וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל בית צריך מרפסת

שרה ברוך

30.9.2006 / 9:30

לקום בבוקר, לעלות לגג ולתצפת על חיות הג'ונגל תוך כדי רחצה בבריכה - בית נופש טרופי באל-טמרינדו, מקסיקו, שלחוף הפסיפיק

"בית המרפסות", הנקרא כך עקב המרפסות המרובות שלו, נבנה במעבה הג'ונגל הטרופי של אל-טמרינדו, מקסיקו, שלחוף הפסיפיק. האזור הוכרז לא מכבר כאתר לשימור והותרה בו בנייה של בתי נופש בודדים, לא בתי מלון או בנייה המונית אחרת.

הבית נבנה בצמידות יחסית לבית הנופש הראשון, שתכנן לגורטה באל-טמרינדו - "לה קרוז". אופי הבנייה של שני הבתים, מקווה לגורטה, יתן את הטון בסגנון הבנייה של בתי הנופש הבאים שייבנו אחריהם.

מיקומו של הבית ותנאי השטח הקשים הכתיבו את הארכיטקטורה ועיצוב הפנים שלו - פראי ומחוספס ממש כמו הצמחייה סביבו. הבית נבנה על שתי גבעות צמודות המקושרות על ידי ערוץ צר ונמוך יותר, מבנה שהכתיב שלוש מבואות לבית: במתחם המגורים של הבעלים, במתחם האורחים ובמתחם הבריכה.

גגות החדרים של מתחם בעלי הבית והאורחים משמשים גם כמרפסות נוף, המשקיפות על הג'ונגל והאוקיינוס גם יחד. כל גג מצויד בבריכה קטנה, ועל גג חדר ההורים הוצב גם ג'קוזי. הדיירים ואורחיהם יכולים לטייל בין גגות החדרים, לעצור לטבילה קצרה, או סתם לשבת ולמלא את נפשם בנוף. דרך שביל צר המחבר בין הגבעות ניתן לעבור ממתחם בעלי הבית למתחם האורחים ולבריכה המרכזית.

עיצוב פראי, לא יומרני

אנשי משרד האדריכלים לגורטה+לגורטה, וריקרדו בראשם, דאגו גם לעיצוב הפנים של הבית, והבטיחו הרמוניה מלאה בין הארכיטקטורה לעיצוב הפנימי. שניהם מאופיינים בקווים ישרים, נקיים ולא יומרניים ועם זאת פראיים, כתוצאה משימוש בחומרים טבעיים וגולמיים. קירותיו החיצוניים של הבית וכן כמה מקירותיו הפנימיים צבועים בחום חמרה אדמדם, המשתלב היטב עם הסביבה. בכניסה לבית מקבל את פני הבאים גרם מדרגות רחב, עטור צמחייה מקסיקנית טיפוסית - קקטוסים עדינים. גם לצדי השבילים המחברים את אגפי הבית נשתלו קקטוסים, פראיים וגבוהים.

נוכחות מאסיבית של נוף

הכניסה לבית היא ממתחם חדר האירוח, הסלון ופינת האוכל. החלל רחב למדי ומספק תנאים נוחים לאירוח מספר רב של אנשים, אך פתחיו אל החוץ נעדרים כל חלון שניתן לסוגרו, ומבטיחים חדירת אבק, גשם ורוח לתוך הבית. לגורטה מסביר כי במקסיקו מקובל מאוד לתכנן כך את מתחם האירוח בבתי נופש, עם פתחים נטולי חלונות. שאר חללי הבית - חדרי השינה, השירותים, המקלחות והמטבח - מצוידים בחלונות של ממש.

מתחם האירוח צבוע בצבע חמרה אדמדם, היוצר אווירה דרמטית. פינת הישיבה רוהטה בספה רחבת ממדים בצורת "ריש" בצבע קרם, מולה הוצבו שתי כורסאות עץ מסיביות. קוביות מלבניות בגודל זהה, עשויות אבן טבעית בגווני אפור, משמשות כשולחנות במרכז. להשלמת העיצוב הטבעי והפראי ולשבירת הקווים הישרים הונח גוש אבן מעוגל וגולמי לצד הספה, אף הוא בגוונים אפורים.

המתחם רוצף בבטון לא מלוטש בגוון אדמדם, עם "שטיח" של רצועות אבן טבעית בצבע קרם הטבועות בבטון. בכל מקום ניכרת חיבתו של לגורטה לקווים ישרים וריבועים וגם גופי התאורה, השקועים בתקרה ובקירות, קיבלו עליהם את ייצוג הדוגמה הזו.

חדרי השינה מאופיינים אף הם בקווים ישרים וכפריים, לא יומרניים ומחוברים מאוד לנוף מסביב, שנוכחותו המאסיבית מתקבלת בברכה הודות לפתחים גדולים ממוסגרים במשקופי עץ. חדרי השינה, המקלחות והמטבח מרוצפים בפרקט. לאווירת החופש מוסיפים הערסלים שנמתחו בנוסף למיטות בכל חדרי השינה, ומתחם הבריכה המרוצף בדק ומשקיף על נוף עוצר נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully