וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פתרונות קלים

דקל גודוביץ

11.9.2006 / 10:15

דקל גודוביץ חיפש בקטלוג החדש של איקאה את המיטה של סבתא מקריית חיים, כדי לשקוע בה אחרי הקומפוט של הצהריים, ולא מצא

פתרונות לחיים טובים יותר"- זוהר הטקסט על שער ספר העיצוב הנפוץ ביותר בישראל - קטלוג איקאה 2007, שבוודאי כבר מונח לו כלאחר כבוד אצלכם בתיבת הדואר/ על הספה בסלון/ או סתם מוטל על רצפת השירותים. אבל זהו משפט "קצת בעייתי" בלשון המעטה. לפני שפותחים את הקטלוג כדאי קצת להתעכב עליו. למעשה הוא טוען ל-3 דברים:
א. החיים של רובנו רעים/ קשים/ מחורבנים ומעוכים.
ב. אל דאגה יש פתרון למצב!
ג. הפתרון ממש בידכם (הוא נמצא בקטלוג ואתם במו ידכם תרכיבו לכם אותו).

טוב, תודו שזה באמת קצת מבאס שקלטו עליכם שהחיים שלכם בזבל, למרות שירדתם בגדול וקיבלתם מהחברה מאזדה 6 חדשה. מצד שני, לדעת שיש נוסחת קסם שתוציא אתכם ממזבלת החיים ושהיא ממש ליד נתניה, זה קצת מעודד. מצד שלישי, כשאתם יודעים שמי שחושב שהחיים שלכם הם כנראה טעות אחת גדולה, יושב לו עכשיו בסטוקהולם השלווה ומתכונן לארועים חשובים כמו טקס הענקת פרס נובל - אפשר בהחלט להבין גם אותו. בכל זאת הם אלו שמחלקים את פרס השלום, למדינות הקטנות והמסוכסכות לאורך חופיו המזרחיים של הים התיכון, בעוד שעל חופי הים הבלטי ואוקיאנוס הקרח הצפוני, הסכסוכים בין השכנים הם בדרך כלל על הדרך הנכונה למחזר קצף גילוח.

בקיצור, כמו שכבר הבנתם, החבר'ה מאוקיאנוס הקרח הצפוני - צודקים. שלווה גדולה כמו זו שרואים בתמונה הראשית על שער הקטלוג אין פה. ילדה בלונדינית-וורדרדה ששוכבת במין סייסטה של אחר הצהריים וקוראת ספר, נראית כחלום שנגוז אל מול ארועי הזמן האחרון. שימו לב שלא רואים איזה ספר זה ובאיזו שפה הוא כתוב, כך שבכל מדינה בעולם הגלובלי, שבה מוכרת איקאה, יוכלו הרוכשים הפוטנציאליים להזדהות מיד עם הבלונדינית הקטנה והמתוקה. ואם באותן מדינות אין בלונדיניות קטנות, כמו אלו שפזורות לכל אורכו של הקטלוג, אז בהחלט הגיע הזמן שיהיה ויש גם למה לשאוף!

ורצוי לקחת דוגמה מעמוד 15, שם רואים חדר מגורים אידיאל, מאובזר באמא וילדה קטנה, בזמן שהאמא מקריאה לבת סיפור, כנראה לפני שנת הצהריים, לפי האור שבחוץ. הקטנה היא כמובן בלונדינית, אלא שמה שמיוחד כאן הוא שהאמא היא אסיאתית! במחשבה שנייה עולות לי כמה אופציות בראש לקומבינציה של אמא אסיאתית וילדה בלונדינית בסלון בית גדול ומעוצב בשבדיה: ייתכן וטעיתי וזו לא האמא? הייתכן שזו רק המנקה הפיליפינית? חבל שבתחתית העמוד דואגים באיקאה לפרט בצורה יפה את המידות והמחירים של כל המוצרים שבתמונה, ורק הילדה והאסיאתית נשארו ללא מחיר וללא מידות.

המיטה של סבתא בקריית חיים

אבל נחזור לעניינו המקומיים - חברים, אל דאגה, יש פתרון. "אנו מאמינים שאיכות חיים אמיתית אינה קשורה בעודף הישגים או עודף פעילות, אלא משהו שקורה כל יום באותו עולם קטן הנקרא 'בית'. אז בואו ננסה ליצור בית בו תוכלו להתחיל חיים רגועים יותר, על ידי כך שפשוט תבלו בו יותר זמן ותעצבו אותו עם ריהוט שיתן לכם לחיות את חייכם כפי שאתם רוצים" (מתוך דבר הקטלוג ללא ציון שם הוגה הדעות והמעצב).

האמנם? כפי שאתם רוצים? ונניח שאתם רוצים מיטה כמו זו שהיתה אצל סבתא שלכם בקריית חיים, עליה התעלפתם כשהייתם באים בחגים להתארח, אחרי נסיעה מתישה ברכבת. כזאת גדולה ורחבה מברזל שאפשר לשקוע בה אחרי הקומפוט של הצהריים. רק דגם אחד מחכה לכם בקטלוג, ותאמינו לי שלא שווה להעיר את סבתא ממנוחתה קדישא בשבילו. ואולי בעצם הפתרון לחיים שלכם הוא משהו דומה לספה המגניבה שראיתם בבר השכונתי שלכם בפלורנטין. כן, כזאת בדיוק תסדר אתכם, רק עם ריפוד קטיפה בורוד מזעזע. לצערי לא תמצאו אותו ב"להשתולל עם טקסטיל" שבעמוד 230. למעשה בכלל קשה להשתולל עם איקאה, העיצוב המודרניסטי שלהם הוא פשוט, נקי, אחיד, עממי ולא יקר, ממש כמו האוכל שהם מציעים: נקניקייה, כדורי בשר או קפה ומאפה. אי אפשר לצפות שם לארוחת גורמה או להרכיב בעצמך את הרול סושי שלך.

מה שכן, אחרי שקניתם את המיטה הנפלאה שלכם, סחבתם אותה על הגגון וסיבלתם אותה בעצמכם הביתה (מהחניה הפרטית כמובן), תאלצו להרכיב אותה בעצמכם. אתה תרכיב והיא תרכב עליך: למה זה לוקח לך כל כך הרבה זמן, ולמה אתה לא קורא את ההוראות, ובכלל למה לא קנינו אצל יוסי. מסתבר לפעמים שלהרכיב נוסחת פלאים לחיים טובים יותר היא משימה לא קלה, גם אם היא באה עם דף הוראות מאיקאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully