וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן גינתך לסתיו

11.9.2006 / 11:04

איך בוחרים את הרקפת המושלמת במשתלה ואיפה הכי כדאי לשתול אותה? מפגש חובבי גינון בנושא רקפות יתקיים במשתלות גבעת ברנר ב-13 באוקטובר

משתלות גבעת ברנר מזמינות את הקהל הרחב להשתתף בסדרת מפגשי גינון לקראת עונת הסתיו. המפגש הפותח של הסדרה יתקיים בנושא גידול רקפות, ביום ששי, 13 באקוטובר. את ההרצאה יעביר מני שדמי ממשתלות חישתיל, שמעניק מספר עצות לגידול נכון של רקפות:

את הרקפת ניתן לגדל בשמש ישירה בעונת הסתיו והחורף או בחצי צל. כדאי לשתול אותה בפינות מוגנות רוח, וכדי להצליח בגידולה וליהנות מיופיה, יש להקפיד על מספר כללים בסיסיים בעת קניית הצמח:

1. הרקפת צריכה להיות בעלת עלווה שמכסה את כל פני העציץ בכיפה אחידה וסגורה, כאשר העלים לא נופלים כלפי מטה, עקב משקלו הגדול של החלק הרחב של העלה. רקפת טובה היא כזו שמצריכה אותנו להסיט מעט את העלים כדי להשקותה כהלכה.

2. עלי העלווה צריכים להיות מוצקים ולא כאלה שנמעכים תחת לחיצה קלה. העלים צריכים להיות מוצקים וחזקים, כך שתורגש התנגדות ללחץ קל המופעל עליהם מלמעלה כלפי מטה. עלוות הצמח צריכה ליצור חיפוי אחיד ולא חדיר – כמו כיפה או חופה, כך שלא ניתן לראות את בסיס הצמח ואת מצע הגידול.

3. העלים צריכים להיות חלקים ובוהקים בצבע ירוק זוהר ולא צבע מט. רקפת עם עלים בצבע עמום מט סובלת כנראה משורשים פגומים ולא תחזיק הרבה זמן מעמד בגינה.

4. הפריחה צריכה להיות מרוכזת כולה בזר מהודק במרכז העציץ ולא מפוזרת ברווחים על פני כל שטח העלים. אם הפרחים נפרדים זה מזה, הדבר מעיד על כך שהשתיל הצעיר עבר אירוע של חום יתר ולכן זמן הפריחה יהיה קצר יותר והפרחים מדולדלים ובמקרה כזה – תיהנו ממנו תקופה קצרה בלבד.


מפגש הרקפות ייערך ביום שישי, 13 באוקטובר, בשעה 10:00 במשתלות גבעת ברנר. ההרצאה תיערך בליווי מצגת ושקופיות.
ההשתתפות במפגש היא ללא תשלום. מומלץ להרשם מראש בטל: 08-9443952.

תוכנית המפגשים המלאה של משתלות גבעת ברנר לתקופת הסתיו מתפרסמת באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully