וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרטט ביתך

ימי גליק

11.9.2006 / 12:00

זה המקום לגרור ספות וירטואליות ולשבור קירות מבלי לעשות אבק - אתר Gliffy יעזור לכם לתכנן את הדירה האולטימטיבית

Gliffy הוא אתר שירות אינטרנטי, מבוסס פלאש, שמספק ממשק נוח ויעיל לתכנון תרשימים של חדרים. כשאתם נכנסים לאופציה של תכנון חדש, משתרע לפניכם שטח משובץ שאליו ניתן לגרור אובייקטים מרשימות של סמלים. אלה מחולקים לפי סוג התכנון, כך שתמצאו בכפיפה אחת דלתות, קירות ואמבטיות באגף תכנון הבית, ולעומת זאת תחנות, שרתים, ראוטרים ונקודות חיבור באגף תכנון הרשת.

לאחר שגררתם את אובייקט הספה למקומו הרצוי תוכלו להגדיל ולהקטין אותו על ידי גרירת הנקודות שבפינותיו. אם הספה אמורה להיות מוצבת אנכית, אפשר להקליק על נקודת הציר של האובייקט ולסובב אותו עד שהספה ואתם תגיעו לסיפוק מלא.

אם תכננתם סלון נחמד עם שולחן קפה, ספות וכורסאות, אך החלטתם להזיז את כל אלה שני מטר לכיוון הקיר - אין קל מכך: סמנו קו מסביבם שיהפוך את כולם ל"נבחרים" ותוכלו לגרור אותם כקבוצה. והיה וקבוצה כזו נהפכת לעניין של קבע, אפשר לשמור עליה כקבוצה ולחסוך את פעולת הסימון - מעתה היא תנוע כגוף אחד. מעבר לאובייקטים, אפשר להוסיף טקסטים, קווים, ריבועים ועיגולים כרצונכם, כך שבסופו של דבר תגיעו לתוצאה הרצויה לכם.

המערכת מאפשרת שיתוף ופרסום של תכנונים. השיתוף מתבצע על ידי הגדרת משתמשים אחרים היכולים להציץ ביצירת האמנות ולקחת חלק בעיצובה. הפרסום הופך את התכנון לנחלת הכלל על ידי יצירת קישור שאליו יוכלו אחרים להגיע.

יצוא התוכנית לקובץ גרפי לוקה מעט בחסר, ולאחר התייעצות עם המפתחים נאמר לי שהפתרון הטוב ביותר הוא הדפסה לקובץ PDF בעזרת שירותים כמו pdf995 (מצורף לינק) . עוד בעיה היא תמיכה חלקית בעברית מימין לשמאל, המשאירה סימני פיסוק בתחילת המשפט ודורשת התחכמויות מיותרות.

מעבר לכך, מדובר בכלי פשוט ואינטואיטיובי המאפשר יצירה ושיתוף של תכנון נאה בדקות. ייתכן שאנשים המתפרנסים מתכנון יבקשו כלים מורכבים ממנו, אך בעבור מי שנזקק לפתרון מקומי במחיר שווה לכל נפש - חינם - זוהי מציאה אמיתית. ההרשמה למצטרפים חדשים אורכת כדקה ולאחריה הכלי כולו שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully