותגי קנוי, העיצוב אינו מאולץ ונובורישי, ובכל נשקף הביטוי האסתטי, האישי וחסר ההגדרות הממוסדות של בעל הבית. השקפת העולם העיצובית שמה דגש על אוסף אישי ושימוש בחומרים ממוחזרים - יד שניה, דמיון ויצירתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully